E-Sky 3D CP2

• Topicstarter Topicstarter sakke
  • Startdatum Startdatum
S

sakke

Guest
Iemand ervaring met deze helikopter?
http://www.rchelistore.com/easysubpage0038.html

Wat zijn jullie ervaringen met deze helikopter?
Is dit een goede starter ?
Het enige wat je nog nodig hebt zijn batterijen, de rest is all inclusief.

Mijn vraag omtrent dit model is ook : wat als je een crash hebt, welke onderdelen zouden dan vervangen moeten worden en hoeveel zou dit dan kosten?

Bedankt!

Is moeilijk op voorhand te zeggen maar we zullen een poging doen.

't is ne CP heli dus hoog toerental, dus waarschaanlijk steeds de rotorbladen en Flybar naar de ?#@é&]$
En reken hier enkel op bij een lichte streling van de grond ...

Bij een harde crash ... tja moeilijk te zeggen ... maar nog veel meer stukken. --> En eveneens de kosten.

Greetz

Als je nog moet beginnen kun je beter de E-sky FP heli nemen.
Die is aardig crashbestendig.

oh en wat betreft crash onderdelen.. ik heb landings gestel, 1 feather shaft en 1 tail rotor moeten kopen..

Daantjo zei:
deze is goed hoor! en alle onderdelen makkelijk te krijgen! erg goeie beginner naar mijn mening.

heb je er ook foto's van want ik heb nog geen enkele duidelijke foto ervan gezien :)

tnx

nee sorry ben op mijn werk (schip) en dus geen foto's. maar er zijn zat foto's te vinden op internet hoor. gewoon googlen.

Daantjo zei:
nee sorry ben op mijn werk (schip) en dus geen foto's. maar er zijn zat foto's te vinden op internet hoor. gewoon googlen.

oke,

heb er ondertussen gevonden ;)

Maar is dit nu echt wel een goede beginner want ik heb al gelezen dat een crash hiermee erg duur is. IS dit echt zo ?

Nou een echte goeie beginner is de LAMA2 als je nog niets of nooit helicopter hebt gevlogen (naar mijn mening) maar de CP2 is een hele goeie starter, en je kan zelf toch op internet bekijken wat onderdelen kosten?? ik heb een paar flinke crashes gemaakt :oops: en was niet meer dan 30 euro aan onderdelen kwijt. zoek zelf maar op internet (landings gesteld, rotor bladen, feather shaft, main shaft. etc)

CP is fragieler dus elke crash kost geld. FP is stevig dus elke 15e crash kost geld (Bij mij dan ;)). Tel uit je winst.

hmmmm, ik ben het hier niet helemaal mee eens ...
ik heb zelf een tijd terug een E-sky 3D gekocht en die was alles behalve vlieg klaar ...
Het kan idd. een goeie starter zijn met de juiste begeleiging. Als je echt van 0 moet starten en nog nooit een heli hebt afgesteld, dan is die E-sky echt niet zo simpel hoor ... hij moet echt perfect staan om nog maar van de grond te geraken. (het kan dus wel)
Als je echt voor deze heli kiest zorg dandat je iemand hebt die je op gang kan helpen. En dan lijkt het me wel mogelijk.

Moet je het in je eentje stellen ... kijk eens naar een Raptor ... die schijnt toch een stuk rustiger om te bedienen (meer controle). Hij kost danook wel wat meer, maar naar mijn inziens wel de meer prijs waard. Mijn E-sky staat al weer een half jaar op de kast :? want ik krijg hem maar niet goed afgesteld (na een lichte crash).

My 2 cents
Gizzmo

Ben net met mijn gecrashedte esky honey bee V2 (cp) naar een modelbouwspeciaalzaak geweest en na een lange uitleg, dure wisselstukprijzen, een gesprek over de kwaliteit en de comptabiliteit, raadde de winkelier mij uiteindelijk aan om hem in de vuilbak te gooien en beter wat te sparen voor een degelijke cp helicopter (als een trex) en voorlopig nog te oefenen met mijn goede fp.

