E-REVO topic

Ships net stekkers aan de 3S lipo's (flightmax zippy's) gesoldeerd is een lipo naar de haaien. Low voltage, echt zonde geld! :(

Kun je 2S en 3S tegelijk rijden? 5S dus?

Nee de hele accu is naar de haaien, alle cellen in een accupack zijn er aan... Dus ik heb nu nog maar een 3S accu pack. Helemaal nieuw, besteld omdat ik een weekend naar de Ardennen ga.

Ik heb de meter er aan gehangen en die begint meteen te piepen geeft o,4 volt aan en denkt dat het een 4S is. Volgens mij zitten ze zo laag dat alxles kapot is. Accu voel ook dikker aan.

Edit:
net nog een keer gemeten, o,2 volt en ziet hem als 4S cellen zijn niet los te meten...

Laatst bewerkt:
0.4v voor de totale pack? Het zou kunnen dat de cellen nog niet ''levend'' zijn. Heb wel eens gelezen dat je dan even op NiMH moet laden zodat de cellen wat sap krijgen waarna de voltages snel stijgen.

Kan natuurlijk ook dat je gewoon pech hebt en een DOA hebt ontvangen.

Yup, dan heb je wrs een DOA of allemaal dode cellen. Wellicht kun je garantie claimen, of dat in totaal zoveel goedkoper is dan een nieuwe kopen betwijfel ik.

Laatst bewerkt:
golden horizon steering block

Ik was gisteren de steering blocks van GH aan het installeren toen ik merkte dat de buitenste ballbearings een andere maat hebben dan die van de standaard-revo-blocks. Balen.

Ik vond intussen wel de juiste afmetingen op de site vn GH, maar bij de steeringblocks zaten nog telkens 2 o-ringen.

De diameter komt overeen met het gat van de pivot-ball, dus ik veronderstel dat ze daarin gaan. Maar dan de kant van het wiel, of de kant van de aandrijving? :confused:

Ik wil mijn revo trouwens eens hoog zetten. Daarom heb ik de push-rods vastgezet in het eerste gat van de draagarm. Op het eerste zicht moet ik de rockers niet veranderen, of denken jullie dat dat wel nodig is? :confused:

Laatst bewerkt:
Zo, vandaag voor €0,60 de speling uit mijn wielmeenemers kunnen krijgen. Hoe?

Men neme 4 stuks messing plugjes M5 a € 0,15/stuk (gewoon bij de Hubo)

cimg0149y.jpg

En een boortje 6 mm. Plaats de wielnemer in een bankschroef, en boor het gat uit. Gewoon uit het handje, boortje volgt het oude gat vanzelf wel
cimg0152x.jpg

Met de dremel of vijl een klein "zoekertje" er aan maken
cimg0153.jpg

Oude stub axle door de wielmenemer steken, en het plugje er zovermogelijk opdraaien.
cimg0154x.jpg

Met en hamertje er voorzichtig zover mogelijk intikken. De Stub axle laat goed zien tot hoever de plug er inzit

cimg0155s.jpg

Wielmeenemer op de auto zetten (opdraaien!), en uitlijnen zodat het kleine pennetje weer in het gaatje kan. Overtollig stukje plug weg slijpen

cimg0158.jpg

En dan is dit het resultaat: Tadah:

cimg0160xu.jpg

Half uurtje werk, en 60 cent armer. Speling compleet en voor altijd weg.

Heb net een setje reserve meenemers gekocht :p ga dit zeker proberen ziet er goed uit!

Ik heb de meter er aan gehangen en die begint meteen te piepen geeft o,4 volt aan en denkt dat het een 4S is. Volgens mij zitten ze zo laag dat alxles kapot is. Accu voel ook dikker aan.

Edit:
net nog een keer gemeten, o,2 volt en ziet hem als 4S cellen zijn niet los te meten...
Ik kan me dit niet voorstellen. Als er maar 0,2V op staat kan ie hem ook nooit als 4S zien.
Heb je een multimeter? Dan daarmee even op de balance kabel alle voltages checken. Elke keer 2 pinnetjes naast elkaar pakken en uitkijken dat je geen kortsluiting maakt.
Met het solderen van de trx stekker heb je ook geen kortsluiting veroorzaakt, toch?

Ik heb weer voor weinig wat onderdelen op de kop kunnen tikken :-)
Een voor en achter diff met bulkheads, lagers, etc en een extra setje shocks.
Kan ik eens wat gaan testen met andere olie e.d. en dat voor slechts 35 euro inclusief verzenden.
Soms is Ebay tock nog ergens goed voor.

