Easystar (update 24 juni 2007) :mrgreen:

Hoi Hoi,

even een tip.. Het is vaak de kunst om zo min mogelijk te sturen! dat maakt het vlieggedrag rustiger en maakt het makkelijker in te schatten wat de kist gaat doen.
Ook wat minder gas doet vaak wonderen in rust... En hoe meer rust hoe makkelijker..

:D

ik stuur heeeelll min,de draai duurt heeel lang bij mij,maar ik blijf wel altijd mooi recht vliegen dan

Vanavond weer even gevlogen, deze keer iets minder succesvol.
Het waaide nogal hard en vlagerig, met één van de landingen bewoog de EZ zelfs achteruit 8O
Toch verschillende succesvolle vluchten gemaakt. Het rudder reageerde echter minimaal in die hardere vlagen :? Vol sturen en dan wachten, uiteindelijk kwam ging ie wel, maar met tegenzin. Nu weet ik waarom veel mensen het roer vergroot hebben, misschien ook maar eens doen..

Met aanvliegen voor de landing (wilde gaan stoppen omdat wind nog verder toenam) is ie mede doordat ie te laat reageerde gecrashed (neus kapot :cry:). Ik weet het, misschien niet verstandig met zulke wind vliegen, maar volgens mij wel leerzaam (veel correcties nodig om 'm gewoon tegen de wind in te laten hangen :P )

Inmiddels is ie weer geplakt, morgen met fohn van de wederhelft nog iets beter in fatsoen brengen en dan is ie er weer klaar voor 8)

Bedankt voor de tip Vip-er, ik ga m'n duimen goed trainen :)

flying jesse zei:
8 cellen op het orginele motortje is wat overdreven, blijft na een tijdje ook niet veel meer van over.
Hoi Jesse, 8 cellen is me bij de aanschaf aanbevolen :P Kapot vliegen heb je ook zelf in de hand, je hoeft niet altijd volgas te vliegen ;)
Imand die met 7 cellen alleen maar volgas vliegt, heeft z'n motortje waarschijnlijk sneller in de soep dan een vlieger die wat meer met z'n gas speelt ;) Vollast mag volgens leverancier ook maximaal 1 minuut. Gaat ie uiteindelijk toch kapot, heb je voor een tientje een nieuw motortje 8)

Ik begon wel te twijfelen of ik de juiste keuze gemaakt had (het is allemaal nieuw voor mij), heb het even opgezocht, de 400 is ook volgens de leverancier geschikt voor 3-8 cellen:
MPX zei:
Motor Permax 400/6V #332545
Typ: 400/6V # 33 2545
Leerlaufdrehzahl ca. Umin-1: 16.800
Zellenzahl NiXX: 3 - 8
Stromaufnahme Leerl./max. eta./max. 1 min: 0,8 A/4,1 A/7,0 A
Ø x L: 27,5 mm x 40,5 mm
Gew.: 73 g
Welle Ø 2,3 mm

Vanmiddag ook nog een andere lader gehaald, accu's laden is in ieder geval geen probleem meer :mrgreen:

Nog niet ter sprake geweest, maar toevallig heb ik 'm vanmiddag gewogen :D
707 gram vliegklaar (met een volle accu :hammer: )

Waarschijnlijk nu een beetje zwaarder, er is wat lijm bij gekomen :oops:

je moet goed oppassen bij een beetje wind dat je roeruitslagen groot genoeg zijn, want ikke RTF graag en dus ook bij de easystar, die (.....)o's hebben het roerhoorntje op het buitenste gaatje gelijmd, dus vlucht 2 pappa gooit het vliegtuig de lucht in ,en hoeperefloeps na een bocht met de wind mee
flap! de bomen in ,maar goed ik had ook niet zo'n hele goede plek om te vliegen,en tegenwoordig vlieg ik op kampong
daar is een plek waar 4 voetbalvelden aan elkaar zitten!200x100m

Mijnheer Rob zei:
Nog niet ter sprake geweest, maar toevallig heb ik 'm vanmiddag gewogen :D
707 gram vliegklaar (met een volle accu :hammer: )

Waarschijnlijk nu een beetje zwaarder, er is wat lijm bij gekomen :oops:

de mijne weegt 605 gram :)

ikkewileenmustang zei:
je moet goed oppassen bij een beetje wind dat je roeruitslagen groot genoeg zijn
Had ik gedaan, had 'm ook niet in het buitenste gaatje zitten ;)
Roer van de EZ is aan de krappe kant, is bekend. Heb al stuk balsa klaar liggen, ik ga het roer vergroten :P

