E-Sky Belt-CP

oke, dus die servo's zijn niet veel.

Nouja, ik wacht eerst even af.

Ik heb zowel analoge als digitale esky's als towerpro's in gebruik..

Ik zou zeggen..
Op de kop towerpro's omdat die sterkere tandwielen hebben en tegen een stootje kunnen..
Op de staart kan achter de gyro prima een digitale of analoge esky..
De tower pro's zijn ook wat lawaaierige en wat grover in de stapjes..
Maar zeker de de king en ook wel de belt hebben voldoende speling in de kop om die grove stapjes te compenseren...

Er zijn slechte series digitale servo's van esky maar ook wel goede.. dat geldt ook voor de towerpro's. Ik heb er hier 3 die elektrisch kapot zijn gegaan.. Maar ook nog 6 die niet kapot zijn...
Ik heb alleen eksy's met kapotte tandwielen door crashes.. Ik zou die kapotte digitale servo's wel willen hebben om eens uit te zoeken wat er kapot is.
Verder kan het ook nog aan de BEC liggen in de ESC.. Wat is de servo spanning...

Benno..
 
:D Mijn set uit HK is binnen :D

> E-Sky Belt CP (ARF)
> E-Sky Brushless set 25A ESC + 3800kv motor
> Towerpro 9g servo's
> 2200mAh 25C Li-Po accu
> Trainings-landinsgestel


Oftewel: Nu nog bouwen!
 
Rotorbladen zitten er op

Morgen servo's en overige electronica...

belt-cp(2).jpg
 
Die van mij gaat ook vrij snel: Maandag besteld en nu al in NL. Hoop dat de douane hem snel doorlaat:

2-Oct-2008 Hong Kong Item posted and is being processed.
2-Oct-2008 Hong Kong Processed for departure.
2-Oct-2008 Hong Kong The item left Hong Kong for its destination on 3-Oct-2008
3-Oct-2008 Netherlands Arrived and is being processed.
3-Oct-2008 Netherlands Pending customs inspection.
 
Rotorbladen zitten er op

Morgen servo's en overige electronica...

belt-cp(2).jpg

Leuk hoor!!
Komt je maiden flight op de meeting voor publiek?
Wel zorgen dat je hem op film krijgt dan kun je later zien hoe je vooruit gegaan bent.
Ik kan niet bij de meeting zijn dus ik verwacht wel het filmpje hier te kunnen zien:twisted:

Hier dan mijn maiden.....:schrik:
Advies: Niet je eerste poging tot vliegen doen in de schemering.

Sorry voor de slechte kwaliteit maar dat krijg je bij schemering.......

Groeten, Wilbert.
 
Zoals het er nu uitziet word mijn maiden-flight zondag bij de meeting ja.
Belt CP staat nu naast me en ik ga nu proberen die servo's erin te plaatsen, bouwbeschrijving van E-Sky is niet erg makkelijk...

> Mijn pakket deed er 14 dagen over vanaf HK, maar geen douane tussendoor! :D

Groet, Christian
 
Zo wat een weer vandaag.
Het droogrek heeft de wind in de tuin niet doorstaan (Omgewaaid) maar de Belt heeft inmiddels 4 lipo's in de tuin leeggevlogen.
Tis hard werken maar ik heb al eens eerder gezegd: "De belt kan het wel maar kan de pilot het ook?";)

@firefly02: Lukt het met het bouwen? Die servo's plaatsen vind ik ook altijd een gepruts.
Veel succes met je maiden....Zal vast beter gaan dan die van mij :D

Groeten, Wilbert
 
Zo wat een weer vandaag.
Het droogrek heeft de wind in de tuin niet doorstaan (Omgewaaid) maar de Belt heeft inmiddels 4 lipo's in de tuin leeggevlogen.
Tis hard werken maar ik heb al eens eerder gezegd: "De belt kan het wel maar kan de pilot het ook?";)

@firefly02: Lukt het met het bouwen? Die servo's plaatsen vind ik ook altijd een gepruts.
Veel succes met je maiden....Zal vast beter gaan dan die van mij :D

Groeten, Wilbert

Heb inmiddels servo's erin zitten, motor, en toen het spul aangesloten om te testen.

