E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

@jeanclaude

Ron zal wel gelijk hebben hoor, maar ik had het probleem ook en kon het oplossen door de oogjes van het ballinkje recht te draaien ipv haaks op elkaar. (dit overigens in orginele toestand) Ik zie op de foto dat je er twee op heb zitten.

Groeten Rien.

inderdaad, ik denk dat ik er ook maar een 2 lama bij ga nemen , en die zou ik zo willen hebben als de jouwe !!

Dan heb ik 2 verschillende lama's. :-D
Want eerlijk is eerlijk, er zijn niet zoveel goede coaxial's op de markt , en de E-sky is toch echt wel 1 van de betere, of zoniet de beste.
En bij Miracle-Mart kosten ze nu nog maar 60 dollar , die lama V3. :-D

Henry zei:
...En bij Miracle-Mart kosten ze nu nog maar 60 dollar , die lama V3. :-D
Ja, maar niet op voorraad :evil:. Godver zeg, wilde er gisteren eentje bestellen en toen waren ze nog op voorraad. Dus ik er eentje in m'n winkelwagentje geplaatst. Toen ben ik even verder gaan shoppen voor de Xtreme onderdelen en toen ik wilde uitchecken was ie uitverkocht! BAH! :cry: :evil:

Even een ander vraagje, hoe heet het onderdeel wat ik in de foto hieronder omcirkeld heb? Is het van E-Sky zelf of van Xtreme? Als het van E-sky zelf is zit het dan al standaard op de Lama V3 of is het een upgrade? Ik wil mijn Lama V3 (zodra ik 'm kan bestellen grrrrr) ook helemaal gaan "pimpen" en dit was het enige onderdeel wat ik niet kon plaatsen of het nou wel of niet een upgrade is. Ik kan het ook nergens vinden op de site van miracle-mart.com. Tnx!

Ps. iemand al geprobeerd om de Xtreme Sport canopy voor de Blade CX2 op de Lama V3 te gebruiken? Ik vind deze ook wel wat hebben en als ie past (of passend gemaakt kan worden) is het misschien wel leuk die er meteen bij te bestellen. Kan je je Lama van tijd tot tijd een ander "gezichtje" geven :D

Main shaft is orgineel van E-sky:
EK1-0316.jpg

onderdeelnummer: EK1-0316

Dat ding er boven op, is van extreme:
ESL019.jpg

"Metal Bearing Housing for main shaft"
onderdeelnummer: ESL019

Over de Canopy, probeer het is ff :-)

Volgens mij staat op de foto de main shaft (ek1-0316) samen met de bearing bracket incl ball bearing.
Maar de bearing bracket vind ik alleen op tekeningen terug en niet op sites
maar hopen dat dit nooit stuk gaat.

@Rien, dat ga ik eens proberen inderdaad, maar volgens mij als het soepel loopt is het al voldoende.

@Henry, goh, denk ik eens origineel te zijn… vliegt er straks alweer een kloon rond van Lama-Claude v3.1 :P geintje hoor, ik ben vereerd!! :lol:

De Lama-Claude v3.0 is inmiddels al geupgrade naar v3.2, met Extreme skids, alu swashplate en bladeholders.
Maar ik vind 'm wel leuk zo in 't wit. Hij is nu zegmaar semi-extreme! :lol: 8)

Efin, hij vliegt nog steeds niet goed, wel beter al, maar nog niet als vanouds. Nou kom ik erachter dat de ballinks van m'n nieuwe swashplate lopen een beetje stroef, ik ga die eens proberen te een drupje wd40 ofzo te geven.
En met deze afstelsessies heb ik 'm een lelijke crash laten maken met als gevolg een stukje van een van m'n onderste Extreme blades af… ze kunnen helaas toch stuk blijkt :roll:. Nieuw setje is onderweg (toch wel erg handig dat Aerotronic het Extreme assortiment verkoopt).

