E-REVO topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door pip, 20 apr 2008.

  1. Bart Bever

    Bart Bever Guest

    Aanvulling...

    En we rijden weer. Vandaag de voorkant toch maar gedemonteerd hoewel alles er goed uitzag.
    De servo saver zat vast, vol met steengruis. Hij bewoog nog wel maar kon niet meer in zijn rustpositie komen waardoor hij soms links en soms een stukje rechts bleef staan.

    Bedankt voor de tips!
    En lesje geleerd, in t vervolg netjes onderhoud doen alvorens de Revo enkele maanden te laten rusten.

    Prettig weekend!
     
  2. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Iemand van jullie die een centre diff gebruikt? Zo ja hoe bevalt dat?
     
  3. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
    Geen centre diff, maar wel foto's!

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  4. tinuss

    tinuss

    Lid geworden:
    14 nov 2008
    Berichten:
    304
    Heb wel mijn E-Maxxen met center diffs.... en ja wereld van verschil
     
  5. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland

    saai :p
     
  6. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    dus jij vindt het leuk om elke keer weer de diffjes te vervangen?
     
  7. michael-broek

    michael-broek

    Lid geworden:
    6 apr 2010
    Berichten:
    835
    Locatie:
    Gelderland
    Blijft een dure hobby.
    Wheelies en backfips zijn gweldig
     
  8. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
    Als jij je aandrijflijn goed op orde maakt
    is er nix aan de hand
     
  9. Bask04

    Bask04

    Lid geworden:
    17 jul 2012
    Berichten:
    786
    Locatie:
    Omg, ijsselstein
  10. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    De nieuwe E-Revo met Bluetooth module is nu leverbaar.

    [​IMG]

    Kun je nu eindelijk ook een iPhone 5/5S en 5C gebruiken, die oude TQi modellen hadden nog een poort voor oude iPhones.
     
  11. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    hoe ga je dan sturen/rijden ? met de zender en iphone in de hand :?: :yes::D:D

    :hammer:
     
  12. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ik denk dat er wel weer klem op zit hoor :p
     
  13. motorsports

    motorsports Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 mrt 2006
    Berichten:
    5.546
    Locatie:
    rondom Utrecht
    :nooo:

    The Traxxas TQi paired with the Traxxas Link app is the most advanced, feature-rich, Ready-to-Race® radio system available. Now, TQi connects wirelessly to the latest Traxxas Link app for the ultimate in ease-of-use and control. The TQi radio system can be equipped with theTraxxas Link Wireless Module to unlock exciting features such as instant Bluetooth® connectivity; access to the full range of powerful TQi tuning and telemetry tools through an intuitive high-definition graphical interface; and the ability to have a friend remotely monitor real-time telemetry while you focus on mashing the throttle. Your co-driver can even make adjustments for you, remotely, while you drive. No other radio system can do that. Just like the speed and performance Traxxas engineers into the vehicles, the power and capability of TQi and Traxxas Link expands your fun into all-new territory. Only from Traxxas, The Fastest Name in Radio Control®.

    jammer weer mis, zie ook geen klem afgebeeld ......
     
  14. steventrx

    steventrx

    Lid geworden:
    7 sep 2013
    Berichten:
    1.445
    Locatie:
    Berkel en Rodenrijs
    Ze zouden toch wel iets slimmer kunnen zijn en er een klem bij doen hoop ik zeg...
     
  15. Thaan

    Thaan

    Lid geworden:
    10 sep 2013
    Berichten:
    320
    Nope geen klem, maar de tegenvraag is dan natuurlijk hoe ga je rijden en naar je scherm staren tegelijk ;)

    Maar het is inderdaad een beetje apart. Leuk speedometertje, en vervolgens nergens ernaar kunnen kijken.

    Uiteraard wil ik voor potentiële kopers er wel een handige oplossing erbij doen.
    "Ductape".
     
  16. Klamath

    Klamath

    Lid geworden:
    3 mrt 2008
    Berichten:
    4.850
    Locatie:
    Westerhaar, Overijssel
    Met die redenatie zijn alle zenders met telemetrie functie ook compleet zinloos. Terwijl ik het toch vrij veel gebruik om de boek een beetje in de gaten te houden. (zoals motor temperatuur en toerental op een Lauterbacher. )
    Dus nee, daar ben ik het niet mee eens. Wel vind ik idd maar een gimmick. want op een standaard E-Revo is dat echt niet nodig. Mja, de Revo is ook al oud, ze moeten wat doen om 't beesje in leven te houden. :lol:

    Wou dat ze eindelijk eens diff upgrades zouden leveren. (voor zowel voor en achterdiff als een beter center diff die je makkelijk zwaarder kunt laten lopen zonder er stroop in te moeten gieten. )
     
  17. martinussanders

    martinussanders

    Lid geworden:
    8 okt 2012
    Berichten:
    22
    Afgelopen weken de revo volledig opnieuw opgebouwd. Chassis zwart gemaakt, nieuwe Summit aandrijfassen, HPP 17mm hubs, HPP motor brace. Het resultaat is wat mij betreft erg mooi geworden en ik kan weer even vooruit! Daarnaast heb ik de 18/54 vertanding veranderd naar 19/54 vertanding, wat er in theorie voor zou moeten zorgen dat ik een hogere topsnelheid zou hebben. Echter viel mij op tijdens de eerste keer wat op en neer rijden op asfalt dat de topsnelheid niet heel hoog was. Naar aanleiding hier van heb ik met behulp van een telefoon de max snelheid opgemeten via GPS en hier kwam een max. snelheid uit van 53 kilometer per uur. Naar mijn mening niet wat het zijn moet, dit zou harder moeten gaan, zelfs met de 18/54 vertanding. Ik reed op dat moment op 4S. Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn? Eventueel een setting in de ESC? Hier heb ik echter niet meer aan gezeten.

    [​IMG]
     
  18. anthem2

    anthem2

    Lid geworden:
    23 sep 2011
    Berichten:
    2.118
    Locatie:
    Belgie,Antwerpen,Brasschaat
    Als je de esc niet hebt veranderd qua instellingen kan dat het probleem niet zijn. Eerste wat je dan doet is motor los halen en kijken of de auto zo ergens stroef loopt. Zo niet dan proberen of de motor zelf stroef loopt door middel van pinion te draaien met de hand. Is dit niet het geval heb je misschien geen correcte gearmesh gehad waardoor alles stroever ging lopen.Gebeurt wel meer bij een heropbouw dat je per ongeluk iets te vast of te dicht op elkaar terug monteerd, of dat je natuurlijk ergens iets niet goed terug in elkaar hebt gezet.
     
  19. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.340
    Locatie:
    Zwolle
    Misschien even opnieuw calibreren?
    En kijken of de instellingen van het gas in de ESC wel op 100% staan, en die op je zender ook?
     
  20. aestiva

    aestiva

    Lid geworden:
    24 nov 2010
    Berichten:
    617
    Locatie:
    Utrecht/Vleuten
    Vandaag de middendiff besteld! Een van mijn Revo's ga ik er mee mishandelen! Even kijken hoe lang de achterdiff nu op 6s heel blijft!

    Iemand nog tips welke diff olie ik het beste kan gebruiken zonder dat er teveel druk op de voorwielen terecht komt maar netjes verdeeld word over de auto?
     

Deel Deze Pagina