E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

:idea::idea: Ander idee....:
Misschien alleen de kwestbare verbindingen inpaken met DUN ijzerdraad of iets van ijzer garen en dan dat verzadigen met CA?

Ik zou niet inpakken (door er eromheen te rollen of zo). Ik ken CA niet, maar als dat supersterk is (of juist enorm flexibel), dan zit je misschien goed

PS. maar zoals je zeg...dan breekt i wel weer op een andere plaats

Bij mij is de voorste gedeelte nu (bijna) helemaal voorzien van een stijf ijzerdraad met op 6 punten tie-raps om het vast te houden (incl. zelfgemaakt gat in middenstuk). Nu buigt ie alleen nog maar door op de plekken waar ie al gebroken was. Kwestie van terugbuigen en weer vliegen.

Ik zou dus stijf draad gebruiken en met tie-raps op diverse punten vastmaken. Als ie dan breekt is dat niet erg. Terugbuigen en weer vliegen. Qua gewicht maak ik me niet zo zorgen.

Overigens het achterste gedeelte is (nog) niet gebroken. Is dat typisch?

Of dat typisch is zo ik zo 1,2,3, niet weten ...moet je bekennen dat ik nog nooit een ladings gestel gebroken heb.
Je oplossing is niet verkeerd..:thumbsup:...en als het werkt ..super.

Btw... CA staat voor CyanoAcrylaat ..zeg maar secondenlijm...

Groenten :rolleyes:
Ferdy

ik heb de lama sinds deze week,
en uit de doos hing hij prima stil in de lucht..
nu heb ik de extreme blades gemonteerd , en trillde de staart heel iets in de lucht..
maar na een ontmoeting met de kast nog erger nu..
geen schade maar de bovenste bladen lopen niet..uhm.. in 1 lijn..
dus het ene blad draait heel iets lager dan het andere, ligt het hieraan ?
en wat kun je er aan doen ?

ik heb de lama sinds deze week,
en uit de doos hing hij prima stil in de lucht..
nu heb ik de extreme blades gemonteerd , en trillde de staart heel iets in de lucht..
maar na een ontmoeting met de kast nog erger nu..
geen schade maar de bovenste bladen lopen niet..uhm.. in 1 lijn..
dus het ene blad draait heel iets lager dan het andere, ligt het hieraan ?
en wat kun je er aan doen ?

Is waarschijnlijk je blade tracking. Staat in het boekje hoe te verhelpen. Heb je ook de stickers voor nodig. Blade tracking heb ik ook van gelezen dat je de bovenste blades via de ballink kan verstellen. Blade tracking met de bovenste door te verbuigen lukte me niet altijd. Uiteindelijk de bovenste blades via 2 ballinkjes vastgezet. Zorgde voor heel wat minder trillen.

Trillen kan echter ook de gain zijn die te veel in de + zit. Of de assen een beetje krom. En misschien een tandwieltje stuk. Kwestie van proberen en uitzoeken.

Suc6.

Voor het afstellen van je 4 in 1 check de sticky van RonW boven aan in het forum Micro-Helicopters...deze methode werkt prima.

Voor wat betreft de blade tracking..... de beste en makkelijkste manier is om de ballinks te verstellen... buigen van je bladen is veelal niet nodig en zou ik niet gaan doen.
Pas op het aan brengen van dubbele ball-links bij een crach zal de flybar niet zo snel meer los springen en dus sneller "kapot" gaan.
Niet doen dus als je nog niet zo goed kan vliegen.

gr
Ferdy

Is inderdaad ook een idee....
Maar is dat ijzerdraad niet nogal aan de zware kant???

Heb voor EUR2.5 bij de Praxis gegalvaniseerd staal gehaald (2mm x 10m draad). Ik denk dat dat wel goed werkt of ik buig er een zelfgemaakt onderstel van.

Ik wil ook de lama 3 aanschaffen en vervolgens opgraden tot Extreme. Welke onderdelen zijn een musthave voor de verbetering van het vliegen?

PS: weet iemand een goedkope winkel voor de lama 3. MM is hij uitverkocht helaas.