Ik was rustig servo's aan het testen toen ineens de motor op vol vermogen ging en niet afzakte. Dit heeft als effect gehad dat zowel pa als ik pink open hebben liggen.....

Grote rotorbladen had ik er niet opzitten, maar tailrotortjes hebben alsnog mooi wat schade kunnen doen.
 
Heb inmiddels servo's erin zitten, motor, en toen het spul aangesloten om te testen.

Ik was rustig servo's aan het testen toen ineens de motor op vol vermogen ging en niet afzakte. Dit heeft als effect gehad dat zowel pa als ik pink open hebben liggen.....

Grote rotorbladen had ik er niet opzitten, maar tailrotortjes hebben alsnog mooi wat schade kunnen doen.

Dat is even balen...
Wat hebben we hier weer van geleerd..... de motor los te koppelen of vrij laten lopen uit de maingear.
Hoe is het met de schade aan de Heli???? :confused:
Heb je perongeluk de Idle up switch om getikt?? Of perongeluk de motor op reverse gezet... dat foutje heb ik al eens een keer gemaakt ... was gelijk bingo... :twisted:
We zijn benieuwd wat de oorzaak is geweest.. misschien kunnen we daar allemaal wat van leren.;)

Frans...W
 
Heb inmiddels servo's erin zitten, motor, en toen het spul aangesloten om te testen.

Ik was rustig servo's aan het testen toen ineens de motor op vol vermogen ging en niet afzakte. Dit heeft als effect gehad dat zowel pa als ik pink open hebben liggen.....

Grote rotorbladen had ik er niet opzitten, maar tailrotortjes hebben alsnog mooi wat schade kunnen doen.
Ai dat is minder...
Maar een troost. Ik denk dat vrijwel iedereen hier wel eens onbedoeld zijn heli heeft opgetoerd. De gevolgen kunnen heel wisselend zijn.
Als ik zeg dat het verstandig is de motor los te koppelen als je servo's aan het testen bent wordt je daar vast niet gelukkig van. Dus dat doe ik dan maar niet;)

Weet je eigenlijk al waardoor het kwam? Jij hebt toch niet de esky zender met idle up?

Groeten,
Wilbert
 
Ai dat is minder...
Maar een troost. Ik denk dat vrijwel iedereen hier wel eens onbedoeld zijn heli heeft opgetoerd. De gevolgen kunnen heel wisselend zijn.
Als ik zeg dat het verstandig is de motor los te koppelen als je servo's aan het testen bent wordt je daar vast niet gelukkig van. Dus dat doe ik dan maar niet;)

Weet je eigenlijk al waardoor het kwam? Jij hebt toch niet de esky zender met idle up?

Groeten,
Wilbert

Ik heb een DX6i zender.
Geen schade aan de heli.

Maargoed vanavond even verder, ben de hele dag al met de heli bezig dus het word tijd om eeeventjes wat anders te doen.

Morgen ga ik waarschijnlijk wel naar de heli-meeting, dus hoop dat ik hem afkrijg van te voren.

Groet, Christian
 
Anders neem je de hele mik mee en er zijn veel mensen die je willen helpen met bouwen en afstellen.
Er zijn zo'n 15 piloten, dus je zult vaak moeten wachten tussen het vliegen door. En dan wordt er altijd lustig op los gesleuteld door deze en gene.

Er zijn maar weinig perfect afgestelde heli's van een meeting afgekomen....of ze moeten gecrashed zijn ;) en zelfs dan waren er veel heli's die een half uurtje later alweer perfect rondvlogen.
 
Anders neem je de hele mik mee en er zijn veel mensen die je willen helpen met bouwen en afstellen.
Er zijn zo'n 15 piloten, dus je zult vaak moeten wachten tussen het vliegen door. En dan wordt er altijd lustig op los gesleuteld door deze en gene.

Er zijn maar weinig perfect afgestelde heli's van een meeting afgekomen....of ze moeten gecrashed zijn ;) en zelfs dan waren er veel heli's die een half uurtje later alweer perfect rondvlogen.


Oke super :)

Alvast bedankt!

