Vanavond weer even gevlogen, deze keer iets minder succesvol.
Het waaide nogal hard en vlagerig, met één van de landingen bewoog de EZ zelfs
achteruit 8O
Toch verschillende succesvolle vluchten gemaakt. Het rudder reageerde echter minimaal in die hardere vlagen :? Vol sturen en dan wachten, uiteindelijk kwam ging ie wel, maar met tegenzin. Nu weet ik waarom veel mensen het roer vergroot hebben, misschien ook maar eens doen..
Met aanvliegen voor de landing (wilde gaan stoppen omdat wind nog verder toenam) is ie mede doordat ie te laat reageerde gecrashed (neus kapot :cry

. Ik weet het, misschien niet verstandig met zulke wind vliegen, maar volgens mij wel leerzaam (veel correcties nodig om 'm gewoon tegen de wind in te laten hangen

)
Inmiddels is ie weer geplakt, morgen met fohn van de wederhelft nog iets beter in fatsoen brengen en dan is ie er weer klaar voor 8)
Bedankt voor de tip Vip-er, ik ga m'n duimen goed trainen
flying jesse zei:
8 cellen op het orginele motortje is wat overdreven, blijft na een tijdje ook niet veel meer van over.
Hoi Jesse, 8 cellen is me bij de aanschaf aanbevolen

Kapot vliegen heb je ook zelf in de hand, je hoeft niet altijd volgas te vliegen
Imand die met 7 cellen alleen maar volgas vliegt, heeft z'n motortje waarschijnlijk sneller in de soep dan een vlieger die wat meer met z'n gas speelt

Vollast mag volgens leverancier ook maximaal 1 minuut. Gaat ie uiteindelijk toch kapot, heb je voor een tientje een nieuw motortje 8)
Ik begon wel te twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt had (het is allemaal nieuw voor mij), heb het even opgezocht, de 400 is ook volgens
de leverancier geschikt voor 3-8 cellen:
MPX zei:
Motor Permax 400/6V #332545
Typ: 400/6V # 33 2545
Leerlaufdrehzahl ca. Umin-1: 16.800
Zellenzahl NiXX: 3 - 8
Stromaufnahme Leerl./max. eta./max. 1 min: 0,8 A/4,1 A/7,0 A
Ø x L: 27,5 mm x 40,5 mm
Gew.: 73 g
Welle Ø 2,3 mm
Vanmiddag ook nog een andere lader gehaald, accu's laden is in ieder geval geen probleem meer