E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    oke, ja die zippy lipo's zijn nog wel goed dacht ik.

    je kan ok maxxamps nemen. die hebben van die speciaal ontworpen lipo's voor de e-revo. 2 en 3 cell.

    ik zag trouwens nog op ebay een e-revo te koop met nog niks geboden. dus 0,99 cent ofzo. dacht die is van mij! :D maar helaas nog 6 dagen...
    volgende dag.. stond het al op 300 dollar! waren er al 6 biedingen gedaan:p

    ja kan ze wel op ebay kopen voor 270 ofzo. dat is nog 100 euro goedkoper dan dat hij van towerhobbies komt ofzo.

    en waar rijd je?:p als het niet te ver fietsen is van den haag... wil ik hem wel is komen bekijken:) (als jij dat ook wil natuurlijk;) )
     
  2. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Maxamps wordt afgeraden met de Mamba Monster, vandaar dat ik nu eerst de zippy's ga proberen.

    Weet niet hoe je conditie is met fietsen, ik woon in Oosterhout, Noord Brabant, is een mooi stukkie fietsen :p
     
  3. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    waarom word maxxamps dan afgeraden? ik was van plan om bij mijn e-revo 2x een 2cell 6000 van maxxamps te nemen. (met de standaard brushed motors)

    die van spc ofzo schijnen ook wel goed te zijn.
     
  4. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Met de standaard motoren is dit geen probleem (mits je een lipo cutoff installeerd), het is meer de combinatie van maxamps met mamba monster die niet lekker uitpakt, staat het een en ander over op de amerikaanse forums :)
     
  5. Frekkel

    Frekkel Guest

    Wat is een lipo cutt of? ik wil ook met 2s lipos gaan rijden.
     
  6. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!

    Dit heb ik gedaan, nieuwe 3.3 gekocht en meteen een TeknoRC kitje erop, maar dit viel vies tegen. Je kan maar 4s lipo rijden dan, en de gewichtsverdeling is ver van ideaal.
    De nieuwe E-Revo heeft welliswaar een plasticachtig chassis, maar ook een afgesloten bodemplaat, low center of gravity dankzij 2 batterij compartimenten, en nog veel meer voordelen.
    De dag dat ik erachter kwam dat de originele E-Revo uitkwam was de dag dat ik mijn 3.3 conversie te koop heb gezet :p
     
  7. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Een lipo mag maar tot een bepaald voltage ontladen worden (3.0 Volt per cell), als je regelaar geen lipo cut off heeft, moet je deze installeren.
    De cut off zorgt ervoor dat je regelaar uit gaat wanneer de lipo's 3.0 per cell zijn.
    Ze kosten ongeveer 15 Euro denk ik, beetje afhankelijk van waar je hem besteld/koopt.
    Zeker wel belangrijk om je lipo's in goede staat te houden
     
  8. pip

    pip

    Lid geworden:
    5 okt 2005
    Berichten:
    939
    Locatie:
    Den Haag
    dan moet je er 2 hebben he? voor iedere lipo 1.
     
  9. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Yup, voor beide lipo's een cut-off. Ik heb al eens iemand gezien die het met eentje deed, volgens hem zouden de lipo's toch gelijk leeg gaan, maar ik zou zelf nooit zo'n risico nemen met mijn lipo's, zeker niet omdat een cut-off een heel stuk goedkoper is dan een nieuwe lipo :p
     
  10. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Mooi ding hoor, waar heb je hem gekocht en voor hoeveel.

    Ik ga er binenkort ook 1 bestellen en twijfel ook wat ik zal doen, V-twin of Neu setje.

    In iedergeval ga ik op 6s lipo rijden omdat ik die ook voor me rustler ga kopen.

    Greetz,
    Joram
     
  11. b0ris

    b0ris Guest

    Joram @: 6 cel's lipo... vraag me af hoelang dat goed gaat...