Heb ik ook een keertje gehad met twee packs, Snoebel heeft ze toen opnieuw leven ingeblazen. Misschien even navragen bij hem wat ie precies gedaan heeft, die van mij werken prima nu!

Da's geen 'rocket science' hoor.

Cellen die nieuw zijn en maar 0 volt, of heel erg laag, willen vaker nog wel eens 'wakker te schudden' zijn.

Wat je doet is de accu aansluiten op een NiMh laadprogramma en een instelling kiezen die in de buurt zit van de spanning van de Lipo.
Dus bv een 2S pack zet je op een 6 cellen NiMh, laadstroom gewoon max 1C aanhouden, dat werkt prima. Nu let je goed op de spanning die er daadwerkelijk op komt, als het lukt dan zul je zien dat binnen enkele minuten de packs op een spanning komen die wel goed genoeg is om de lader te laten starten met het juiste Lipo programma voor het pack, dus ~3 volt per cell, in het geval van de 2S dus wachten totdat de lader 6v aangeeft.

Op deze manier heb ik toch al een redelijk aantal packs weer tot leven kunnen brengen, Maurice had idd de pech dat ie 2 van die packs in 1 zending had, maar deze werken nu dus prima.

Ik wil wel ff de opmerking maken dat je altijd voorzichtig moet zijn met dit soort acties, zorg altijd dat de packs op een veilige plek (brandgevaar !) liggen, dat je erbij blijft als je zoiets doet en deze actie heeft zeker geen zin bij een gezwollen of beschadigd pack !

Wat je doet is de accu aansluiten op een NiMh laadprogramma en een instelling kiezen die in de buurt zit van de spanning van de Lipo.

Ik heb dat eenmaal gedaan met een pack dat niet het juiste voltage haalde, en had hem voor het laden in een Liposack gestoken en ben tijdens het laden niet van de lader geweken om de handel snel stop te kunnen zetten als het mis zou gaan.

Het ging redelijk goed, en heb de LiPo nog een tijdje kunnen gebruiken, maar echt lekker geladen heeft die pack nooit. Ik heb hem uiteindelijk toch maar vervangen door een nieuwe.

Ik kan me dit niet voorstellen. Als er maar 0,2V op staat kan ie hem ook nooit als 4S zien.
Heb je een multimeter? Dan daarmee even op de balance kabel alle voltages checken. Elke keer 2 pinnetjes naast elkaar pakken en uitkijken dat je geen kortsluiting maakt.
Met het solderen van de trx stekker heb je ook geen kortsluiting veroorzaakt, toch?

Nee, ik soldeer een voor een, zodat ze elkaar nooit kunnen raken. Ik heb een mulitmeter zal eens doormeten...

@Snoebel, ik laad en bewaar mijn lipo's altijd in een lipo bag. Ik ben er inderdaad geen voorstander van om te gaan proberen. Ik neem liever het zekere voor het onzekere en bestel een nieuwe...

Laatst bewerkt:
ja, die bedoel ik.

Je hebt gelijk, een tientje is toch wel weer een héél bedrag, al die andere onderdelen die ik mijn schuur heb staan heb ik bijna gratis bij mijn hobbyshop gehaald :)

Inderdaad ik vond de 14mm meenemers ook niet geweldig. Maar wie heeft ervaring met de 17mm?

Ik, werken goed.
Moet alleen even aan de binnenkant wat shimmen, omdat die HPI meenemers iets speling hebben anders (de as kan iets in en uit schuiven. )
Voor de rest zijn het erg goede meenemers. Kunt ze kopen in amerika voor 5 dollar (per compleet setje, de asjes, meenemers en de moeren.)
Heb zelf toen meteen 4 setjes laten komen, zodat ik wat reserve heb.

Besides, Ik vind de zwarte moeren wel gaaf staan op de zwarte dish velgen die ik heb. :)

Ik, werken goed.
Moet alleen even aan de binnenkant wat shimmen, omdat die HPI meenemers iets speling hebben anders (de as kan iets in en uit schuiven. )
Voor de rest zijn het erg goede meenemers. Kunt ze kopen in amerika voor 5 dollar (per compleet setje, de asjes, meenemers en de moeren.)
Heb zelf toen meteen 4 setjes laten komen, zodat ik wat reserve heb.

Besides, Ik vind de zwarte moeren wel gaaf staan op de zwarte dish velgen die ik heb. :)

Ik vind de uitleg van Bricks met het fotomateriaal erg goed, maar ik denk dat ik toch maar voor dat setje van 5 dollar ga, als mijn huidige meenemers weer te veel ruimte krijgen. Ik had net nieuwe gekocht toen ik dit verhaal langs zag komen, daarom heb ik ze nog niet aangeschaft.

Back