E-sky Lama xtreme (update 1 oktober 2007)

Henrivdl zei:
Ik ben benieuwd of ik de eerste ben :banana: . Heb vandaag mijn Xtreme rotorblad stuk gevlogen. Jaja het kan dus toch :worship: . Ik was aan het vliegen met een beetje teveel wind flybar raakt mijn rotorblad en daar vloog een stukje rotorblad door de lucht.

IMG_3525.jpg


Heb daarna nog even weer geprobeert vliegt nog heerlijk :yes:. Ik denk als het de onderste rotorblad was geweest dat het minder zou zijn. We gaan maar wel even nieuwe bestellen. (Jammer Ron dat de bestelling al de deur uit is anders had dit er ff bij gekunt.)

Dat is verrekte jammer!!!!
krijg net bericht dat bestelling verstuurd is. :cry: :evilbat:
 
RonW zei:
MIT zei:
Ik heb mn upgrade parts binnen. Velengde binnenas, swashplate etc. Na alles gemonteerd te hebben op mijn lama v4 blijkt het niet mogelijk de swashplate recht af te stellen omdat deze minder "hoog" is dan de orginele. Wat raden jullie mij aan, servo armpjes los halen en niet langer horizontaal plaatsten of iets anders? Zijn de asjes van de servoarm naar de swashplate uberhaupt te verlengen of verlengt te verkrijgen?

T'ja jij hebt een v4,,,,, hier zijn de servo armpjes korter dan bij de v3.
Dit heeft te maken met de volledige canopy, hierachter passen de standaard servoarmpjes niet.
Canopy er af en langere servoarmpjes monteren,,,,,,,, voila!!!!! :wink:
Ik heb even zitten meten, maar dan kom ik er nog niet. Ik moet de armpjes dan bij neutrale trim hoger plaatsen waardoor ze niet meer horizontaal staan. Zijn er geen langere armpjes van de bladeclamps naar de swashplate verkrijgbaar? Of kloppen de verhoudingen dan niet meer?
 
MIT zei:
RonW zei:
MIT zei:
Ik heb mn upgrade parts binnen. Velengde binnenas, swashplate etc. Na alles gemonteerd te hebben op mijn lama v4 blijkt het niet mogelijk de swashplate recht af te stellen omdat deze minder "hoog" is dan de orginele. Wat raden jullie mij aan, servo armpjes los halen en niet langer horizontaal plaatsten of iets anders? Zijn de asjes van de servoarm naar de swashplate uberhaupt te verlengen of verlengt te verkrijgen?

T'ja jij hebt een v4,,,,, hier zijn de servo armpjes korter dan bij de v3.
Dit heeft te maken met de volledige canopy, hierachter passen de standaard servoarmpjes niet.
Canopy er af en langere servoarmpjes monteren,,,,,,,, voila!!!!! :wink:
Ik heb even zitten meten, maar dan kom ik er nog niet. Ik moet de armpjes dan bij neutrale trim hoger plaatsen waardoor ze niet meer horizontaal staan. Zijn er geen langere armpjes van de bladeclamps naar de swashplate verkrijgbaar? Of kloppen de verhoudingen dan niet meer?

Deze langere armpjes zoals jij ze noemt zijn balinkjes, deze zijn verstelbaar door deze uit elkaar te draaien. :wink:

Tip foto's zijn wel net zo makelijk.
 
@RonW:

Ik had de ballinkjes inderdaad geheel op "uiterst" gedraait, maar dat was niet lang genoeg. Heb het nu wel voor elkaar. Heb de swashplate zelf aangepast door de armpjes horizontaal te buigen, het verdient niet de schoonheidsprijs, maar het werkt wel. Bedankt voor je hulp in ieder geval!
 
Die "stickers" die bij de extreme canopy zitten zijn dat echte stickers of decals die je in water moet leggen?

En aan de binnenkant van de canopy zit toch geen folie standaard alleen aan de buitenkant?
 
hoi allemaal,

Ik ben eindelijk eens weer in de gelegenheid om even te vliegen.
Ik heb toch voor de veiligheid maar een LiPo Safe in de heli gebouwd.

Maar....
tot mijn stomme verbazing blijft dat lampje zwak branden zodra de motoren van spanning voorzie( ga vliegen :lol: )
even later gaat hij wel feller branden na ongeveer 12-14 minuten.
Dan laat ik hem zakken en vervang de LiPo.

Wat me ook opvalt is dat hij een "pendel" beweging maakt als ik hem laat hoveren.

