Easystar (update 24 juni 2007) :mrgreen:

Leuk filmpje, vliegt super:!: Kon niet echt zien dat je problemen had met het zwaartepunt in het begin :rolleyes:

En dat vangen in de vlucht is :cool::cool:. Ga ik ook op oefenen :mrgreen:

Dirk

Rob, kan he met het gewone hoogteroer ook loopings doen? Ik heb het geprobeerd, maar mijn CG lag verkeerd.. Wist niet zeker of het daaraan lag...

@ Dave ML,

je kan met een easystar zelfs op de rug vliegen, loopings is absoluut geen probleem.

Groeten,

Gust

Ha Mijnheer Rob,

Gefelicitaard met de maiden.
Kijk wel uit met 3cellen en een Jamara 480.
Bij mij was het met een 6 acculadingen gebeurt met het motortje.
Toen de (meegeleverde) permax erin, travel op de zender beperkt naar 60% en fijn verder vliegen.
Ondertussen een brushless geval besteld met regelaar en die zit er nu in.

Dit vliegt ook mooi, maar of het de moeite waard is...
Maar dat is een andere diskussie.

Groeten jan Willem

Ha Mijnheer Rob,

Gefelicitaard met de maiden.
Kijk wel uit met 3cellen en een Jamara 480.
Bij mij was het met een 6 acculadingen gebeurt met het motortje.
Toen de (meegeleverde) permax erin, travel op de zender beperkt naar 60% en fijn verder vliegen.
Ondertussen een brushless geval besteld met regelaar en die zit er nu in.

Dit vliegt ook mooi, maar of het de moeite waard is...
Maar dat is een andere diskussie.

Groeten jan Willem

Dan heb je toevallig de verkeerde Jamara 480 gebruikt.

Er zijn meerdere jamara 480 motoren. De belangrijksten zijn de Pro 480 en de Pro 480 HS. Beide motoren zijn goed, maar met een heel groot verschil. De Pro 480 kan met een Gunther of een 5x4 op 3 lipo's en verbruikt dan ongeveer 15 ampere bij ongeveer 14500 toeren. De Pro 480 HS doet het perfect op 2 liopo's en dan ook met een gunther of een 5x4 prop. Het stroomverbruik is dan ook zo rond de 15 ampere met iets meer toeren. Als die HS versie opo 3 lipo's gebruikt wordt is hij zo kapot.
Daarnaast heb je dan ook nog de BB uitvoeringen, maar dat is onnodig geld uitgeven voor iets wat weinig tot niks extra brengt.

Bedankt voor de reacties :D

@Dave, zoals Gust al aangeeft, looping is geen enkel probleem ook niet met een standaard EZ 8) Enige wat er nodig is, is voldoende snelheid, dan vol up geven tot ie de looping erop heeft zitten en hoogteroer weer terug naar neutraal brengen. Probeer het maar eens als je voldoende hoogte hebt, iets naar beneden laten glijden (kleine duikvlucht), tot ie wat extra snelheid heeft, looping moet dan geen probleem zijn...

Ik heb de Jamara die Theo als geschikt beschrijft, had van tevoren al info ingewonnen bij Theo. We zullen zien hoe ie het gaat doen :cool:
Gisteren nog op 9,6 pakket gevlogen, weinig verschil merkbaar met standaard motortje. Zal de eerste vluchtjes nog even op 8 cell NiMH blijven vliegen, ik laat wel weten hoe ie het op 3 cel LiPo doet als ie daarmee in de lucht is geweest en ook als ie het snel begeeft (heb nog een paar standaard motortjes liggen ;))

Zal hier ook weer eens een update plaatsen :mrgreen:

Heb een tijdje met de 480 gevlogen, vond m'n pakketten (NIMH) daar iets te warm van worden. Daarom een tijdje geleden overgestapt naar een borstelloze binnenloper :D
Deze vlieg ik nu op dezelfde 3 cel LiPo's, verschil met 480 motor is aanzienlijk!

