E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Ik kan me vergissen maar slagen zitten er volgens mij niet in, maar probeer idd elke keer met een heel klein stukje te verdraaien het weer goed te krijgen. Je moet wel elke keer als je hem wil gaan verdraaien de heli ontkoppelen van de lipo dan verdraaien en weer opnieuw aansluiten op de lipo zo kan de heli zich elke keer resetten.

Succes ermee,

Groeten Henri,

Kijk anders even in mijn andere topic "gyro lama v3 afstellen"
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57399

Bij mij staat de gain juist erg laag, ik vind dit veel controleerbaarder vliegen.
De gain kan ook verkeerd reageren als de proportional schroef verkeerd staat.
Het moet allebij met elkaar in balans staan.
Niet kijken of allebij de rotors wel tegelijk gaan draaien, want naar mijn idee en ook al bij andere lama's gezien is dit niet de juiste afstelling.
Bij mij begint de onderste rotor eerder te draaien.
Dit heb ik ook al gezien bij andere lama's

Let op! wel afstellen met een volle net opgeladen (goede) lipo.

sucses

PS: Bij ons vliegen nu 3 van deze xtreme lama's naar volle tevredenheid rond.

ik ga binnenkort ook een lama kopen lijkt me eccht vet
en waar kan ik het beste een E-Sky Lama V3 kopen?

RonW zei:
Kijk anders even in mijn andere topic "gyro lama v3 afstellen"
http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=57399

Bij mij staat de gain juist erg laag, ik vind dit veel controleerbaarder vliegen.
De gain kan ook verkeerd reageren als de proportional schroef verkeerd staat.
Het moet allebij met elkaar in balans staan.
Niet kijken of allebij de rotors wel tegelijk gaan draaien, want naar mijn idee en ook al bij nadere lama's gezien is dit niet de juiste afstelling.
Bij mij begint de onderste rotor eerder te draaien.
Dit heb ik ook al gezien bij andere lama's

Let op! wel afstellen met een volle net opgeladen (goede) lipo.

sucses

PS: Bij ons vliegen nu 3 van deze xtreme lama's naar volle tevredenheid rond.

draai ik die gain schroefje nu links of rechtsom , wat is het beste?

wat je zelf wil natuurlijk.
naar de + is zeer snel reageren, naar de - is zeer traag reageren.

Heb je de proportional schroef verkeerd afgesteld dan reageert de gain ook niet goed, andersom kan ook.

:wink:

voor de metamorfose vloog de lama goed , ik wou hem nog iets sneller laten reageren op de sticks :roll:

hopelijk is het straks een beetje windstil , dan kan ik hem ff weer proberen.

ik heb trouwens nog de oude 4 in 1 controller , zou de nieuwe een verbetering zijn ten opzichte van de oude?

controller is besteld eergister :wink: plus de alu hoofdshaft en die 2 stangetjes voor aan de staart buis.

ben benieuwd volgende week wat de nieuwe controller doet? ik kan de oude niet weer goed krijgen...... :newbie:

hoi allemaal,

Nou mijn dieptepunt is bereikt.

Extreme Blades besteld. (passen niet goed) gaatjes van extreme blades liggen milimeter of zo verder naar de buitenkant dus schroefje kan er niet doorheen.
Update:
Blad houders heel voorzichtig aangepast met een dremel met een fijn schuurpapier hulpje,
alles goed nagemeten en gecontrolleerd, na een uurtje perfecte match tussen blad en bladhouder.

Extreme onderstel gaten verdeling qua breedte geen probleem, lengte kom ik net geen 2 mm te kort.

Dus nu na 2 weken wachten, nog niets.......

