E-REVO topic

Hehe, daar maak je me toch even een cruciale fout.

Tenzij de armen van UE of Flextek zijn durf ik er op te wedden dat RPM meer kan hebben :cool:

zo cruciale zal die niet zijn, maar daar maak ik mijn eigen niet druk om.

en hij rijdt nu stuk beter dankzij een set niet wielen.

21052010875.jpg
 
Welk merk is het als ik mag vragen?

Phaltline ... nice!! Wat zijn dat voor een velgen? Tremor met wat rode verg of is het gePAINT :D ?
 
Ik heb nog een nitro versie van de revo staan die nodig uit zijn winterslaap moet.
Deze wil ik met een novaksetje wakker houden maar zit even met een chassis vraag.
Is het mogelijk om alles 1:1 over te zetten op een e-revo chassis ? of zitten er verschillen in.
 
dat gaat niet lukken.
er zal veel passen maar.
maar het middenstediff past niet.dit is heel anders.
mss is een brushless ombouwkit een optie voor je
 
Ik wil net mijn pinion verwijderen, maar het lukt niet.
Schroefje heb ik er wel uit, maar de pinion zit nog muurvast.

Hoe krijg ik deze er nu af zonder te veel wrikken ?
Heb de pinion al verwarmd maar blijft vast zitten :(

Gelukt! met wat olie en voorzichtig blijven wrikken.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een probleempje en dat is dat een van mijn accu`s niet meer laad.

Ik heb de cellen gemeten op 1ste cel 7v, 2de 2v en de 3de 4volt.

Kan ik hier iets aan doen of is hij na 1 maand al kapot?
 
7v op een cel kan niet volgens mij.
Er gaat toch 4.2 v maximaal in een cel of zit ik ernaast?
I.i.g. is je lipo erg uit balans.
Misschien is ie nog te balanceren, maar 1 van de volgende keren ga je em volgens mij wel opblazen, wordt ie te warm en gaat ie bollen.
Je kan em balanceren maar je loopt dan kans op dat ie gaat fikken, dus in een lipobag balanceren.
 
Dacht net hetzelfde, 7v in 1 cel gaat niet.
Dan is hij echt vreselijk uit balans iig.


zag net dat je 11,1v lipo's met 3000mah en 30c continu hebt.
Das ook wat weinig voor deze auto.
minimaal 4000mah met 30c, maar liefst zelfs 5000mah.
 
Laatst bewerkt:
Dacht net hetzelfde, 7v in 1 cel gaat niet.
Dan is hij echt vreselijk uit balans iig.


zag net dat je 11,1v lipo's met 3000mah en 30c continu hebt.
Das ook wat weinig voor deze auto.
minimaal 4000mah met 30c, maar liefst zelfs 5000mah.

blijkbaar gaat wel , maak ik hem altijd met de balancer op geladen.

ik gisteren beide accu opgeladen en toen gaf hij niet aan.
todat ik wilde gaan rijden en toen merkte ik dat maar de helft van de power had?

maar zoiets moet toch niet kunnen , na een maand?
 
Wel als de auto meer power uit de accu trekt dan dat de accu kan leveren.
Dan is het meer onkunde dat er de verkeerde accu's bij zijn gekocht.
Kan zijn dat die dingen jouw aangesmeerd zijn, maar dan zou ik ermee terug gaan.
Dacht dat de revo op zn piek 150amp trok ofzoiets.
De accu's van jouw kunnen maar 90 amp geven.

( laat iemand met nog meer verstand ervan even een licht hierop schijnen, ik weet t ook niet pcies )
 
Euhmmm je meet verkeerd :)

Pen 1 & 2 = cel 1
Pen 2 & 3 = cel 2 (+ & - omgedraaid)
Pen 3 & 4 = cel 3

Jij meet nu Cel 1 + 2 omdat je 1 & 3 meet en denkt dat je cel 1 hebt.
7V in 1 cel zal never lukken is 100% zeker boem :)
 
Je was me net voor... 7v.. dat moet twee cellen zijn..

Maar minder dan 3v op een cell is meestal einde voor een Lipo.. je kunt eens voorzichtig (op een veilige plek !) proberen die cell te laten laden naar een hogere waarde, soms gaat dit goed.

Ben het eens met de stelling dat de accu's die je hebt niet geschikt zijn voor de revo. Deze zijn veel te licht, da's vragen om problemen. Werden ze ook niet verschrikkelijk heet tijdens gebruik trouwens ?
 
Laatst bewerkt:
Euhmmm je meet verkeerd :)

Pen 1 & 2 = cel 1
Pen 2 & 3 = cel 2 (+ & - omgedraaid)
Pen 3 & 4 = cel 3

Jij meet nu Cel 1 + 2 omdat je 1 & 3 meet en denkt dat je cel 1 hebt.
7V in 1 cel zal never lukken is 100% zeker boem :)

hoezo dat je meet gewoon fase (+) en nul (-)? Zo is het met 230v .

Nee heet werden ze niet, alleen de motor wat warm

edit :
Pen 1 & 2 = cel 1 4.79v
Pen 2 & 3 = cel 2 2.3v
Pen 3 & 4 = cel 3 4.8v
 
Laatst bewerkt:
vandaag ook eens de revo getest met nieuwe lipo's
turnigy 3s 5000mah 30/40c

man dit was echt niet te houden, ik rij met de stock pion en met 54T spur,

de revo was echt niet te houden , op een zeer groot effen terein , ik kon gewoon niet volgas gaan,

ook met gelijdeijk gas bijgeven , ging hij op de laaste streep nog steeds omhoog ( whiely)

maar na 20 min , heb ik eens de temp gemeten,

91 graden, veel te veel dus,

als ik nu de 68T spur er terug zou opleggen,
zou dit een oplossing om de temp naar beneden te krijgen?
 
Back
Top