Inmiddels weer enkele tientallen vluchten verder, goed tevreden nu. Vooral bij lagere vermogens (dus niet volgas) blijft ie erg lang in de lucht! :cool:

Zaterdag samen met m'n broer gevlogen, nog een paar filmpjes geschoten van zijn Twinstar en onboard filmpje vanuit mijn EZ.
Heb filmpje al geknipt en geplakt, zal 'm uploaden en hier later nog eens posten :yes:

<edit>

Ging wat sneller dan ik gedacht had, komt ie:

Laatst bewerkt door een moderator:
Super film Rob. Heerlijk lekker vliegen op een veldje! easystar is dan toch een super ding. Volgens mij zie ik bij jou (net als bij mezelf) ook een sterke voorkeur voor de linker bochten ;) .
Als ik je filmpje bekijk, steekt dat aan om lekker te gaan vliegen, echt super gelukt!

Greetz, Aldert

Dank je Aldert :D
Linker bocht heeft zeker de voorkeur! In dit geval waren we gedurende een groot deel van het filmpje met z'n tweeen in de lucht, dan draaien we allebei linksom (met m'n broer te vaak kriskras door elkaar, vandaag een mid-air gehad :schrik: Alleen een "tik", allebei doorvliegen, alleen krasje op staart (geluk is met de domme :hammer:

@Niels, deze keer een fujifilm finepix Z5 :cool:

Vandaag nog met de Easystar gevlogen, heb nog twee zonsondergang plaatjes. De EZ op de foto is van Mijnheer Jeroen, ik heb de foto geschoten (vliegen en foto's maken heb ik ook nog proberen te doen, valt niet mee... zo gaat het beter :yes:)

easystar_01.jpg

easystar_02.jpg

Zo, vandaag weer gevlogen.
Gezien het erg vlagerig was en de wind te hard voor het Tiger Mothje, weer met de EZ gevlogen. LiPo-tje of 3 leeg gevlogen 8)
Op wat grotere hoogte (+50m) was de grondsnelheid in zweefvlucht ongeveer nul en in vlagen ging ie achteruit :hammer:

We waren met z'n drieën, weer een nieuwe EZ vlieger erbij, die vanwege de wind verstandig besloten had om deze ronde maar te skippen. Jammer, maar we hadden dus wel een cameraman :yes:
Helaas alleen fototoestel bij ons en het begon (jaja, alweer :oops:) donker te worden.

Kwaliteit van filmpje dus matig, plezier compenseerde dat echter ruimschoots, het was weer leuk! :thumbsup:

PS, de kamikaze acties waren vooraf besproken met de cameraman :schrik:

Linkje naar youtube

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, gisteren Maiden gehad met RC-Foxje (zie deze post).

Na afloop nog even gevlogen zonder Huckepack, normale kapje erop :mrgreen:
Zoals gebruikelijk weer gevlogen tot het donker begon te worden, ook zoals gebruikelijk te lang doorgevlogen. Op gegeven moment was Jeroen z'n EZ kwijt, hij zag 'm helemaal niet meer :schrik:
Ik heb meestal iets minder last van de schemer en zag 'm dan ook wel, hij vloog uiterst rustig recht een boom in :cry: Zie onderstaande zoekplaatje...

Zoals je ziet (of misschien ook niet) was het al behoorlijk donker aan het worden... :rolleyes: Wat doen we, nu eruit halen of morgen (en risico dat LiPo te ver leeg getrokken is bijvoorbeeld)???
foxje_17.jpg

Toch maar de acute reddingsoperatie :cool: Aanhanger en driedelige ladder opgehaald. Ladder op, boom in, toen nog een stukkie doorklimmen, daarna met mast (meerdere delen van surfmasten in elkaar geprikt) van 10m (!) net, met veel geduld, uit boom kunnen wippen. We hebben later even zitten tellen, hij hing op 20(!) meter hoogte.
foxje_19.jpg

Hoewel het minder dan 5 minuten rijden naar m'n huis is, was het uiteraard helemaal donker toen we aan het klimmen gingen, met zaklampen en de koplampen van de auto om een beetje te zien wat we aan het doen waren.

Met succes dus uiteindelijk, schade:
:arrow: Hoogteroerservo kapot
:arrow: Wat deuken en krassen
:arrow: Ego van Jeroen

En net zoals iemand met een dikke kater zegt dat ie noooooooit meer zal drinken hebben wij ons voorgenomen volgende keer iets eerder te stoppen :rolleyes: :hammer: :rolling:
foxje_18.jpg

Back