Groet, Christian
 
Anders neem je de hele mik mee en er zijn veel mensen die je willen helpen met bouwen en afstellen.
Er zijn zo'n 15 piloten, dus je zult vaak moeten wachten tussen het vliegen door. En dan wordt er altijd lustig op los gesleuteld door deze en gene.

Er zijn maar weinig perfect afgestelde heli's van een meeting afgekomen....of ze moeten gecrashed zijn ;) en zelfs dan waren er veel heli's die een half uurtje later alweer perfect rondvlogen.

Kwam er vanochtend achter dat mijn slecht afgestelde king best nog aardig vloog of misschien is het zo dat een slechte piloot beter vliegt met een slecht afgestelde heli..
Heb in iedergeval zowel de king als de belt onder de loop gehad en het eerste resultaat lijkt goed...

Maar christiaan is goed bezig en heeft vandaag dus veel geleerd inclusief ontzag krijgen met waar je mee bezig bent.
Eigenlijk probeerd hij in 1a 2 dagen te doen waar wij gemiddeld 1 a 2 maand mee bezig geweest zijn.
Nu zal hij straks ook wel in 4 dagen perfecte 8jes draaien...

Benno
 
Goedemorgen allemaal!

Gisteravond lang gesprek met blubmans over msn gehad, wat uiteindelijk resulteerde in:

> Alle servo's e.d. op de ontvanger op de juiste kanalen
> CCPM ingeschakeld en ingesteld

Oftwel:

> Gyro nog
> Afstellen nog

Groet, Christian
 
Nou vandaag bij de heli-meeting geweest.

Na het vervangen v.d. as v.d. staartrotor (was gisteren kennelijk krom geslagen na ons incidentje gehehe) heb ik het trainings-gestel eronder gezet en gewoon geprobeerd in de cirkel te blijven vliegen.

Dat valt niet mee,
maaaaaaaaaaaaaaaaaaar:

Belt CP's maiden flight zit erop!
FranDaMan was live getuige van mijn eerste hoover :)
(Fimpje zal ik z.s.m. posten)

Groeten Christian
 
Nou vandaag bij de heli-meeting geweest.

Na het vervangen v.d. as v.d. staartrotor (was gisteren kennelijk krom geslagen na ons incidentje gehehe) heb ik het trainings-gestel eronder gezet en gewoon geprobeerd in de cirkel te blijven vliegen.

Dat valt niet mee,
maaaaaaaaaaaaaaaaaaar:

Belt CP's maiden flight zit erop!
FranDaMan was live getuige van mijn eerste hoover :)
(Fimpje zal ik z.s.m. posten)

Groeten Christian

Prima gedaan christian maar pas op blijf kleine stapjes maken want zoals je ondertussen hebt gemerkt is heli vliegen geen auto besturen..
Het kan heel gevaarlijk en duur worden als je grote sprongen blijft nemen..
Nu eerst met trainings kruis en dan voorzichtig zonder over een 5 a 6 accu's...
Ik hoop dat het weer een beetje gaat mee werken maar toch ook op de paal kun je wel goed oefenen..

Er zijn er trouwesn meer die vandaag grote sprongen vooruit gingen..
Al met al weer een geslaagde middag..


Benno
 
Prima gedaan christian maar pas op blijf kleine stapjes maken want zoals je ondertussen hebt gemerkt is heli vliegen geen auto besturen..
Het kan heel gevaarlijk en duur worden als je grote sprongen blijft nemen..
Nu eerst met trainings kruis en dan voorzichtig zonder over een 5 a 6 accu's...
Ik hoop dat het weer een beetje gaat mee werken maar toch ook op de paal kun je wel goed oefenen..

Er zijn er trouwesn meer die vandaag grote sprongen vooruit gingen..
Al met al weer een geslaagde middag..


Benno

Zeker een geslaagde middag!
Het schijnt dinsdag goed weer te worden dus wie weet,
+ ik heb donderdag en vrijdag de kans om 2 accu's leeg te vliegen in onze gymzaal.

Eerst nog even flink oefenen met het trainingsgestel en zoals je al zegt: rustig aan blijven doen.

Bedankt voor de geslaagde middag en de hulp :)

Groet, Christian
 
Back
Top