Easy OSD & Remzibi OSD

full

Remzibi OSD binnen.
Nu nog even uitvogelen hoe aan te sluiten? ;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Zodra ik mijn gitaarversterker heb verkocht ga ik ook maar eens investeren in een Remzibi. Goede verhalen over gehoord!

ik heb een remzibi clone die ik vanavond heb aangesloten.

hij kan maar 16 volt aan op zijn poorten, dus ik heb een diode tussen de plus gezet, dat zodat als mijn 4s accu's vol zijn, en rond de 16.6/16.7 volt, het daadwerkelijke voltage dus teruggebracht is naar max 16 volt op de ingang.

Daarna met de software het voltage aangepast naar normale waarden.

Hij is volledig in te stellen met de remzibi software..

Nu nog afwachten of hij satellieten gaat vinden....voor het raam vond ie niets in ieder geval, en ik geloof dat het normaal is dat het de eerste keer langer duurt, dus dat is nog even afwachten....

vanmorgen eerste vlucht gemaakt met de Remzibi OSD.

Eindelijk weer de LiPo spanning in beeld. Zonder OSD en met fpv is het echt geen doen. Had al een low voltage sensor op een arm gemonteerd die ik met de fpv camera kon zien.

Eerste bevindingen:

- Veel informatie in beeldt.o.v. mijn eerdere HobbyKing easy OSD.

- Home positie met afstand echt ideaal (moet alleen auto home functie aanzetten, nu was home volgens mij in Polen. Zag aantal meters wel erg hoog staan)

- Om een fix te krijgen duurde wel erg lang. 1x per minuut wordt de osd geupdate m.b.t. de gps status/ fix. Denk ongeveer 3-4 minuten gewacht totdat alle info in beeld kwam. Nog even nalezen of ik iets kan instellen om de fix te versnellen (minder satellieten?)

- Ik had de lowvoltage warning ingesteld zodat het voltage gaat knipperen maar zag dit nog niet terug in de OSD. Ook nog even kijken of alles wel goed staat ingesteld en geupload naar de Remzibi osd.

- De Remzibi OSD kan gewoon de 4S spanning aan Corne. Hoef hier geen diode oid tussen te plaatsen.

Maar de clones niet. Die hebben andere componenten en worden veel warmer. (al bij normale spanning)

Je kunt proberen het kabeltje van de gps module een aantal keer door een ferriet kern te wikkelen voor een snellere lock. En natuurlijk zo ver mogelijk bij storings bronnen vandaan. En als het goed is zit er een knopje op om handmatig home lock te activeren.

ik heb zelf de FBOSD besteld. Speciaal voor de NAZA-M; deze pakt het GPS signaal van de NAZA GPS zelf zodat ik geen 2 GPSen nodig heb. Ook kan hij een soort virtuele horizon genereren op basis van de gyrosignalen in de NAZA. Zelfs de flightmode (GPS/ATT/MAN) geeft hij aan via OSD.
Leek me wel een interessant dingetje om te proberen voor ongeveer 70 euro.

NAZA GPS + MAVLink OSD - RC Groups

Niet verkeerd de FBOSD met gebruik makend van de Naza GPS.

Update Remzibi ervaring:

Van de week problemen gehad met firmware update process. Na verschillende keren proberen en update tot 20- 30% leek de osd helemaal niet meer te reageren via de usb en gaf ook geen beeld meer door mijn Fatshark.
Gelukkig wel weer snel kunnen oplossen met de bijgeleverde Megaload software. aparte map bij de software.

De gps staat nu ingesteld op 5Hz (recommended) maar wil even nalezen of deze ook hoger kan naar 10Hz zonder problemen?
Bij snel stijgen of versnellen duurt het even voordat hij de goede waarde aangeeft.

Hoogte heb ik ook nog niet voor elkaar. Zit er soms 10-16 meter naast? Dit terwijl ik 'Auto Home' aan heb gezet in programma. Maar ook de button op de printplaat voor nieuwe Home positie.

Niet te vergelijken met de veel duurdere OSD die alle data realtime weergeven.
Maar erg prettig om je eigen interface in te delen en sommige informatie gewoon weg te laten, opnieuw te positioneren etc..

Ik heb gisteren de remzibi osd eindelijk aan de praat gekregen, wat geklungeld met de drivers voor windows 7 maar dhr remzibi zelf heeft mij meteen teruggemaild met correcte informatie.
Als het komende dagen wat minder waait test ik hem eens uit.
Wat die satelieten betreft, ik neem aan dat hij er binnen geen vindt?
Ga hem vanmiddag dan eens laten buiten zoeken.

mijn clone had in soest in ieder geval binnen de minuut 5 sattelieten en na nog wat langer zelfs 9 sattelieten...

Hmm, zo ben ik nog nooit genoemd..

Ik heb gisteren de remzibi osd eindelijk aan de praat gekregen, wat geklungeld met de drivers voor windows 7 maar dhr remzibi zelf heeft mij meteen teruggemaild met correcte informatie.
Als het komende dagen wat minder waait test ik hem eens uit.
Wat die satelieten betreft, ik neem aan dat hij er binnen geen vindt?
Ga hem vanmiddag dan eens laten buiten zoeken.

Heb gisteren even de tijd genomen om zelf de osd met de software op pc naar mijn eigen wensen in te stellen, het lukt om dit te uploaden naar de osd maar eens ik de gps module terug aansluit en kijk op het scherm komt de osd er niet meer op.
Ik heb ook al een voorgeprogrammeerd bestand naar de osd geupload en dit speelt hij dus ook niet af. Gisteren had ik al geupload en toen lukte het wel.
Heeft iemand hiermee nog problemen ondervonden?
Ga straks nog eens proberen maar vrees het ergste ...

Heb je toch gecheckt of je osd op PAL staat ipv NTSC?
Dit komt nl vaker voor bij geen beeld zoals ik op internet lees.

Warm worden doet de mijne ook maar is ook bekent en geen probleem.

Wat ik wel heb is een slechte sat fix!
Gister in tuin geprobeerd en duurde 6-7 min om 7 sats te vinden?
Probeer het met alu plaatje eronder morgen.
Wat zijn jullie tijden?

Ferriet ring er ook aan gehad maar moet het eens op mijn gemak gaan testen.
Nu alleen ff snel gedaan zonder 2-3 keer te wikkelen. Alleen doorheen gehaald ivm stekkertje.

Ook channel van de video tx wil ik eens verzetten en kijken of dat scheelt.
Morgen maar eens tijd maken!

Btw Yuni-1 gimbal besteld gister!

Ferriet ring geplaatst met. 3 x wikkeling en nu:

5 sats in 1:50 min
7 sats in 2:40 min

Meting achter in tuin met schuttingen, geen open veld.

Laatst bewerkt:
Gewoon alleen de kern. Liefst zo klein mogelijk natuurlijk. Je zult wel de stekker eraf moeten halen waarschijnlijk. En in mijn geval heb ik m er 4x door heen gehaald.

Ik krijg alleen ferriet kernen gevonden met zo'n lompe plastic case erom! Die heb ik dan ook net besteld. Kan nergens alleen de ringetjes vinden. Wellicht kijk ik er helemaal overheen maar weet iemand een goede link?

Back