E-REVO topic

Ahh zo, je punt was dat ik bij die 5S set-up wat minder had moeten nemen, dat klopt :). Als ik daar minder neem dan wordt de eindsnelheid nog iets hoger.

Eagletree is nice op 1 ding na; $$.

Wel interessant allemaal.
Heb zelf namelijk nog geen 5S lipo's, dus ik kan het niet uittesten.
Laatst wel met de 1518 in de mugen gereden, met een groter pinion en dan op 4s, zodat de snelheid ongeveer gelijk lag.
Maar dan rijd ik dik 5 minuten korter op een setje 5800mAh lipo's, dan met de 1515.

Dus als ik qua rijdtijd hetzelfde wil met een 1518 als een 1515 met 4S 5800mAh, dan zou ik een 5S 5000mAh kunnen pakken?

Zoals ik het begrijp: Een 1518 is groter (langere rotor) dan een 1515 en kan daardoor meer power/torque genereren. Vraag je een X aantal watts dan zal de 1518 efficiënter zijn door zijn afmetingen (de power kan over een groter oppervlak worden geregeld) en daardoor koeler blijven dan een 1515.

Mij is destijds gezegd op RCM (door nuz69 in het CC Sale topic en die werd gebackupped door iemand van CC zelf IIRC) dat een grotere motor altijd efficiënter zal zijn dan een kleinere motor op een gelijk voltage gegeared voor een gelijke snelheid. Theoretisch gezien zou je hierdoor dus altijd een langere rijtijd hebben. Echter is het wel zo dat een lager kv motor met een gelijk aantal V onder zijn ''meest efficiënte toeren bereik'' rijd en daardoor weer minder efficiënt is.

Een 1800kv op 5S rijd ~33k rpm wat perfect is. Hier zul je dan met een 5S 4A pack net zo lang rijden als met een 4S 5A pack op een 2200kv (ook ~33k rpm). Ik ga binnenkort (wanneer ze weer op voorraad zijn) wat 5S 4A bestellen, ik zal dan mijn praktische ervaring posten.

Laatst bewerkt:
In theorie klinkt het goed. Maar mijn laatste praktijk ervaring was dus 5 min kortere rijtijd met de 4S 5800mah lipo's op de 1518, dan met de 1515.
Dit was met de mugen, de 1518 met 20t pinion, de 1515 met 17t pinion (hiermee kon ik 25 minuten in purmerend rijden).

Een 5S 5000mAh 30C is inderdaad net zo zwaar als mijn 2x2S 5800mAh 30C (edit: zo'n 40g zwaarder). Misschien toch maar eens proberen...

Laatst bewerkt:
Heb je exact hetzelfde gereden? Gewoon constant volop? Ik rij soms 15 minuten op een baan (volop door rijden) en soms 25 als ik samen met andere rij, komt vooral omdat ik dan constant die buggies rechtop moet duwen ;)

Ja, in principe wel redelijk constant ja.
Wilde eigenlijk vandaag nog weer eens gaan testen, maar het weer zit niet echt mee.

om/terugbouw

Mannen, mijn e-revo is door de eigenaar voorzien van 1 titan 775 motor, omdat de 2 kleine blijkbaar snel kapot gingen.
Alleen heeft die dat ding aan de verkeerde kant gezet in mijn ogen, aan de voorzijde dus ook nog eens hoog, vlak onder de kap.:-?

Nu wil ik dat ding eerst eens fatsoenlijk aan t lopen maken en dan eens kijken om m brushless te maken.
Ik moet o.a. beginnen met een andere zenderset want deze krijg ik niet eens meer gecalibreerd.

Omdat ik geen vergelijk heb met zowel de originele brushed en de brushless versie weet ik niet welke dingen verder nog direct aangepakt moeten worden.

Ik heb er ook een set bij om high/low gearing in te bouwen.

Nu heb ik natuurlijk een hele hoop vragen van t niveau waar de meeste van jullie zich niet meer mee bezig houden.

Dus ga ik een topic openen in bouwverslagen.
Ik hoop dat er enkele mensen zijn die me daar verder willen helpen, zodat topic vrij blijft van de zoveelste vragen voor de zoveelste x gesteld.:pim:

Topic onder de naam:e-revo high/low gearing

tenk joehoe

@ Kez, wat een onzin, tuurlijk willen we je vragen beantwoorden :-)

High/low gearing heb je niet nodig met een brushless set.
Een leuke brushless is natuurlijk de originele, zoals ookal aangegeven in wat eerdere posts.
(Mamba + 2200kv motor).

Andere zenderset, tja het niet goed kunnen calibreren kan natuurlijk ook aan de ESC liggen ipv de zender/ontvanger.

Laat maar weten wat je andere vragen zijn hoor.

Tx, snoebel,

Ik ben net stevig aan t typen in mn nieuwe topic, wacht maar ef af welke vragen ik allemaal stel...;)
t Gaat er vooral om dat ik het zo ook terugvind allemaal voor mezelf. Voordat ik kan gaan beginnen ben ik wel weer ff verder...

Maar hoezo hoef ik dan geen H/L? Is de brushless dan zoveel fijner te gastunen of ....hoe bedoel je?

Toerenbereik van een brushless is voor 9 van de 10 rijders meer dan zat. Een extra versnelling voegt weinig toe. Tenminste, neem niet aan dat je wilt gaan crawlen met een revo :-)

Doe eens een linkje naar je topic ?

Toerenbereik van een brushless is voor 9 van de 10 rijders meer dan zat. Een extra versnelling voegt weinig toe. Tenminste, neem niet aan dat je wilt gaan crawlen met een revo :-)

Doe eens een linkje naar je topic ?

Crawlen...mmh...stiekem wel n beetje....bij snowworld en in t bos.
Zal eens wat fimpjes van de summit opzoeken, dan kan ik wss wel t verschil zien

[122318] e-revo-high-low-gearing

Laatst bewerkt door een moderator:
Back