E2K bouwdraadje

O ja,

Ik ben er maar gelijk twee aan het bouwen. De tweede gaat heel veel sneller, parallel bouwen aan de romp en de vleugel.

Ik wacht nog met het GROTE schuren als ik ze beiden klaar heb want dan kan het in een keer.

:banana::banana::banana:

groet,
Frank

Hopelijk dit weekend weer verder aan de E2K, we hadden hier eerst wat op te ruimen:

wijkbijduurstede.windhoos.storm.ravage.ramp.puin.ruimen.1000.jpg

Werk ging even voor. Blokker stoffer en blik, neemt wat tijd...

Hugo

E2K Tjarko

Zo Hugo, dat is niet best. Is dat de rommel van de windhoos?

Tja van mij wat beter nieuws,.
Rompje vordert redelijk.
Het is eigenlijk een positief voor een GVK rompmalletje.
Ben redelijk precies in het aanhouden van 6 mm radius.
Ik wil eens een keer proberen hoe dat gaat GVK rompjes maken, dit wordt de eerste keer voor mij.

Hij is nu aan de maat geplamuurd en redelijk glad en staat voor de 2e keer in de epoxy om straks mooi glad te maken.
full

full
full
full
full

Het wordt een conventioneel ding, ondanks de mogelijkheden in het regelement.
Hier 2 schetsjes zoals het ook zou kunnen.
Pusher is zeer aerodynamisch omdat er een spant van 57 x 57 mm vervalt. Motorschot is meteen spant op achterzijde vleugel. Je mag de punt dus mooi laten toelopen. Wel erg onvriendelijk voor de hand van de helper (als je er nog een zou kunnen krijgen..) Die met cockpitje vond ik ook leuk.
full

Tjarko

Laatst bewerkt door een moderator:
wepzzzz

Wat een enthousiasme, wat een inzet en wat een leuke klasse gaat dit volgend jaar worden!

Ook ik heb het E2k virus te pakken gekregen en heb tussen de voorbereidingen van mijn selectietraject bij de Luxemburgers (vrijdag mijn simulatorscreening positief afgesloten, vrijdag laatste interviews!) tijd gevonden om eens wat in elkaar te flansen.

Via Bert de Koning een goedkoop wepsenkitje plus motor op de kop kunnen tikken. Natuurlijk kon ik niet achterblijven in de snel vorderende ontwikkelingen en heb ik een oude v-tail van een wijlen viper aangepast en gemonteerd.

Dit is tot zover het resultaat, ik ben een trots man en blijk toch een setje bouwgenen te hebben geërfd van de vorige generatie Klokken;)
full

Heeft iemand trouwens nog ideeën om dat lelijk remstuk triplex voor de vleugelbevestiging weg te werken? Ik kom er niet uit, durf het abachi niet weg te snijden in verband met de stevigheid van de vleugel...

Heeft iemand de maten van de V tail voor mij. Met maten bedoel ik natuurlijk ook de hoek. Ik ga er dan ook een maken. Lijkt mij leuk om mee te vcliegen

Ik dacht "tijd voor een foto". Het begint nu ergens op te lijken.

full

full

groet,
Frank

Fijn, nog veel meer E2k's in aanbouw. Ik ben ook weer een klein stukje verder met de mijne:

IMAG1092_zps144b4ab6.jpg

IMAG1093_zps2d729ac1.jpg

IMAG1095_zps77f8e579.jpg

IMAG1096_zpse7fbf169.jpg

Het geel is lekker fel, komt niet helemaal over op de ongeflitste foto. Met flits zag je nauwelijks wat op de foto door de reflectie, vandaar. De staartroeraansturing komt bovenlangs, ik heb de boel al klaarliggen.

De vleugelsnijder is gefikst dus binnenkort de vleugel.

Hugo

Ik warm m'n 2k lijm altijd op met de verfstripper. In het steelpannetje kan natuurlijk ook :)
Kistje ziet er goed uit. Ben benieuwd naar je eerste ervaring!

Mooi geworden Hugo.

Nu dinsdag vleugeltjes snijden ;)

Ik zal ook weer eens verder werken aan m'n romp plugje...

Tjarko

Back