Nou heb ik even de originele blades eropgezet om toch nog even te kunnen vliegen, maar wat een verschil is dat zeg, de motortjes moeten toch echt veel meer toeren maken om omhoog te komen. Wat ten dele misschien ook wel te wijten is aan de 1000Mah LiPo's die iets zwaarder zijn.

Robert zei:
Het is de bedoeling dat dit xtreme topic verder gaat op ander forum namelijk www.rcpilotenforum.nl
Dit 1 en ander heeft te maken met wat ik vind een teveel aan censuur verbonden forum.
Daarin tegen is het nieuwe forum alleen voor rc vliegen bedoeld en daardoor ook overzichtelijker.
Ik hoop jullie daar dan ook weer tegen te komen.

RonW, waar slaat dit op? Als je gaat zeggen dat dit forum aan censuur verbonden is, dan kom je aan mij! Ik, en vele anderen steken bakken met tijd in dit forum, en dit vind ik niet leuk om te lezen! Daarnaast word hier veelvuldig het rcpilotenforum genoemd, Als hier werkelijk censuur zou heersen had ik dat al lang weggehaald...

Sorry, maar hier word ik pissig over...

Robert

Ik ga ervan uit dat RonW ermee bedoeld dat hier gewoon een aantal dingen niet besproken mogen worden zoals het hebben over winkels negatief of positief. Ik ben het met RonW wel eens. Ik vind (is mijn mening) dat als er iets negatiefs over een (web)winkel te zeggen valt moet dat gezegt kunnen worden. En hiermee bedoel ik niet mee als een zending een keer een dag te laat is o.i.d. Dit ook voor mede piloten dat zei hiermee niet de mist in gaan. Maar ik snap het wel dit forum wordt door een aantal bedrijven gesponsord en deze bedrijven willen niet dat er negatief over hun bedrijf wordt gesproken. Maar ik verwacht van de bedrijven die sponsor zijn van modelbouwforum dat daar weinig op aan te merken valt. En dat RonW nu een link geeft naar een ander forum heeft er dus mee te maken dat op dat forum wel vrij uit gesproken kan en mag worden. Ik hoop hiermee dat het een beetje duidelijk is. Het is zeker niet de bedoeling om hier mensen weg te halen om naar een ander forum te gaan. Ik verwacht dat RonW hier ook nog wel met een reactie komt.

Om maar weer eens on-topic te gaan :P

Bij miracle-mart.com verkopen ze ook Xtreme koellichamen voor de motoren van de Lama V3 zoals afgebeeld hieronder.
SNV30924.jpg

Past er op beide motoren zo'n koellichaam of alleen op de achterste? Bij de voorste motor lijkt het me namelijk nogal bepakt.

Ik wil er sowieso eentje op de achterste motor zetten omdat dit er ook cool uitziet, maar als er ook ruimte bij de voorste motor voor is wil ik er daar uiteraard ook eentje plaatsen.

Ik heb nog geen Lama V3 maar zodra miracle-mart.com ze weer op voorraad heeft plaats ik meteen m'n bestelling en kan ik er meteen 1 of 2 koellichamen bij bestellen.

Henry zei:
Wat een omzin dat we naar de RCpilotenforum moeten gaan Ron!!

Als de mensen hier een vraag hebben , kom jij direct met een antwoord , met daarna weer de link naar de rcpilotenforum...... nou ik heb daar even gekeken, maar zie al wel dat er niet veel mensen naar je luisteren.
Dus die blijven net als ik gewoon hier hangen.

Dan, als jij zo graag wil dat er alleen gereageerd wordt op de rcpilotenforum, wat doe je hier dan ?

Vindt het namelijk maar raar...... dat dit topic alleen verder kan gaan op de rcpilotenforum..... zoals jij zegt natuurlijk.

Klinkt miss. agressief , niet zo bedoeld.

@ jeanclaude

Ziet er mooi uit die heli van je !!!!
Is is wat anders dan al die extreme lama's.

edit:
Die canopy , heb je gewoon gespoten toch ?