Het is net of de heli aan een draadje hangt en dan rondjes draait.
niet met zijn neus naaar voren maar gewoon voor(zij) waarts achter(zij)waarts om dit pendelen tegen te gaan moet ik ministuurbewegingen maken om hem op zijn plek te laten hoveren.
(voor de volledige extreme set) gaf ik gas tot een bepaalde hoogte en bleef hij gewoon "hangen"

Vreemd wel grappig op zich maar maakt het net allemaal ff moeilijker.
 
Riconl zei:
Die "stickers" die bij de extreme canopy zitten zijn dat echte stickers of decals die je in water moet leggen?

En aan de binnenkant van de canopy zit toch geen folie standaard alleen aan de buitenkant?

Aan de buitenkant zit folie, deze kan je eventueel direct verwijderen als je niet gaat spuiten.
Er zitten echte stickers bij, echter moet je deze nog wel zelf uitknippen om ze te kunnen opplakken.
Binnenkant zit geen folie. :wink:
 
Bij mijn canopy zat een aprte sticker waarmee je het raam aan de binnenkant van de canopy kan afplakken. Vervolgens kan je de binnenkant van de canopy spuiten. Voor een mooi effect moet je de binnekant van de canopy spuiten, en niet de buitenkant.
 
drkdgglr zei:
Bij mijn canopy zat een aprte sticker waarmee je het raam aan de binnenkant van de canopy kan afplakken. Vervolgens kan je de binnenkant van de canopy spuiten. Voor een mooi effect moet je de binnekant van de canopy spuiten, en niet de buitenkant.

heb ik gedaan maar het resultaat is niet erg goed omdat je met een gewone spuitbus niet diep genoeg kan geraken :(

Maar kom morgen vliegen we terug. :D
 
hoi,

Het spuiten kan het beste met modelverf zoals die busjes van hmm Tamiya (?)
Als je hem redelijk makelijk wilt spuiten eerst ff de (binnen) onder kant even laten drogen.
Daarna omdraaien en de (binnen) boven kant.
Weer even laten drogen.

Als je het op die manier in 'dunne" laagjes doet ben je ook nog eens gegarandeerd druiper vrij.

Wat makkelijk is. Zorg dat je spuit op een beetje hoogte. niet voorover gebukt op een "lage" tafel.
Want dan raakt je maar de helft 8)
 
He Ron,

Leuk filmpje, heb je hem weer helemaal onder controle ? Zo te zien wel. ff :offtopic: de 36 is weinig mee aan de hand alleen die as gebroken en dat ringetje mis ik. Verder die andere as is niet krom. Dus schade valt weer enorm mee gelukkig maar. Ga je vandaag nog vliegen? Laat het even weten dan laad ik alles ff weer op.
 
mooi filmpje , maar soms zie ik het blokkerig ligt dit aan mij ?
 
T'ja het filmpje is genomen met een foto toestel.
kwaliteit is niet om over naar huis te schrijven.
Maar toch :roll:

Henri:
Mooi dat er niet veel van de 36 kapot is.
Volgende keer ga ik wel achter een boom staan als je met de 36 gaat vliegen.
 
@RonW :2gunfire:
Niet overdrijven he ! Ik had alles prima onder controle. Alleen de landing was iets te hard maar hij kwam toch netjes vlak voor me op de grond. :worship: :hammer:

P.s. Ik ben alweer aan het laden volgens mij is 1 van de lipo's nu toch echt kapot die zilveren. Als ik hem aansluit op de lader begint die helemaal niet te laden. Tijd voor een nieuwe moet toch nog nieuwe rotorbladen bestellen.
 
@ RonW & Henrvdl , ik krijg morgen wat onderdelen binnen en dan ga ik mijn xtreme motoren plaatsen.

Kan iemand van jullie nog eens exact zeggen hoe de kabeltjes naar de zender er terug aan moeten? want vorige keer las ik wat van van boven naar beneden en dan nog eens omdraaien ???


Alvast bedankt :lol:
 
Vandaag mijn lama omgebouwd naar extreme. Alleen nog niet de motoren en nog niet de extreme lipo.
Heb het glas van de canopy zwart gespoten...vond ik mooier.
Hier de fotos:

extreme1.jpg

extreme2.jpg

extreme3.jpg

extreme4.jpg
 
dendirk zei:
@ RonW & Henrvdl , ik krijg morgen wat onderdelen binnen en dan ga ik mijn xtreme motoren plaatsen.

Kan iemand van jullie nog eens exact zeggen hoe de kabeltjes naar de zender er terug aan moeten? want vorige keer las ik wat van van boven naar beneden en dan nog eens omdraaien ???


Alvast bedankt :lol:

Als het goed is staan mijn foto's er nog op van de aansluiting. De voorste motor moet onderop en achterste bovenaan de 4-1 controller.
 
Back
Top