@ senne, zeker met een lege accu ;) :banana:
Je hebt er vast en zeker LiPo's in liggen, ik vlieg met NiMH, stukkie zwaarder :mrgreen:

OK, ik heb 8 cellen :D
Was nog even vergeten te melden dat ik een langere dan standaard buis in de vleugel heb zitten, daar kan ook nog wat extra gewicht vandaan komen. Verder misschien wat verschil in electronica en servo's ? :?
Vliegt in ieder geval prima zo :mrgreen:

Inmiddels de nodige vlieguurtjes verder, gisteren ging de wind onverwacht nog liggen en heb ik nog anderhalve accu leeg kunnen vliegen voordat het echt donker te donker werd :D

De wederhelft heeft de fotocamer misbruikt om een paar filmpjes te schieten 8)

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
He Rob,
Het vliegen gaat je goed af. Helemaal goed de stop and go!! Knap hoor. Perfecte locatie.

Ik ga mijn ES opbouwen. Hoe heb jij het met jouw roer opgelost? Heb je misschien wat foto's?

Succes,
Mish

@Mish
Helaas heb ik het roer nog steeds niet aangepast :oops:
Ik wil een hoger roer maken en iets langer. Geheel vastzetten met 3mm scharnieren die na voorboren in elapor en aan andere zijde in hout gelijmd worden :)
Alles ligt klaar, helaas privé wat zaken die voorgaan op het moment, de vrije uurtjes besteed ik liever aan het vliegen ;)
Vooral met vlagerige wind en met lage snelheid als motor niet loopt is het aan de krappe kant. Als je daar rekening mee kunt houden, gaat het wel.

De aanpassing gaat zeker nog komen, maar laat nog even op zich wachten, ik post wel wat plaatjes zodra het nieuwe roer erop zit 8)

He Rob,
Ik ga die van mij opbouwen, ik kijk wel even wat ik ga doen. Hij vliegt verder wel goed volgens mij.

Gr. Msh

OK Mish :D
Ik weet niet of je bij een club gaat vliegen of niet :?
Zorg dat het een rustige dag is, liefst windstil, dan is er niks aan de hand :mrgreen:

Hou ons maar op de hoogte van de vorderingen :thumbsup:

Vorige week gevlogen, klonk prop/motor af en toe vreemd... :?

Dit bleek veroorzaakt door de prop die los aan het komen was van de motor as en af en toe begon te slippen. Ik kwam hier achter toen de prop enkele minuten later naar beneden dwarrelde... :(
EZ netjes aan de grond gezet, wonderbaarlijk genoeg binnen enkele seconden de propellor gevonden in het hoge gras :D
Thuis bleek propellor nog in orde, druppeltje secondenlijm en hij is weer als nieuw 8)

propfoetsie.jpg

mish zei:
Hoe heb jij het met jouw roer opgelost? Heb je misschien wat foto's?

Duurde even Mish, maar hier twee plaatjes:

grootrudder01.jpg

grootrudder02.jpg

Een tijdje terug heb ik een poging gedaan om wat luchtfoto's te schieten met de EZ.
De 985 gram startgewicht bleek net te kunnen, maar de combinatie was zwaar underpowered 8O

Hieronder enkele resultaten, de foto's stonden ook al in het luchtfoto's topic 8)

hoog1.jpg

hoog.jpg

En hier een paar plaatjes...
hoog5.jpg

hoog2.jpg

Dat ben ik dus...
hoog3.jpg

Gisteren nog met m'n broer gevlogen, ben filmpje aan het uploaden, komt later online :mrgreen:

He Rob,
Bedankt voor de foto's! Il zal t.z.t. het aanpassen. Ik heb idd. met windstil gevlogen. Met de borstelloze motor gaat hij als een speer omhoog. Op 150 meter is het makkelijk vliegen. Kan ik lekker oefenene. Leuke foto's man!

Msh

Graag gedaan :D
Voor zover je het niet uit foto kon halen, roer is stukkie bekleed balsa, bevestiging met 3 stuks 3mm scharnieren 8)

Groter dan dit zou ik 'm niet maken, dit roer had achteraf een halve cm kleiner gemogen (blijft persoonlijk).

Filmpje is geupload :mrgreen:

[URL="
klikken maar...[/URL]
:cool:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back