E-REVO topic

Talons sucks. Je kunt beter meteen een goed setje badlands o.i.d. aanschaffen. Zal je veel meer aan hebben. Zoeken op truggy banden, en opletten dat ze de 17mm meenemers hebben. (als die nog niet op je revo aanschaffen, gelijk bestellen). De 17 mm meenemers vergroten de banden keuzemogelijkheid namelijk met 400%
Goede accu's koop je bij hobbyking. Wil je ze snel in huis hebben, moet je kijken wat ze in het DE-warehouse hebben. DE= Duitsland. Dan zijn ze ook binnen 2-3 dagen in huis, en geen doaune gezeik.

Talons sucks. Je kunt beter meteen een goed setje badlands o.i.d. aanschaffen. Zal je veel meer aan hebben. Zoeken op truggy banden, en opletten dat ze de 17mm meenemers hebben. (als die nog niet op je revo aanschaffen, gelijk bestellen). De 17 mm meenemers vergroten de banden keuzemogelijkheid namelijk met 400%
Goede accu's koop je bij hobbyking. Wil je ze snel in huis hebben, moet je kijken wat ze in het DE-warehouse hebben. DE= Duitsland. Dan zijn ze ook binnen 2-3 dagen in huis, en geen doaune gezeik.
Wat zijn 17 mm meenemers? zijn dat die blauwe moeren of is het dat asje waar de moer opgaat.

bedankt

bedoel je dat hobbyking ook een magazijn heeft in Duitsland? hoe kan ik dat dan zien?

Bedankt voor je tips

gewoon zoeken op (de warehouse) dan vind je ze wel...

En meenemers zijn dat 6 hoekige stukje plastic of metaal waar je je band overheen schuift wat er dan voor zorgt dat je banden mee draaien met de as...

Ik rij met Dirt Claws van HPI op Beadlands van Maximizer. Staat ergens in dit topic uitgebreid beschreven. Doen het véél beter dan de Talons.
Mijn ervaring met Hobby King is dat wanneer je een klein pakketje besteld, bijvoorbeeld 2 accu's, deze niet bij de douane blijven liggen en je ze met een week in huis hebt. En als je niet wilt wachten op je bestelde spare parts, moet je gewoon 2 nieuwe revo's bestellen, heb je alles in voorraad :)

Ik rij met Dirt Claws van HPI op Beadlands van Maximizer. Staat ergens in dit topic uitgebreid beschreven. Doen het véél beter dan de Talons.
Mijn ervaring met Hobby King is dat wanneer je een klein pakketje besteld, bijvoorbeeld 2 accu's, deze niet bij de douane blijven liggen en je ze met een week in huis hebt. En als je niet wilt wachten op je bestelde spare parts, moet je gewoon 2 nieuwe revo's bestellen, heb je alles in voorraad :)
Ha Ha Ha ha mooie vent ben je... maar tís wel waar.

gewoon zoeken op (de warehouse) dan vind je ze wel...

En meenemers zijn dat 6 hoekige stukje plastic of metaal waar je je band overheen schuift wat er dan voor zorgt dat je banden mee draaien met de as...
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 30C Lipo Pack (DE Warehouse) $54.99
Iemand ervaring met deze rakkers? lijken me wel wat.
Moet dan de originele as eraf of gaat er gewoon iets overheen? er zit namelijk al iets zeskantigs (origineel)

edit:mmm beter kijken zijn niet op voorraad...MATIG...

Ja voor het eerst online wat besteld, betaald met master card. Hou mijn hart vast...
Dis is wat ik besteld heb hoop dat ik goed heb gekozen...
HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy 5000mAh 3S 25C Lipo Pack (DE Warehouse) $45.39

Wat betrefd die banden, daar snap ik niet zo veel van vind de orginele banden prima maar sta ook open voor sugesties en dan hopenlijk gelijk met een link zodat ik ze kan bekijken cq bestellen.

Mijn dank is groot..

edit Oja had denk ik de laatste twee zijn nu op nu maar hopen dat hun voorraad klopte!

