E-REVO topic

Om het meten iets duidelijker te maken, zo ziet je accu er schematisch uit :

lipo.png

Dus dan heeft een cel een te laag voltage, hoe kun je deze dan weer omhoog krijgen?

Ik heb dit ook eens gehad en heb de lipo toen ff aan de lader gehangen op de nihm stand, totdat je ziet dat het voltage omhoog gaat. dan afkoppelen en overgaan op lipo laden, bij mij was het toen goed, wel erbij blijven staan zodat je in kunt grijpen mocht het mis gaan.

@Erevobe

Haha zo serieus met 3S lipo's :) Ging het zo hard???
Ik heb ook mijn lipo's besteld...

Krijg ze normaal volgende week aan... Ze komen van de verkoper waar ik de Castle link heb gekocht.

Het zijn 2 stuks 2S Kypom 5200mAh 50C hardcase lipo's... kracht genoeg dus :)

Ben eens benieuwd :)

vandaag ook eens de revo getest met nieuwe lipo's
turnigy 3s 5000mah 30/40c

man dit was echt niet te houden, ik rij met de stock pion en met 54T spur,

de revo was echt niet te houden , op een zeer groot effen terein , ik kon gewoon niet volgas gaan,

ook met gelijdeijk gas bijgeven , ging hij op de laaste streep nog steeds omhoog ( whiely)

maar na 20 min , heb ik eens de temp gemeten,

91 graden, veel te veel dus,

als ik nu de 68T spur er terug zou opleggen,
zou dit een oplossing om de temp naar beneden te krijgen?
Ergens klopt hier iets niet.
Ik rijd ook vaak zat op 2x3S met de 54t en voorheen de stock pinion.
Temp is nog nooit over de 65 graden gekomen (motor temp). De enige keer dat ie wat warm werd, was tijdens het rijden op ijs met de douchekap erover. Ik kwam toen op 82 graden. Maar dit komt vooral doordat de auto alleen maar aan het slippen is en de douchekap de warmte binnen hield.

Nu rijd ik met 22-54 en ook daar blijft de temp netjes rond 65 graden.

Misschien wordt de jouwe juist te heet omdat hij te licht vertand is?

Ik ben al een tijdje aan het twijfelen om de erevo te verkopen en een losi 8eight of hobao hyper st (pro) ervoor in de plaats te nemen en deze om bouwen naar brushless.

Maar ik vraag me af of ik dan vooruit of achteruit ga.
Ik spring veel met de erevo en daar breekt wel eens wat af, skidplate 2x gebroken gehad, bulkhead doormidden. Bij mijn pa laatst een bevestigingspunt voor de schokbreker.En dat alleen van het springen.
Nu lijkt mij dat de losi 8eight of hobao hyper st(pro) steviger zijn dan de erevo en beter zijn om ermee te springen zonder dat er geregeld iets breekt, ook lijken mij deze auto's slijtvaster dan de erevo, maar is dat ook zo ?

Heeft iemand de erevo en één van bovengenoemde modellen ? Zo ja, zou je dan de voor en nadelen hier neer willen zetten ?

Persoonlijk zou ik dan niet voor 8T of Hyper ST gaan (al moet die laatst ook degelijk zijn). Mijn ultieme voorkeur zou gaan naar de MBX6T (bv), maar de RC8Te is ook super!

Een goede truggy is naar mijn idee een stuk sterker dan een E-Revo vanwege de opbouw van de wagen. Kijk eens in het RC8Te topic, daar staan wat filmpjes. Ook zal ik in de komende paar dagen een filmpje ''omhooggooien''.

Begrijp me niet verkeerd, de E-Revo is zeker geen slechte wagen, maar ik ben gewoon van mening dat een truggy degelijker is.

Begrijp me niet verkeerd, de E-Revo is zeker geen slechte wagen, maar ik ben gewoon van mening dat een truggy degelijker is.

Dat gevoel had ik dus ook al, ik heb al diverse filmpjes bekeken op youtube waaronder ook die van de RC8te.
Ik ga me er nog eens verder in verdiepen, bedankt voor de reaktie.

Vooral op tracks. Of ie veel als basher gebruikt wordt denk ik niet.
Overigens vind ik de revo juist uitzonderlijk sterk in het bashen, en goedkoop in het onderhoud. Dat wat er stuk aan gaat vervang je voor een paar euro.

Ja inderdaad vooral op de tracks... Net als de AE RC8T (e) hoor je ook veel positieve dingen over :)

Over de ERBE kan ik mij nog niet uitspreken na mijn '5min' ervaring :D
Ben benieuwd deze week als ik hem terug krijg...