Ik snap eigelijk niet waarom jij hier in dit topic aanwezig bent.
Wat jij hier allemaal zegt heeft niets te maken met xtreme of lama of wat dan ook.
En wie zegt dat jij moet overstappen naar dit forum,,,,, ik niet!!!!
Het is natuurlijk aan ieder zijn eigen keus om wel of niet lid te worden van dit nieuwe forum.
Ik snap alleen niet waar jou haat vandaan komt jegens dit nieuwe forum!
Jij probeerd mij nu woorden in de mond te leggen.
Ik zeg alleen dat mijn topic met in toekomst meer upgrade's verder gaat op dit nieuwe forum.
En dat daar op dit andere forum nog niet zoveel berichten staan komt simpel door dat dit forum nog maar net bestaat.
En dat mensen niet naar mij zouden luisteren, vind ik ook al een rare overtrokken uitspraak.
Alweer een overtrokken conclusie van jou!
Ten derde heb ik nooit gezegd dat ik hier zou gaan stoppen met antwoord geven op verschillende vragen.
Ik heb alleen gezegd dat mijn topic alleen op dit nieuwe forum geupdate zal gaan worden, en niet meer hier.
Het word mij dan gewoon teveel werk om op beide forums de boel bij te gaan werken.
En ik heb ook nooit gezegd dat er alleen gereageerd moet worden op het nieuwe forum.
Tuurlijk heb ik het liever daar want deze zal in de toekomst alleen geupdate worden.

Wel is het zo dat dit nieuwe forum alleen over rc vliegen gaat en daardoor veel overzichtelijker is.

En ook om een andere reden ben ik natuurlijk een topic gaan openen op dit andere forum.
Het 1 en ander heb je in een ander bericht hierboven al kunnen lezen.
Naar een meningsverschil te hebben gehad met de eigenaar van dit forum, (via een aantal PB's) heb ik besloten om op zoek te gaan naar een ander forum.
Ik heb Robert toendertijd al via een PB laten weten dat ik mijn topic zou verhuizen naar een ander forum, als de mogelijkheid zich zou toelaten.

Maar ook nu laat Robert zich weer van zijn eigenzinnige kant zien, zijn reactie zegt meer over hem dan over mij.
Verder wil ik hier geen woorden aan vuil maken.
Dus Robert als je verhaal wilt halen doe dat dan niet openlijk, maar via een PB.
Dit heb ik bij jou ook niet, en nooit gedaan.

En nu aan wastegate, want zo heet je toch op het rcbigscaleforum? (fg monsterbeetle pro met dx3)
En dat er op dit andere forum geen antwoord is gekomen op een vraag heeft denk ik te maken met een nieuw topic dat je hebt aangemaakt en die was mij onschoten sorry daarvoor.
Je lama met een aantal xtreme parts is echt een plaatje geworden!!!!!
En mocht je hulp nodig hebben bij je probleem je weet me te vinden op dit of het andere forum.
Ik vind je fg monsterbeetle pro een leuk ding met erg mooie details.
Sinds afgelopen week ben ik ook in het bezit van zo'n monster.
Ben dan ook bezig met wat veranderingen vandaar ook dat ik wat weinig tijd heb om het 1 en ander bij te houden op het forum.

Mijn lama is straks geen lama meer, maar word een eigenbouw micro heli.
Ik heb hiervoor al een 2mm carbonplaat in mijn bezit die ik via een freesmachine ga uitfrezen tot wat framedelen.
Echter deze freesmachine moet nog bij mij in de schuur geplaats worden.
Voor deze heli is de nieuwe xtreme blade canopy die je op 1 van de foto's ziet.
Dit word dus de upgrade van mijn xtreme.

Cade zei:
Om maar weer eens on-topic te gaan :P

Bij miracle-mart.com verkopen ze ook Xtreme koellichamen voor de motoren van de Lama V3 zoals afgebeeld hieronder.
SNV30924.jpg

Past er op beide motoren zo'n koellichaam of alleen op de achterste? Bij de voorste motor lijkt het me namelijk nogal bepakt.