Heli staat nu al 3 weken stil, en daar komen dan nog een minimaal 2 weken weer bij.

groetjes

Aad

Hoi, Hoi,

Nee Gaatje boren is geen plek voor.
Zal toch echt op zoek moeten naar een "Esky" Lama 2/3 middendeel.
Had nog zitten denken aan evt beetje warm stoken(pootje voor schroefje op mijn middendeel),
zodat het scheef komt te staan.
Ik zal ff een fotootje maken.
en deze toevoegen.

viewPhoto

De pootjes(frame) waarop hij vast zit afzagen of afsnijden.
Nu op de juiste plek gaatjes boren in je hoofdframe.
Met de extra schroefjes die bij de xtreme set zijn meegeleverd kun je nu van bovenaf op je hoofdframe de pootjes via de zelfgeboorde gaatjes weer vast zetten.
Nu kun je probleemloos het onderstel monteren.

Bij een flinke crash willen deze pootje nogal eens afbreken, wij zetten deze dan ook op deze manier weer vast.
En dit werkt uitstekend.

sucses :wink:

Hoi RonW,

Ik heb het nog eens van dichtbij bekeken, maar de "pootjes" zitten binnen in mijn frame.
Dus als ik de pootjes afzaag kom ik ongeveer een CM te kort.

Maar je hebt me wel op het volgende idee gebracht om de pootjes weg te "slijpen" en er van binnen uit its nieuws.
In te fabriceren.

maar aangezien ik toch nog de staart en de 2 extreme motortjes wil hebben denk ik dat ik dan ook een middelstukje mee bestel.

Of eens rond neuzen wie er in purmerend woont en dan toevallig in amsterdam werkt.
Misschien kan/ wil die eens langs een modelboer gaan voor een orgineel esky lama middeldeel.

hoef ik de oude ook niet te slopen :lol:

maar bedankt voor het mee denken.

Groetjes

Aad

Volgens mij begrijp jij mij niet helemaal.

Je moet de pootjes wel weer gebruiken.

Zaag of snijd de pootje af.
Nu boor je op de juiste plek in je hoofdframe gaatjes.
Van boven af moeten dan de schroefjes door de gaatjes.
Aan de onderzijde draai je nu de pootjes op de schroefjes.
In de pootjes moet nu nog ruimte genoeg zijn voor het schroefje van de landingskids.

Zo moet het kunnen. :wink: :thumbsup:

Hoi Hoi ,,

OOOO... haha ... moet de leeftijd zijn ..
Ja dat is een goed idee..

zometeen gelijk aan beginnen .

weer bedankt...

groetjes

Aad

vandaag de nieuwe type controller binnen gekregen :lol:

zonet aangesloten , crystalletje over geplaatst.

wil hij niet opstijgen , kan hem rustig wel vol toeren laten draaien maar opstijgen ho maar. :?

iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Henrivdl zei:
Draait die de verkeerde kant niet op ? verkeerd aangesloten?

geen idee meer.... ik heb denk ik alle combies al gehad heb.

als hij stil staat , draait hij vol toeren maar stijgt hij niet.

als ik de draden omdraai spint de heli rondjes.

verwissel ik de stekkers boven naar beneden dan wil hij opstijgen op een rare manier alle kanten op :?

heb je misschien of iemand anders voor mij scherpe foto,s waar ik de aansluitvolgorde kan zien aan de hand van de kleuren?

mij dank zal xtreme groot zijn :lol:

hoi Hoi,
Nee nog niets verder aangesloten of gemonteerd.

Wel even achterkant van skits vast gezet op de "oude" lama staart en een vlieg poging gewaagd.
Stijgen gaat inderdaad beter.
vliegen ben ik nog aan het leren een beetje rond hoveren in de keuken en een "rondje" om de keukentafel en zo
:lol:

Verder mijn paypal account weer beetje aangevult dus over 3 dagen weer een bestellinkje doen voor:
staart, extr stangetjes voor staart, en een lama middendeel.

Ben alleen als de dood dat dan mijn servo's weer niet goed zijn of andere dingen waar door het niet goed gaat.
Maar ja eerste stap is gezet, en nu is hij half af.
dus net zo lang maar doorgaan met bestellen dat hij dan klaar is.

groetjes

Aad

Back