Ik zou zeggen koop hem niet. Esky (en anderen) staat er bekend om supergoedkope helikopters te kunnen leveren, zonder winst, en de winst halen ze dan uit de dure wisselstukken die je constant nodig hebt na tig aantal crashes.

het deftigste wat ik ooit uit die heli heb kunnen halen (na wel eerst met een fp te leren vliegen hebben, en ook de blades vervangen te hebben door duurdere blades van 40€) is dit (wel niet in 3D mode):
link filmpje

als je deftig wil leren vliegen koop dan een plastic trex waarvan je de crashstukken vervangt door aluminiumstukken, of koop ineens een aluminium. heb je echt noppes heli ervaring koop dan een deftige fp zoals een gws dragonfly. en ga vooral naar een winkel die service geeft, hoewel die tamelijk schaars zijn.

P.S. als IEMAND hier zeer goede beginnersvlieg-ervaringen mee opgedaan heeft, er 3D mee kan vliegen en dit alles zonder serieuse extra kosten gedaan te hebben, laat hem spreken.

Er zijn geen degelijke CP heli's. Punt. CP crashen = Visa trekken en bloeden.... Of je nou een Carbooon of een TREX crashed, stuk is het en betalen zal je. Kan je nog beter een Rappie kopen, van 30 meter vol de grond in voor 81 euro incl. verzend.

Skidz zei:
Er zijn geen degelijke CP heli's. Punt. CP crashen = Visa trekken en bloeden.... Of je nou een Carbooon of een TREX crashed, stuk is het en betalen zal je. Kan je nog beter een Rappie kopen, van 30 meter vol de grond in voor 81 euro incl. verzend.

een degelijke cp is een sterke, stabiele, bestuurbare cp met goede wisselstukken.

degelijkheid en robuustheid zijn verschillende begrippen. anders kocht iedereen wel een skywatcher.

Kleine heli's hebben geen van de eigenschappen die je aangeeft, djorkaef. Ze zijn niet sterk, niet stabiel, daardoor (voor beginners) slecht bestuurbaar en de wisselstukken zijn in verhouding duur. Ik had misschien de stelling moeten nuanceren door 'kleine' voor CP heli's te plaatsen...
Ik heb zelf wat mini-CP'ers gevlogen (Pic Pro, Hornet, DF22, etc) en het zijn allemaal geldputten. Alleen de Pic Pro is redelijk te vliegen en crashbestendig... Vandaar de opmerking.

enneuh,
djorkaef zei:
degelijkheid en robuustheid zijn verschillende begrippen. anders kocht iedereen wel een skywatcher.

Het is toch een heliforum ;)?

Ik wil ook een honey bee cp kopen, t is wel mijn eerste heli, maar vlieg al met vliegtuigen, picoz , en x ufo en op afpd . Maar mijn vraag: denken jullie dat het slim is om er een barebone bij te kopen voor 50 euro voor reserve delen?

Tuurlijk niet joh.. tis veel slimmer om veel meer te betalen voor de losse onderdelen.. Toch?

OF te wel dat loont uiteindelijk? :lol:
Weet er nog iemand een adres waar de had motoren nog te koop zijn , want ik zie ze nergens meer.....

Beste Modelvliegvrienden,

Dit is mijn eerste bericht op dit forum, ik lees het al even, maar kwam nu iets tegen waar ik iets zinnigs aan toe kan voegen. :)

Ik vlieg zelf sinds een maand of 2 met een Honey Bee CP2. Het is mijn eerste heli, dus ik moets van 0 af leren vliegen. Ik heb de lessen van Radd gevolgd en dat ging prima.( http://www.dream-models.com/eco/flying-index.html ) De eerste 12 vluchten geen enkele crash en dus ook geen schade. Daarna een enkele keer met de rotorbladen ergens tegenaan gevlogen en dat vinden ze niet fijn. De stukken vliegen eraf. Gelukkig kost een set rotorbladen nog geen € 8,- en worden ze verstuurd als brief. Ik vlieg sinds kort met plasti blades, die zijn van kunststof en kunnen heel wat hebben. Ze lopen hooguit een deukje op wat je er zo vanaf schuurt waarna ze weer prima vliegen.
Zwak punt van dit soort helis is de staartmotor, die was bij mij na 6 weken helemaal versleten. Gelukkig zijn deze ook niet duur, voor € 6,05 heb je een nieuwe.

Tip, zoek een goed adres waar ze onderdelen op voorraad hebben en snel kunnen versturen, bv www.rctechnics.nl . Dan hoeft heli vliegen helemaal niet zo duur te zijn.

Back