    10 sec... zal al veel zijn
     
  12. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Bedoel je dat bij me rustler:p ik rijdt daar met 3s lipo hoor, maar ik bestel 2, 3cellen lipo's die kan ik dan in duo 6s gebruiken in de revo;) 6s in de Ruistler is niet echt bevordelijk, dan draait de boel even 160.000 toeren:p
    Ik ga trouwens met 3300 LRP 11.1 cellen rijden:)

    Greetz,
    Joram
     
  13. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Dit zou ik zelf niet doen, 3300 met 25C zou al niet genoeg zijn om met een Neu motor te rijden, buiten dat kan je voor de helft van het geld van een LRP lipo een ander merk krijgen die bijna het dubbele amperage heeft, dus veel langere rijtijden!!! :cool:
     
  14. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Vito E-revo, als jij jouw set-up klaar hebt, mail me dan maar eens alle details want ik wil hem met Neu motor en ook op 6s lipo's.

    Greetz,
    Joram
     
  15. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Die Zippy accu's kan je afschrijven, zijn bagger. De accu's (4150 R 6s ) waren gerated op max 4200 mah 10c terwijl specs 4800 25c zijn....

    Quote van zijn post:
    in my 3.3 Revo conversion I run a 1515/2.5d w/ a FP 6s 5000 pack and than I tried a Zippy 4150 R 6s pack and IMO there is not as much punch and the Zippy does run warmer but not bad for the price.....I think will stay with my FPs though...you dont have to buy new packs often.....

    nog een Quote:
    "Test run with average of 50A or 10C. The battery did OK and voltage were holding at 20.9v even at the end of the cycle with 45A draw. However, Eagle Tree logger shows only 4000mAh were used while the pack reads 21.8v or about 97% depleted. I would say these are at best 4200mAh @ 10C not 4800mAh at 25C as advertised."

    Deze tekst stond als review van de accu op de site van HobbyCity online...

    Greetz,
    Joram
     
    Laatst bewerkt: 11 aug 2008
  16. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Heb je link naar die review?

    Want snap niet wat ie bedoelt in die quote. Als je maar 45A trekt uit die accu dan gebruik je inderdaad maar 10C van de accu. Maar dan kan die nog steeds 25C rated zijn. Dat 25C geeft alleen maar aan dat de accu dus tot 25C kan leveren.
     
  17. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Laatste onderste berichten, staan quotes van mijn reacties en van andere, ook een quote van bericht op site van de lipo's...

    My new FLM Savage X SS - Page 2 - RC-Monster Forums

    Ik zeg niet dat de Zippy's slecht zijn, maar als je veel vraagt ervan kunnen ze het niet leveren, vooral de Castle Creations 1:8 NEU motoren vragen VÉÉL energie, dus dat gaat dan niet werken.

    Greetz,
    Joram
     
  18. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Dat vind ik zo grappig, iemand lees een bericht geplaatst door een persoon op een forum en accu's zijn meteen bagger, beetje jammer vind ik dat altijd, zeker als diegene zelf de accu's of de motor niet getest heeft...
    Ook vergelijk je een pack van een paar tientjes met een pack van een paar honderd euro, beetje appels met peren vergelijken lijkt me...


    De zippy's doen het perfect bij mij, ze geven misschien niet net zoveel punch als een topmerk, maar daar is de prijs ook naar...
     
  19. Vito E-Revo

    Vito E-Revo

    Lid geworden:
    12 feb 2008
    Berichten:
    47
    Locatie:
    Holland!
    Deans ultra op een een regelaar die 100amps+ trekt, terwijl deans maar 60amps kan hebben continu.
    Zegt mij genoeg, castle doet er niet voor niks 10awg draad bij, voor 6.5mm (200amp rated) plugs.
     
  20. Joram

    Joram

    Lid geworden:
    1 dec 2006
    Berichten:
    1.062
    Locatie:
    Almelo
    Laatst bewerkt: 11 aug 2008

Deel Deze Pagina