EBMC 2830 en -40

• Topicstarter Topicstarter RicoJ
  • Startdatum Startdatum
R

RicoJ

Guest
> Niek
Dit is een opsplitsing van een draad die begon over regelaars, en daanra over motoren.
<

@RCtechnics: Maareh... Die EBMC 2830 en -40 niet in het assortiment? Die leken me nou net zo leuk :(
Dan toch maar een 850?

Kan niet wachten op meetdata dus als iemand zo'n motor heeft laat even wat weten hier!
Binnenkort jarig.... ik weet wat ik wil!

grtz,

Richard

@Richard
Ik zal eens kijken of deze info te verkrijgen is via de fabrikant. Ik heb al het één en ander, echter is dit in het japans :wink:
De eerste order is beperkt tot hetgeen wat op onze site staat. We kunnen alle modellen / types bestellen. Als je een prijs wilt weten kun je het beste even mailen.

raffie zei:
Hey, bedankt voor de link.

Igwe Aneke zei:
Heeft iemand trouwens al ervaringen opgedaan met die ELE ESC's?

Ik alvast (nog) niet, hij wil alleen maar verzenden als ik 22.76$ verzendingskost betaal. Ik ben in onderhandeling. :roll:

Onderhandelingen afgerond, in 't voordeel van de consument. :D :D

Pan Lau is een kerel met wie je een deal kan afsluiten. Ik hoop dat hij ook een man van zijn woord is.

Betalingen via paypal, zending via airmail. Verzendkosten: 2.85$ Dat lijkt er al meer op.

Enkele gegevens gebaseerd op een GWS vertraging 1:4,66

Meer gegevens komen waarschijnlijk pas als we de motoren binnen hebben gekregen.

Type 850 (vertr. 1:4,66)
Prop Voltage Amps Thrust
1047 7,2 11 548
9070 7,2 10 420
9050 7,2 6,5 400
9050 12 12 756
8040 12 8,9 570

Type 950 (vertr. 1:4,66)
Prop Voltage Amps Thrust
1047 7,2 12,2 540
1147 7,2 12,6 600
8040 12 9,3 520
9050 12 12 732
1047 12 19 1000

RCtechnics zei:
Meer gegevens komen waarschijnlijk pas als we de motoren binnen hebben gekregen.

Nu weet ik waarom Pan Lau deze motoren niet meer kan leveren, jij hebt ze allemaal opgekocht... :lol:

Het is een vrije markteconomie...

Vandaag doosje van Pan Lau ontvangen, alles keurig aanwezig. Deze jongen is een tevreden klant.

Nu rustig alles lekker uittesten, heb een boel borstellozen afgewerkt, kan ik ze eindelijk proefdraaien. Onder andere 2 video-borstellozen en een ex-tapestreamer motor. Ben benieuwd wat ze kunnen presteren... 8)

Raffie, nog geen data? Ah, ook niet een klein beetje? ;)

grtz,

Richard

Als we nou es een inkoopaktie organiseren? :P
Kunnen we die verzendkosten n beetje knijpen en zelfs n beetje quantum korting schooien. :lol:

Mja, ook dat. :P Die winkel heeft prima prijsjes. Maar echt veel motorkeuze heb je niet. 2 merknamen. Voor mijn speed300 pylonracer is er niet veel bij. :)

Afgelopen dinsdag is een volle doos met "goodies" verstuurd uit China!!

Als de douane meewerkt dan hebben we de motoren, regelaars en Lipo's eind komende week in huis.... We zijn benieuwd.

Inmiddels staan de borstel-motoren ook op de site.

Ik heb zelf inmiddels, via rctechnics.nl, de motoren en regelaars (EBM950 & 17A ESC) binnen. :D

RIMG0777.jpg

Ik was eigenlijk van plan cdrom-motoren te gaan gebruiken, maar aangezien ik simpelweg de tijd niet heb om te experimenteren & te testen, is dit zeker een leuk (en betaalbaar ;) ) alternatief! :D
De komende weken kom ik nog niet aan het testen toe, maar zal t.z.t. mijn ervaringen wel even posten. Ik ben benieuwd. :)

Dat ziet er spannend uit, een brushless EDF :)

Ikzelf zit ook nog op resultaten te wachten van de motoren voor ik beslis. Ik wil weten wat er te behalen valt met die dingen. ;) Als et wat is, gaan er hier meteen 3 vliegtuigen aan geloven.

Get them while they're hot ;)

Ze zullen in ieder geval beter presteren dan borstelmotoren en voor die 29 euro kan je best het risico nemen... ;)

Als ze straks (bewezen) goed presteren ga ik in ieder geval even hamsteren :lol:

Zou zon 950 et leuk doen achterop een elebee (zagi wing), met een gunthertje en 8 cells?

Het probleem is alleen, ik weet niet over hoeveel ampere verbruik we het nu hebben, straks trekt ie de accu in 3 minuten leeg, das ook niks. :P

Amperage is het enige wat eventueel problemen zou kunnen geven....ik heb geen idee wat die motortjes kunnen hebben...maar als je tussen de 10-15A blijft, moet dat toch geen problemen geven...gewoon even in de gaten houden dus. :)

Maar het lijkt me sterk dat je er niet op vooruitgaat t.o.v. de borstelmotor die je er nu in heb zitten. ;)

Moah, 10A zou nog mooi te verdragen zijn, dan heb ik een lekkere 10 minuten vliegtijd hebben, maar et moet niet gekker worden, anders moet ik ook nog es lipo gaan kopen. :P

Ik heb liever een fatsoenlijke vliegtijd met iets minder power, dan je 3 minuten helemaal scheel vliegen en dan weer te moeten landen. :) Ik zou toch echt graag eens willen zien wat zon motor nou eigenlijk trekt. Met vrijloop ampere, weerstand, en RPM zou ik de hele spec lijst al uit kunnen rekenen, maar dan moet er eerst iemand zijn motortje aan een test onderwerpen. :P

Back