EBMC 2830 en -40

• Topicstarter Topicstarter RicoJ
  • Startdatum Startdatum
Throttle-management? Wat extra power is toch niet verkeerd? Dat het er is betekend niet dat je het altijd hoeft te gebruiken. ;)

Maar helaas is er op rcgroups ook weinig over deze motortjes te vinden...

Neuh, dat was etzelfde idee. :P Gewoon niet meer power in stoppen dan je berijd bent te gebruiken.

Das etzelfde als 3000mAh lipos naarboven slepen in je shockflyertje, en maar heel af en toe helemaal leegvliegen. ;)

ja jij hebt er verstand van

wat een onzin kraam jij af en toe uit
volgens mij heb je nog nooit een Shockflyer gezien
laat staan er mee gevlogen

dat zelfde geld ook voor LIPO's
je hebt er totaal geen verstand van
dus laat dat soort opmerkingen maar

als iemand een 3000lipo pakket gebruikt
heeft dat een andere noodzakelijke reden
die jij niet begrijpt

Han, doe effe normaal zeg, Frusto. :roll:
Ik heb massa's shockflyers zien vliegen, en ik heb genoeg kennis van lipo. Dus doe alsjeblieft niet zo triest en laat dat soort afkattingen voortaan lekker voor jezelf...

Zijn er ondertussen nog mensen die de EBM-850 of EBM-950 hebben getest/geprobeerd? De hele voorraad bij RCtechnics is eruit, dus ik neem aan dat er hier een boel rondlopen met zon motortje? :P

Ik heb nog een motorloze flying wing staan, maar ik weet nog niet goed wat ik dr mee zal doen. Toch weer brushed, of eens een van deze proberen.

Ik heb het motortje inmiddels kort even getest in de GWS EDF64. Omdat ik nog geen wattmeter heb, ben ik een beetje gelimiteerd aan de 10A grens van een multimeter, maar meer dan 10A had ik achteraf sowieso niet (binnen&onbeschermd) aangedurfd. Er zit best power in het motortje. :o

Zomaar wat willekeurige metingen met 7 cellen Nicad:

120g | 4.7A | 8.7V
145g | 6.1A | 8.5V
260g | 9.9A | 8.1V

260g was bij half gas :lol:

Ik was van plan deze setup op 3s lipo te gaan draaien...maar ga toch maar voor 2s...3s wordt gekkewerk.

Ik wil nog het een en ander verbeteren aan de constructie voor op de weegschaal voordat ik verder dan 260g ga :lol:

Is misschien ook wel handig om er een 'mythbusters-style' polycarbonate omhulsel om heen te plaatsen voor het geval de gws edf het niet trekt. Erg stevig zijn ze namelijk niet. :roll:

260g thrust van een EDFje? Ik heb niet veel verstand van EDF, maar volgens mij is dat niet slecht. :P Ben benieuwd wattie doet met bijvoorbeeld een 6x4 prop ofzo.

Denk je dattie et leuk doet in een zagi achtige wing van 120cm? Daar ging et mij namenlijk om. ;)

@ Freak: Voor 29 euro..of wat het ook is...zal het zeker beter zijn dan een speed 300-400. Sowieso al qua levensduur. ;)

Igwe, daar heb inderdaad gelijk in, et kost geen donder, maar kan ie goed genoeg presteren voor zon grote wing? Alsie et niet aankan, is er ook geen lol aan. :P

Maar al zou ie alleen etzelfde presteren als een S400, en alleen maar veel langer mee gaan, zou et al de moeite zijn. :) Ze hebben me al eens eerder een verkeerde motor aangel*ld, dus ik ben nu extra voorzichtig wat dat betreft. ;)

Wat weegt die vleugel? 75-150 Watt wil makkelijk met dit motortje, dus gewicht kan ergens tussen de 500-800g...
Meet alleen wel wat de motor trekt in combinatie met de gebruikte prop...ik weet niet wat ie aankan, maar hoger dan 15A zou ik niet gaan...

Hij weegt ongeveer 750gram vliegklaar, dus met die S400 motor erop. Das krap aan denk ik?

Die kleine outrunner kon schijnbaar 500gr. versjouwen met maar 10.5A. Dus kan zon motor als de 950 toch wel iets meer dan dat?

Hier nog een brushless leek.
Welke brushless motor kan het beste een permax 400 vervangen?

Gr Erwin.

Ik ben vandaag voor het eerst bang geweest.... Ik weet wat je bedoelt mythbuster Igwe!
Zojuist een 125mm Gunther propje op de EBM-850 en EBM-950 geprobeert.
Op 2 lipos lopen ze beide lekker hard en klinken goed.
Op 3 lipos worden ze levensgevaarlijk! De eerste prop smolt binnen 4 seconden!

Echt meten heb ik nog niet gedaan. Eerst maar even zorgen dat ik een hele goede bevestiging maak. Het gaat een stuk harder dan ik dacht.....

Zo erg? :? Dat je gewoon de gunther dop opvreet van een 125x110? Allemachtig, dat is serieus veel ballen voor zon motortje dan. Dat MOET dan wel genoeg inhuis hebben voor mijn ele-bee wing. :P Alleen dan wel maar met APC's gaan werken denk ik, met metale hubs. :lol:

Ik wacht met smart op je metingen.

Back