East Glider

• Topicstarter Topicstarter Wouter Heldens
  • Startdatum Startdatum
W

Wouter Heldens

Guest
Beste modelbouwers,

ik zag de Easy Glider van Multiplex en ik dacht, is wel een leuk vliegtuig. Maar die versie zonder motor lijkt mij het leukste maar hoe kun je die het beste omhoog krijgen?

Wouter

Met een elastiek! Ik denk dat deze zo licht is dat je met een postbode-elastiek-lijn een heel eind komt.
Vandaag nog een paar uur aan het elastieken geweest. 't is een beetje ouderwets maar 'good fun', zeker als je een beetje thermiek kun vinden.

Ok, hoeveel elastieken heb je dan nodig en hoe hoog kom je dan eigenlijk?

Kan de Easy Glider ook opgetrokken worden door een trainer met een 7,5 cc?

En hoeveel elastieken zal ik nodig hebben om de Easy Glider op goede hoogte te krijgen?

Haha Wouter Johan houd je een beetje voor de gek :) Hij bedoeld dat je waarschijnlijk direct als een baksteen naar beneden komt...

Hoeveel elastieken je nodig nhebt weet ik niet. Lees het topic over de Graupner RC uhu van PH-AJH maar eens door.

Toevallig heeft Arjan net vanmiddag een fimplje gemaakt van mij met het elastieken:

Even doorspoelen bij het eerste desastreuze deel van de video....

Laatst bewerkt door een moderator:
Nee nee, ik snap ook wel dat ik eerst nog een beetje moet leren, maar ik kan wel al met de Easy Star vliegen, de Easy Glider is toch niet veel moeilijker te besturen of wel? Ik ben wel al bij een club, daar nog even oefenen;)

Volgens mij is het inderdaad niet moeilijk vliegen met een Easy Glider. Gewoon even samen met je clubgenoten aan de slag. Misschien hebben ze nog wel een lijn.

Ok, bedankt, maar als ik de Easy Glider op goede hoogte wil brengen, hoe hoog is dat en hoeveel elastieken heb ik daar dan voor nodig?
Wouter

Ok, bedankt, maar als ik de Easy Glider op goede hoogte wil brengen, hoe hoog is dat en hoeveel elastieken heb ik daar dan voor nodig?
Wouter

Wouter,

Geen post elastieken alsjeblieft. Die zijn te slap, niet duurzaam. Misschien goed genoeg voor een speelgoedvliegtuigje, maar niet voor het echte werk.
Iedere club heeft wel een paar startlijnen.
Vandaag ook weer ouderwets aan het elastiek, echt leuk !!

Succes,

JH

Maar wat is dan een goedkope 'elastiek' om de Easy Glider mee op te trekken?

Ok bedankt, moet gaan lukken dan.;)
Ik laat het nog wel weten als het eventueel zo ver is:P

Is een ontvanger accu van ongeveer 140 gram trouwens te zwaar voor in de Easy Glider of is daar goed mee te vliegen?

Back