Ik wil er sowieso eentje op de achterste motor zetten omdat dit er ook cool uitziet, maar als er ook ruimte bij de voorste motor voor is wil ik er daar uiteraard ook eentje plaatsen.

Ik heb nog geen Lama V3 maar zodra miracle-mart.com ze weer op voorraad heeft plaats ik meteen m'n bestelling en kan ik er meteen 1 of 2 koellichamen bij bestellen.

Ja, ze passen op beide motoren.

Het staat wel erg mooi, alleen zie ik de noodzaak er niet van in.
De motoren hebben het niet nodig.
En je heli word er weer zwaarder van.

Even een tip wat betreft het kapot gaan van de xtreme bladen.
De bladen nooit maar dan ook nooit geheel vast zetten.
Ze moeten echt losjes in bladeholder hangen.
Bij opstarten van de heli zoeken ze zelf wel hun juiste positie op.
Als de bladen te vast zitten heb je zo 1 van de volgende problemen.
Hij vliegt hierdoor minder stabiel en vaak uit balance.
Ook krijg je daardoor vaak schade aan je rotorbladen en tandwielen bij een crash.

M'n Lama V3 met Xtreme onderdelen is eindelijk besteld bij miracle-mart. Nu zie ik iedereen hier op het forum zo'n mooie metalen flybar hebben. Is het enige wat ik hiervoor nodig heb het onderstaande?

ESL049.jpg

Metal Fly-Bar Central Hub (Spare parts for LED Fly-Bar)
ESL049

Passen de metalen staafjes alsmede de zwarte "gewichtjes" die origineel bij de Lama V3 worden geleverd hierop? Ik zie dat ze op de site van miracle-mart wel een volledige metalen korte uitvoering van de flybar verkopen (Short Fly-Bar Rod with Central Hub), maar niet van de normale lengte. Welliswaar staan de onderdelen hiervoor wel los op de site (Metal Fly-Bar Central Hub (Spare parts for LED Fly-Bar) en LED Fly-Bar Link Rod - Long) maar als de flybar staafjes van de Lama V3 zelf passen scheelt dat ook weer een beetje in de kosten ;)

De reden waarom ik vraag of dit gaat passen is omdat miracle-mart de onderdelen als dusdanig verkoopt speciaal voor de LED flybar. En het is dus de bedoeling dat de stock flybar op de central hub upgrade gaat passen. Iemand een idee?

Nee dit gaat niet passen, Dit onderdeel is alleen uitwisselbaar met xtreme onderdelen.
De xtreme werkt met een 2mm dikke stalen flybar link rod met schroefdraad.
De e-sky is dunner en heeft geen schroefdraad.
Tevens is de e-sky flybar in het plastic gegoten, zodat je deze niet uit elkaar kunt halen.
Koop deze korte versie echter niet, deze vliegt voor geen meter.
Koop dan de onderdelen los (long versie) en maak zo zelf een flybar.

Tip!
Mischien zijn de alu gekleurde ventieldopjes voor auto's iets als flybar gewichten.(te koo bij halfords etc,,,)
Giet deze vol met met een 2 componenten bison lijm en druk de uiteinde van de fybar hier in.
eventueel kun je het koperen gewichtje hier ook nog in kwijt.

ikzelf heb de mijne gedraaid op de draaibank, van alu.