Wat betrefd die banden, daar snap ik niet zo veel van vind de orginele banden prima maar sta ook open voor sugesties en dan hopenlijk gelijk met een link zodat ik ze kan bekijken cq bestellen.

Vanaf deze pagina e-revo-topic-105 kun je dezelfde vraag die ik destijds had volgen. Er staan ook linkjes in.

Laatst bewerkt door een moderator:
dus als ik het goed begrijp past deze velg 0 offset Black Beadlock System Pair w/17mm hex standaard op de erevo? ik hoef niets te verbouwen en de blauwe moer past ook gewoon?

bedankt!

yep, die past. En je kunt ook nog overwegen velgen te nemen die een 1/2 offset hebben. Dat houdt in dat je auto iets breder wordt en daardoor ook wat stabieler. Die staan hier Maximizer Products, Inc. - Composite 1/2 Offset
Bovenaan deze site staat een instructievideootje, handig als je de banden op de velgen gaa leggen.

yep, die past. En je kunt ook nog overwegen velgen te nemen die een 1/2 offset hebben. Dat houdt in dat je auto iets breder wordt en daardoor ook wat stabieler. Die staan hier Maximizer Products, Inc. - Composite 1/2 Offset
Bovenaan deze site staat een instructievideootje, handig als je de banden op de velgen gaa leggen.

Ja die heb ik gezien het monteren lijkt me niet echt moeilijk, wat voor banden heb jij er nu onderzitten en waar heb je die gekocht?

Ben zelf geen fan van beadlocks. Ze zijn zwaar wat zorgt voor meer slijtage, hogere temps en minder rijtijd. Gewoon een goedkope velg (JConcept Rulux bv) nemen en daar bandjes op zetten

Laatst bewerkt:
Ben zelf geen dan van beadlocks. Ze zijn zwaar wat zorgt voor meer slijtage, hogere temps en minder rijtijd. Gewoon een goedkope velg (JConcept Rulux bv) nemen en daar bandjes op zetten

Ga er eens naar kijken kan me wel wat voorstellen van dat gewicht, ben echter niet zo voor lijmen.

Bedankt

Ik ben ook geen lijm held, maar het is een deel van deze hobby, net als bijvoorbeeld solderen. Gewoon wat Googlen en YouTubs vids kijken naar hoe je het beste kunt lijmen en waar je allemaal op moet letten.

[URL="
- ProLineRacing.com- How to Glue Tires[/URL]

hij heeft ook een video over het balanceren van wielen in dezelfde set...
Jee wat zijn jullie behulpzaam kunnen veel mensen nog wat van leren! TOP!
Handige vent ziet er niet zo moeilijk uit. Zal ook eens even kijken naar het balanceren>

Volgende vraag heb ondertussen alle berichten gelezen maar wat ik niet heb kunnen vinden is het volgende.

Ik heb nog twee lipo's liggen van twee merken met verschilende waarde's
een van 7.2 volt 5000 mah 30c en een van 7.2 volt 5200 mah 35c.
Volgens de winkel v/d auto kon ik deze lipo's niet gebruiken omdat ze niet gelijk aan mekaar zouden zijn, nu klinkt dat logisch omdat de ene met de lagere mah waarde en de lagere c waarde eerder onder de kritische waarde zou komen en dan stuk zou kunnen gaan.
Nou ben ik redelijk eigenwijs en heb het toch eens een paar minuten geprobeerd en dat reed niet verkeerd en zeker beter handeling maar dat terzijde.
De spanning na gebruik was bijna gelijk aan mekaar en ze waren beide niet warm. Ik besloot toen om het nog eens 10 min te proberen en uiteindelijk heb ik ze samen bijn leeg gereden (tot 3.4 volt per cel).
Nu de vraag :denken jullie dat dit goed blijft gaan of is dit echt een slecht idee.

mvg Axel

Laatst bewerkt door een moderator:
Ligt eraan hoeveel waarde jij hecht aan je lipo's. Naar alle waarschijnlijkheid komt het de levensduur van de lipo's niet ten goede. Maar in het rijden zal je niet veel verschil merken denk ik zo.

Back