Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Zo, vandaag voor €0,60 de speling uit mijn wielmeenemers kunnen krijgen. Hoe?
Men neme 4 stuks messing plugjes M5 a € 0,15/stuk (gewoon bij de Hubo)
![]()
En een boortje 6 mm. Plaats de wielnemer in een bankschroef, en boor het gat uit. Gewoon uit het handje, boortje volgt het oude gat vanzelf wel
![]()
Met de dremel of vijl een klein "zoekertje" er aan maken
![]()
Oude stub axle door de wielmenemer steken, en het plugje er zovermogelijk opdraaien.![]()
Met en hamertje er voorzichtig zover mogelijk intikken. De Stub axle laat goed zien tot hoever de plug er inzit
![]()
Wielmeenemer op de auto zetten (opdraaien!), en uitlijnen zodat het kleine pennetje weer in het gaatje kan. Overtollig stukje plug weg slijpen
![]()
En dan is dit het resultaat: Tadah:
![]()
Half uurtje werk, en 60 cent armer. Speling compleet en voor altijd weg.
Eens, kwestie van pech. De eerste van de 12.
Ik kan me dit niet voorstellen. Als er maar 0,2V op staat kan ie hem ook nooit als 4S zien.Ik heb de meter er aan gehangen en die begint meteen te piepen geeft o,4 volt aan en denkt dat het een 4S is. Volgens mij zitten ze zo laag dat alxles kapot is. Accu voel ook dikker aan.
Edit:
net nog een keer gemeten, o,2 volt en ziet hem als 4S cellen zijn niet los te meten...
Heb ik ook een keertje gehad met twee packs, Snoebel heeft ze toen opnieuw leven ingeblazen. Misschien even navragen bij hem wat ie precies gedaan heeft, die van mij werken prima nu!
Wat je doet is de accu aansluiten op een NiMh laadprogramma en een instelling kiezen die in de buurt zit van de spanning van de Lipo.
Ik kan me dit niet voorstellen. Als er maar 0,2V op staat kan ie hem ook nooit als 4S zien.
Heb je een multimeter? Dan daarmee even op de balance kabel alle voltages checken. Elke keer 2 pinnetjes naast elkaar pakken en uitkijken dat je geen kortsluiting maakt.
Met het solderen van de trx stekker heb je ook geen kortsluiting veroorzaakt, toch?
ja, die bedoel ik.
Je hebt gelijk, een tientje is toch wel weer een héél bedrag, al die andere onderdelen die ik mijn schuur heb staan heb ik bijna gratis bij mijn hobbyshop gehaald![]()
Inderdaad ik vond de 14mm meenemers ook niet geweldig. Maar wie heeft ervaring met de 17mm?
Ik, werken goed.
Moet alleen even aan de binnenkant wat shimmen, omdat die HPI meenemers iets speling hebben anders (de as kan iets in en uit schuiven. )
Voor de rest zijn het erg goede meenemers. Kunt ze kopen in amerika voor 5 dollar (per compleet setje, de asjes, meenemers en de moeren.)
Heb zelf toen meteen 4 setjes laten komen, zodat ik wat reserve heb.
Besides, Ik vind de zwarte moeren wel gaaf staan op de zwarte dish velgen die ik heb.![]()