Hey RonW, als vanouds weer bedankt voor je antwoord. Ik was al ergens bang dat de originele flybar niet uit elkaar te halen was maar dat dit inderdaad een geheel was. Jammer. Dan heb ik dus de metalen hub nodig en de lange flybar link rod. Als ik je goed begrijp passen de originele zwarte "gewichtjes" dus niet op deze Xtreme flybar en moet er voor dit dus zelf een oplossing verzonnen worden, zoals wat jij gedaan hebt door je eigen gewichtjes te frezen (wat er overigens super uitziet, werkt dit ook een beetje?) of de tip die je aangeeft. Zijn die originele flybar uiteinden trouwens wel los te maken? Misschien kan het bestaande gaatje iets uitgeboord worden of als deze niet aanwezig is zelf een gaatje boren? Of nog beter: ga jij toevallig je flybar gewichtjes niet op grote schaal produceren, ben ik alvast je eerste klant :D

Weet je wat,

Als er veel vraag is naar deze gewichtjes zal ik toch eens gaan kijken of ik goedkoop aan aluminium kan komen.
Het draaien van deze dingen is niet zo moeilijk.
de flybar link rod van xtreme is niet om te buigen(echt staal).
Zodat montage van de originele e-sky gewichtjes niet mogelijk is.

Niet de korte versie kopen, dit vliegt zeer moeilijk.
De lange versie met mijn gewichtjes werkt wel goed.

Henry zei:
Want eerlijk is eerlijk, er zijn niet zoveel goede coaxial's op de markt , en de E-sky is toch echt wel 1 van de betere, of zoniet de beste.
En bij Miracle-Mart kosten ze nu nog maar 60 dollar , die lama V3. :-D

De reden dat ze nog maar $60 kosten, schijnt te zijn dat E-Sky binnenkort zal gaan overstappen op de 2.4G kar, dus het lijkt er op dat ze zo snel mogelijk de overgebleven FM-stock willen verkocht krijgen.

35 Mhz is op dit moment niet te koop bij miracle mart
alleen 72Mhz. 35Mhz kun je niet kiezen.
Als een een V4 wilt kun je weer wel een 35Mhz krijgen :?:

saber zei:
35 Mhz is op dit moment niet te koop bij miracle mart
alleen 72Mhz. 35Mhz kun je niet kiezen.
Als een een V4 wilt kun je weer wel een 35Mhz krijgen :?:
Inderdaad, alleen de 72Mhz uitvoering is op dit moment verkrijgbaar. Wow, dan heb ik echt mazzel gehad! Op 2 november heb ik namelijk mijn Lama V3 bij miracle-mart besteld, 35 Mhz uiteraard. Waarschijnlijk heb ik een van de laatste 35Mhz modellen te pakken gehad 8O. Ik verwacht 'm deze week binnen te krijgen als de douane met z'n snufferd uit m'n pakketje blijft :)

Hoi!

Ik ben nieuw en lees wel vaak het forum, maar sinds ik nu een lama v3 heb gekocht wil ik graag wat actiever participeren ;)

Cade zei:
Welke mensen zijn er geinteresseerd om deze accu's samen met mij te kopen? Ze zijn een stuk goedkoper dan de Xtreme lipo die voor 21,50 dollar verkocht word (en daar komen ook nog verzendkosten bij) en leveren vrijwel dezelfde prestaties. Daarnaast zijn die Xtreme lipo's weer eens uitverkocht dus dit is een goede vervanger voor weinig :)

Ik heb er alleen geen 6 nodig (2 is genoeg voor mij) dus ik vroeg me af wie nog meer 1 of 2 van die accu'tjes wil hebben?

Stuur een PM als je interesse hebt. Dan kan ik ze bestellen en handelen we het verder af.

Ik zou er graag 2 van je willen afnemen, als je ze nog hebt.

ik zoek ook nog ergens 2x Xtreme Motor Silver Brush for Xtreme 180 motor -1pair ESL004 (niet ESL003). Ik vind het namelijk zonde als ik alleen die dingetjes helemaal uit hongkong moet laten shippen. Heb ik eventueel nog heatsinks nodig (zoals EA-007-s)?
Ook zoek ik nog een usb kabel voor de lama v3 afstandbediening, zodat ik hem ook kan gebruiken met simulatoren. Weet iemand waar ik deze onderdelen dichter bij huis kan halen?

Dank je!

FLX

Back