Als denk ik dat er naast de Slash 4x4 en ERBE nog een 3de komt in de vorm van een Truggy/Buggy... Elektro of Nitro staat zelfs nog open dan :)
(vroeger met 1/10 touring car nitro's gereden)

grtz

Ja inderdaad vooral op de tracks... Net als de AE RC8T (e) hoor je ook veel positieve dingen over

Over de ERBE kan ik mij nog niet uitspreken na mijn '5min' ervaring :D
Ben benieuwd deze week als ik hem terug krijg...
grtz
Jij had pech met de electronica, die door derden wordt geleverd. Is universeel en niet typisch revo. Kan ook met de mugen etc. gebeuren.
De AE RC8T is denk ik niet zoveel beter op de tracks als een revo. En de revo blijft de überbasher

Inderdaad ik denk er ook nog niet aan om de Revo te veranderen hoor :)
En is inderdaad universeel en kan gebeuren...

Zo een 'geil' ding gaat nog niet weg hehe :D

Ergens klopt hier iets niet.
Ik rijd ook vaak zat op 2x3S met de 54t en voorheen de stock pinion.
Temp is nog nooit over de 65 graden gekomen (motor temp). De enige keer dat ie wat warm werd, was tijdens het rijden op ijs met de douchekap erover. Ik kwam toen op 82 graden. Maar dit komt vooral doordat de auto alleen maar aan het slippen is en de douchekap de warmte binnen hield.

Nu rijd ik met 22-54 en ook daar blijft de temp netjes rond 65 graden.

Misschien wordt de jouwe juist te heet omdat hij te licht vertand is?

hallo egenlijk heb je wel ergens gelijk,
voordat ik die nieuwe 3s lipo's had,
reed ik op 3s lipo van graupner 3300mah 25c en de wagen was nog redelijk goed bestuurbaar, en de motor temp was zo'n 53 graden!!

nu heb ik die nieuwe 3s 5000mah heb van turnigy 30/40c , gaat hij echt nog eens zo hard bij, maar de motor temp ook!!

dus terug naar de stok vertanding zou niet lukken denk je,

de lipo's hadden ook wel 43 graden !!

en het was ook wel warm buiten,

hoor graag wat jullie zouden proberen!!

Persoonlijk zou ik dan niet voor 8T of Hyper ST gaan (al moet die laatst ook degelijk zijn). Mijn ultieme voorkeur zou gaan naar de MBX6T (bv), maar de RC8Te is ook super!

Een goede truggy is naar mijn idee een stuk sterker dan een E-Revo vanwege de opbouw van de wagen. Kijk eens in het RC8Te topic, daar staan wat filmpjes. Ook zal ik in de komende paar dagen een filmpje ''omhooggooien''.

ben het er niet mee eens om eerlijk te zijn. heb zelf een E-Muggy gehad en dus m'n ERBE. met beide eigenlijk alleen maar lopen springen. en alleen bij de buggy heb ik tot nu toe een draagarm kapot gehad bij het springen. (maargoed, dat was een val van 4.5 meter hoogte op 4 wielen geland terwijl het -10 graden was buiten.)
het zal elkaar in ieder geval niet merkbaar veel doen in stevigheid.
( PS Nard, al eens gereden met een ERBE? :) )

Anyways, als je een Setje LRP sized truggy banden op de ERBE zet hebben de wielen het perfecte gewicht om in de lucht mooi te kunnen corrigeren. (met zware wielen reageerd een auto heel fel in de lucht.)

@Erevobe: Ik rijdt al een Jaartje met m'n ERBE op 6s op 18/54. nog maar 1x een temperatuur probleem gehad. (en dat was toen het 32 graden was buiten.)
Loopt je aandrijftrein wel mooi soepel?

@Erevobe: Ik rijdt al een Jaartje met m'n ERBE op 6s op 18/54. nog maar 1x een temperatuur probleem gehad. (en dat was toen het 32 graden was buiten.)
Loopt je aandrijftrein wel mooi soepel?

ja dit vind ik ook zo vreemd, de dag ervoor nog met de 2x3s 3300mah 25c gereden en geen probleem!!

nu dat ik die nieuwe er had ingestoken , voelde ik meteen dat de power veel hoger was, kon gewoon niet volgas geven , zelfs niet op een terein groter dan een voetbal veld , is dat verschil tussen 25c en 30/40c dan zo groot?

op het veld waren bijna geen putten, maar het was net afgereden, en het gras hadden ze laten liggen, de hele auto zat wel vol met gras, vooral de wielen zaten propvol

kan dit daar aan liggen?

het was ook wel 20 graden,

ben het er niet mee eens om eerlijk te zijn. heb zelf een E-Muggy gehad en dus m'n ERBE. met beide eigenlijk alleen maar lopen springen. en alleen bij de buggy heb ik tot nu toe een draagarm kapot gehad bij het springen. (maargoed, dat was een val van 4.5 meter hoogte op 4 wielen geland terwijl het -10 graden was buiten.)
het zal elkaar in ieder geval niet merkbaar veel doen in stevigheid.
( PS Nard, al eens gereden met een ERBE? :) )

Je hebt een E-Muggy gehad en nu een ERBE en bij de buggy iets kapot gereden? Welke van de twee is de buggy? Muggy is toch die 50/50 MT/Truggy?

