E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Heb je al vaker met een heli gevlogen ? (niet verkeerd bedoeld) Want als deze dingen allemaal goed staan moet hij normaal te besturen zijn. Zorg wel dat je uit het ground effect bent dat wil zeggen boven de 50 cm hoogte vliegen. En ook niet te dicht op muren enz enz want het kleinste beetje wind brengt de heli al uit balans. En zul je dus constant moeten corrigeren.

Mvg Henri

nee nooit, maar ben geen dummie (en als je met dit spul niet kan vliegen) , met de nieuwe vleugels van esky vliegt hij wat rustiger ware het niet dat de stabi stang er nu met een noodgang van het laatste hele bolletje is gevlogen, helaas met bolletje, waardoor hij nu weer een paar dagen aan de grond staat

Klinkt misschien gek maar als je met de lama nog niet kan vliegen hoef je ook zeer zeker geen andere te kopen. Want daar zul je dan zeker mee crashen. Kan nog maar 1 ding zeggen blijven oefenen en zorgen dat alles goed staat en niets krom is. Dan moet het vanzelf lukken.

Mvg Henri

Niet verkeerd bedoelt maar je geeft aan (en als je niet met dit spul kan vliegen) Wil ik mee zeggen je hoeft niet iets anders te kopen want daar wil het dan ook niet mee. Nogmaals niet verkeerd bedoelt. Probeer je alleen maar te helpen.

Mvg Henri

nee ik bedoel als je met dit nog niet kan vliegen dan ben je een behoorlijke beginner, ik kan er wel mee vliegen maar merk dat er iets niet klopt met de terugkeer naar neutrale stand. maar ga hem wel upgraden naar een normaal werkend model tot hij het doet, eigelijk is het enige voordeel van een protech de schitterende (rood/witte) body of dwalen we van het topic af?

Bestel maar gewoon de xtreme onderdelen. Hier zal het ook al een stuk beter van worden veel stabieler + dat je je heli helemaal uit elkaar moet halen kan je alles ff goed checken. En weer goed in elkaar zetten.

Succes

Mvg Henri

Vraagje .. ik hoor allerlei tegengestelde berichten.
ik heb een IKARUS LAMA SA-315B.
volgens diverse zaken is dit DE LAMA van oorsprong en is de rest " nagemaakt"
Maar ik had ook al gekeken naar die Extreme dingen en wilde ze eigenlijk al bestellen.
Maar nu hoor ik weer van een zaak dat dat niet past op de Ikarus LAMA,

Is er iemand in of vlakbij purmerend die deze spullen heeft en dat er eens gekeken kan worden of het ook past qua maat op de mijne ??

alvast bedankt.

Aad

Het moet kunnen volgens mij.

Of je moet proberen alles over te bouwen naar een e-sky lama v3 frame.
Deze kost nog geen 6 euro extra.

En daarna kun je de xtreme onderdelen er zo opbouwen.

ja had ik ook al aan gedacht, maar dan moet ik misschien ook wel de shaft's vervangen of the lagers passen niet of what ever.
Ben ik dadelijk 60 euro kwijt voor "nog" niets.

Kan er iemand de "maten" van de schroefgaten voor me checken??
b.v. voor de Extreme staart. die zet je vast met 4 schroefjes.

Dan zou ik graag de maat willen weten tussen de twee bovenste schoefjes, twee onderste schoefjes, en de hoogte tussen de bovenste en onderste schroeven.
En dit dan ook voor het "onderstel" a.u.b. breedte tussen schroeven en de maat tussen de lengte van de schroeven.

Dit soort info maakt het dan gelijk een stuk makelijker voor iedereen met een IKARUS.

alvast heel hartelijk bedankt.

Groetjes

aad

Hier de maten van de montage punten van de lama voor de xtreme onderdelen.

Onderstel:
voorzijde (uit elkaar) 30mm
achterzijde (uit elkaar) 30mm
van voor naar achter 42mm

Staart:
boven (uit elkaar) 29mm.
Onder (uit elkaar) 30mm (dit is het zelfde montage punt als voor het onderstel)
Bovenste montage punten liggen ten opzichte van de onderste iets verder naar achteren.
Van voor tot achter is dit dan 8,5mm.
De hoogte is 32mm (van boven tot onder)

veel sucses gewenst :wink:

Wow das snel.
Echte mega bedankt.

Staart wordt dus niets meet ik net.
Gemeten van hart tot hart
Boven ( uit elkaar) 25 MM
Onder ( uit elkaar) 20 MM
hoogte 40 MM en volgens mij recht boven elkaar.

Onderstel:
Voor en Achterzijde lijkt mij even snel gemeten 32 MM
En tussen voor en achter schroeven 42/44 MM ook snel gemeten..

Dus durf ik het onderstel wel aan.
En de blade's & canopy voor staart moet ik eens kijken of ik de rest kan overzetten naar "esky" middeldeel.

In iedergeval echt hartelijk bedankt.

groetjes

Aad

Let op!

de staart zit niet op zijn originele punten gemonteerd.

Alleen bovenaan zit hij vast op zijn originele punten.
Onderzijde van de staart zit bij het landingsgestel vast.
Kijk anders maar eens naar de foto's.

Als ik jou maten zo zie, dan gaat de staart ook makelijk passen.
Al het kunstof van xtreme is van flexibele kwaliteit, dus wat rek en trekwerk is geen probleem.

sucses :wink:

Hoi , RonW

Bedankt voor de extra info.
Blades, canopy, onderstel reeds in bestelling.
dus staart komt dan volgende keer.

vraagje gaat hij niet trillen met de antennebuis?

ik heb op de mijne ook een antennebuis gezet carson van RC Car, maar deze trilt op het einde waardoor heli ietsje gaat wijken naar de zijkant.

groetjes

aad

Nee geen problemen mee.

Als hij trilt is waarschinlijk toch je buitenste rotoras krom.
Dit probleem heb ik ook gehad, en heb er toen maar een nieuwe ingezet.
Probleem was daarna gelijk over.

Je hebt dus niet de motoren mee besteld????? Jammer,,,,,,, :|

Hoi,
Nee budget gewijs maar een beetje upgraden.
waarschijnlijk over een maandje denk ik.

buitenste as krom. hmm

eens kijken wat dat nou weer gaat kosten :-)

groetjes aad

Hoi

ben eindelijk aan het knutselen met m,n xtreme :lol:

bijna inelkaar net al even test gevlogen , maar ik had aan de gain schroef gezeten.
en reageert nu heel erg traag op de sticks :roll: (heb de aantal slagen niet geteld)

hoe krijg ik de gain weer normaal???

Back