Eagle Tree Datalogger

Hallo,

Ik heb een Eagle Tree datalogger gekocht om zo de stroom, spanning, toerental en de servostroom te kunnen meten. Ook kan men de stand van de gasschuif bekijken. Ik vind het een prima werkend systeem. Voor meer informatie zie 3DDaniël dataloggerpagina

eagletree1.jpg

eagletree7.jpg

eagletree12.jpg

eagletree10.jpg

Mvg,

Zeker mee eens :) Heb je het LCD scherm er ook bij? Enorm handig op het velt als multimeter en power meter. Ook handig om direct na de vlucht de gegevens te weten.

Snelheids sensor werkt ook goed :) Hoogte nog niet echt kunnen testen.....

Ik ben ook zeer tevreden met de V2.

De V3 heeft toch wel vrij veel voordelen.
Meer geheugen standaard
GPS module is een optie
gas-stand standaard meten
3 temp sensoren kunnen direct aangesloten worden.
Spanningen meten tot 70V
En een optie om tot 150A te meten :)

Eagle Tree

Ik heb ook lang de V2 gebruikt maar ben onlangs overgeschakeld naar de grotere broer, de FDR Pro inclusief wireless dashboard op 433MHz.
Nu zie ik alle gegevens live terwijl ik aan het vliegen ben.
Zeer interessant voor alle parameters en vooral mAH in het oog te houden zodat ik weet wanneer ik moet binnenkomen.
In ieder geval: zeer tof en degelijk materiaal met zeer goede support :thumbsup:
Nu hopen dat de OSD optie snel komt, dan kan ik alle gegevens via de videofeed meesturen.

Mvg,
Ally

Ik ben ook in bezit van een V2. Ben er redelijk tevreden mee. Heb ook de snelheids en hoogte sesor. De hoogte sensor kent echter een erg grote 'drift'. (Zo'n 30 meter) Dat vindt ik wat slordig, maar over het algemeen zijn zeer zeker geld waard.

Groeten,
Bart

Ergens gelezen dat indien je de snelheidsmeter en hoogte meter nauwkeuriger wilt maken, je ze in een (bijna) luchtdicht doosje moet plaatsen. Heb ik nog nooit geprobeerd. De snelheidsmeter heb ik niet op nauwkeurigheid gechecked.

Groeten,
Bart

hoogtemeter werkt op luchtdruk, dus een luchtdicht doosje werkt niet.. een bijna luchtdicht doosje misschien idd wel. Dan heb je geen last van drukverschil door gekke luchtstromingen langs een opening in het vliegtuig.

Het is overigens wel erg jammer dat Eagle Tree nog geen verband heeft gemaakt tussen Voltage en Amperage in hun telemetrie. Hierdoor zou het ook mogelijk zijn om mAh consumptie en vooringestelde waarschuwingslimiten mooi samen te voegen. Een erg fijne "benzinemeter".

Hi All,

Erick, looks like an exciting project!

I wanted to correct one earlier post. All Eagle Tree equipment (eLoggers, Seagull, etc.) support AH measurement. With the Seagull, you can display and set "beep" alarms on AH levels. That is fully supported. Sorry for the confusion!

Regards,

Bill, for Eagle Tree

Het lijkt erop dat eagletree dit wel kan. Grappig dat ze het antwoord geven op een ander forum.....
A123 MONSTER THREAD /Searching for twin 90mm kits - Page 10 - RC Groups

Ja! en dat is mijn draadje!
Wel erg toevallig dat ik net nu een post van de informatiedesk van Eagle tree op mijn bouwprojekt binnen krijg. Zal eens dieper gaan laten voorlichten door hem.

grtz! Erik

Bedankt voor de tips. Ik heb een Elogger 150A met temp,air speed,altitude en optische rpm sensor besteld by rc-log.co.uk. Hopelijk wordt het voor het weekend afgeleverd dan kan ik het zondag mooi een proberen op mijn pt-60 trainer.
Ik ben altijd al benieuwd geweest wat de maximale hoogte is geweest tijdens een vlucht. En ik kan mijn accu's beter in de gaten houden.

Ik heb de snelheidsmeter eens getest door de logger aan te sluiten op mijn laptop en de pitot tube van de snelheidsmeter door het raampje van mijn auto op de spiegel te kleven.
Laptop op de passagierszetel en rijden maar.
Snelheden op de eagletree waren zo'n 10km/h lager dan op de snelheidsmeter van mijn auto.
Als ik radarborden (u rijdt XX km/h) voorbij rijdt tonen die ook altijd ongeveer 10 km/h minder dan mijn auto.

conlcusie : eagletree snelheidsmeter is vrij exact.

Mijn eagletree spul komt trouwens van hobbycity.

Back