Bashen met koud weet is inderdaad killing voor plastic. Maar als je niets kapot hebt gehad zit je nog in de safezone voor beide auto's, zoals ik zei de ERBE is ook niet slecht en kan echt wel tegen een stootje. Maar ga eens harder bashen en kijk dan eens welke kapot gaat. Natuurlijk is elke jump/landing anders maar als ik met twee auto's over de straat rij (een truggy van 1000eu en een Reely van 100 eu) dan gaan beide ook niet kapot, maar toch denk ik dat de truggy van betere quali is.

Heb de ERBE's zien rijden en heb ze gepowned. Vond de handling matig (ze hadden ook geen swaybars / cdiff) en lagen regelmatig op hun dakki. Weet niet of het de auto zelf of de bestuurders waren. Ik weet dat ERBE's wel strak kunnen rijden met de juiste set-up / mods en bestuuders, getuige enkele [URL="
vids[/URL]. Heb de bestuurder aangeboden met mijn RC8Te te rijden, maar dat durfde / wilde hij liever niet. Maar ik sta altijd open voor een nieuwe ervaring dus als iemand mij zijn ERBE wil aanbieden dan laat maar horen :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Je mag van mij best een keer met de ERBE rijden, maar dan wil ik die rc8te proberen. ( alleen om me over te halen om de ERBE weg te doen en de rct8e aan te schaffen:D )

Ik vermaak me best met de revo hoor, maar heb wel een twijfels.
Revo is wel meer een allrounder en voor het grote publiek voldoende.

Je hebt een E-Muggy gehad en nu een ERBE en bij de buggy iets kapot gereden? Welke van de twee is de buggy? Muggy is toch die 50/50 MT/Truggy?

Bedoelde uiteraard de Muggy, niet buggy. en nee, de Muggy is geen 50/50 MT/Trugy, het is een Truggy met monsterlijke proporties.
(gebruikt de diffs, draagarmen en shocks van de LST (alleen een andere overbrenging in de diffs.) maar heeft gewoon exact dezelfde layout als een Truggy.

anyways, je truggy heeft een centerdiff, en swaybars. als die e-revo's dat neit hadden is het niet helemaal een eerlijk vergelijk. want dan is het echt een MT.
anyways, het ging hier ook meer om het springen, en hoe goed het heel blijft. bij de Revo heb ik tot nu toe nog niets kapot gesprongen, en hij heeft toch al wel een aantal uitstapjes naar een skatepark gehad. en uiteraard zandbulten opzoeken.

of iets kwalitatief echt beter is.. tja, oordeel ik niet over.
dan zou je het toch echt aan een baviaan moeten geven, en met een stopwatch klokken hoe lang het heel blijft.
zekers, zo'n XRay of een Mugen zit strak in elkaar. maar naar een jaartje rijden, en vrijwel geen onderhoud. had ik alleen speling op de wielen, wat ik heb kunnen behelpen met een nieuw setje wiellagers. dus wat nu beter is boeit mij niet eens zo.
kwalitatief gezien is de Revo voor mij in ieder geval goed genoeg. :)

@ westcoast: Swolgen -> Poeldijk : 193KM / 2:00 uur :( Nja je mag altijd langskomen ;) Filmpje van mijn RC8Te staat binnen het uur online.

@ Klamath, had beter kunnen zeggen : 80/20 truggy/MT. Heb hem nog nooit in het echt gezien, maar dat ding zal zeker monsterlijk zijn :D.

Yupz, mijn vergelijking was daarom ook appels en peren. De bestuurders waren ook nog niet zo heel lang met de hobby bezig (volgens mij minder lang dan mij).

M.b.t. kwaliteit moet ik je gelijk geven. Er wordt ook gezegd dat de Mugen / XRay beter zijn dan de AE. Heb mijn AE er toch ook redelijk van langs gegeven en nog geen schades dus de AE is ook goed genoeg voor mij.

ps. Klamath hoe krijg jij zo'n lange ''handtekening'' is dat een privelege van het ''vriend van'' zijn ?

Back