Ik zou zeggen

Must have voor performance:
xtreme lipo, extended inner shaft, CNC swashplate en central holder en blades (2 paar A+B). De xtreme motoren en blade-holders zijn volgens mij te weinig aangetoonde waarde (als ik de fora raadpleeg). Short flybar kun je ook maken door de gewichten uit de originele weg te halen of te verschuiven naar midden (is wel minder mooi).

Must have voor de looks:
skid, canopy, tail boom, tail

Must have reserve-onderdelen:
tail, skid, outershaft (2*)

Overige must have:
schroevendraaier kruis+normaal, 1.5 imbus, extra lipo, seconde lijm+plakband

rchelicoptershop.com? USA winkels? Duitsland? Japan?

Even weer wat nieuwe fotos van mijn Lama V3 extreme.
Heb er een Extreme Blade CX2 canopy opgezet. Beetje aanpassen en dan past het.
Ook zitten er rode knipperleds op de staart...erg leuk als ik s'avonds in de straat vlieg.
Inmiddels ook extreme motoren met zilveren koolborstels erop en wat metalen onderdelen zoals swashplate etc.

extremeb1.jpg

extremeb2.jpg

extremeb3.jpg

Zal eens proberen een filmpje te maken in het donker.
Ook zit er onder de neus een witte led als schijnwerper. Erg leuk met het normale extreme lama v2 canopy, want daar zit een gaatje in waar hij dan doorheen steekt.
Deze CX2 canopy is wat groter dus nu zit die witte led in de canopy :)

Ey Rico, hoe is je range check met je antenne zo opgerold? Nou kun je toch niet zo ver weg met zo'n klein kloppertje, maar toch...

Groetjes,

Ton

Nou vlieg er de hele sportzaal mee door en buiten heb ik ook nog nooit problemen gehad.
Antenne zit gewikkeld maar niet door elkaar heen. Werkt tot op heden zeer goed.

hallo,
nou net is toch maar een nieuw landingsgestel onderweg. en een setje hard blades voor upper en lower. alleen nog maar een nieuwe ontvanger. maar die kan ik pas goedkoop kopen zodra onze paypal het doet. nu alleen nog iets zoeken waarmee ik aan geld kan komen voor mijn spullen. iemand een idee voor iemand van 12 jaar.
mvg

hallo,
mijn ontvanger of zender doet het weer. het was niet mijn ontvanger maar mijn zender. ik had mijn zender omgebouwd naar de andere mode dus dat was klaar en toen gingen we uit eten en nam ik mijn heli mee maar mijn moeder had mijn zender op de sticks laten vallen dus die waren kapot. toen heb ik mijn zender opengemaakt om het te maken en toen is het roode draardje van mijn pot meter in mijn zender was los. maar die zit nu weer vast dus nu deot hij het weer. alleen nog maar een nieuw landingsgestel en die is onderweg.(xtreme landingsgestel)
mvg

bedankt. nu moet ik alleen zorgen dat ik niet meer crash want mijn moder betaalt nog alles en die wil niet meer betalen voor mijn heli.
grrr.
dus voortaan maar buiten vliegen of heel rustig binnen.
mvg

nou net weer een paar rondjes op zolder. nu heb ik de zolder opgeruimd en kan ik voortaan altijd en okal stort het vliegen namelijk best groot. ik heb de xtreme skid gekocht en de xtreme bladen. nou de xtreme skid passen niet helemaal goed de achterste schroeven maar die klemmen redelijk. maar als je weer hardt crasht dan schuiven ze er gewoon uit. maar ik heb een probleem met de xtreme bladen. als ik vlieg en uit het grondeffect dan doe hij het goed en dan inees vliegt hij even achteruit en naar rechts en dan land ik weer. dan stijg ik weer op en dan doet hij het weer. zou dat komen omdat mijn bovenste rotoren strak zitten. maar het kan geen storing zijn. want vroeger deedt hij het niet. maar klopt het dat tussen de tandwielen en de accu bij de xtreme kids dat daar geen plaatje tussen zit
mvg

hallo,
nou ik heb het al opgelost. ik heb mijn bladen een uitgeboord en nu doet hij het. net weer getest op zolder.
mvg
edit: weet iemand of de 4in1 ontvanger van ikarus ook op nimh kan.

Laatst bewerkt:
Back