echte beginner DF4

• Topicstarter Topicstarter red eagle
  • Startdatum Startdatum
R

red eagle

Guest
hey hoi iedereen ik ben van brandstof auto`s dus overgestapt naar heli`s want dit heeft mij altijd al getrokken ik heb dus sinds gister een dragonfly 4
dingetje oogt mooi in mijn ogen !!!
Maar nu lees ik op de forum over paddles en noem maar op wat is dat allemaal precies ik weet et namelijk niet zeker??
En heb ik nog een vraag over het hooveren hoe doe ik dat ?
Moet de staart rotor dan uit ?

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen

Mvgr
Marc

Als je de zoekfunctie gebruikt of je struint de draadjes af in dit forum heb je uren leesplezier en kun je veel leren van de beginnersvragen.
Het is ook belangrijk dat je een beetje basiskennis opdoet over de werking van een helikopter. Hooveren is de heli stilhangen in de lucht, als je dan de staartrotor uitzet gaat hij tollen door het koppel van de motor.

Wat ook al een hele berg scheelt is de handleiding lezen.
Heb pas weer een geval meegmaakt dat iemand een piccolo gekocht had en na 5 minuten zei: het vliegt niet, ik gooi hem weg.
Bleek dus dat o.a. de paddles, tuimelschijf, servo's e.d. schot en scheef stonden, piccoboard totaal niet ingeregeld stond.

Begin met de basishandleiding zoals die meegelverd word en stel hier je vragen.
Er zijn namelijk eigenlijk geen domme vragen tussen dit soort fanatiekelingen en liefhebbers van heli's.

@red eagle: Ik weet dat groningen wat ver is maar als je een keer hulp en uitleg wilt dan ben je van harte welkom ;)

En wat moet ik kopen om hem een beetje op te tunen meer vliegtijd mooi stabiel maken !!!
dat ie net zo vliegt als de duurdere versie van de micro`s !!
kan ik onderdelen van andere heli eropzetten ??

B.v.d

Marc

Of alluminium onderdelen erop zetten, kan dat, waarmoet ik opletten ?
heeft iemand een site voor mij waar ik op kan kijken en bestellen ?
Hoe weet ik of de onderdelen ook passen op mijn heli !!
En laatste vraag , is het mogelijk om 3d te gaan vliegen met de dragonfly #4 ik denk het zelf haast niet maar misschien wel als je er andere onderdelen opzet ??

alluminium onderdelen zou ik in het begin zeker niet doen. Doordat het allemaal plastic is, is het allemaal even sterk/zwak. Als je enkele dingen van alu gaat maken, worden andere onderdeeltjes soms zwaarder belast.

Bij rctechnics.nl bijvoorbeeld hebben ze een 2s1000mah lipo waarmee je een kwartier kan vliegen.

Met een Fixed pitch kan je niet 3d vliegen. Er heeft al wel iemand volgens mij een looping gevlogen, maar daar zijn ze niet voor. Enkele kan je wel later ombouwen naar collective pitch waardoor je wel 3d kan vliegen. Maar als ik jou was zou ik eerst ff flink wat van alle aanwezige info doorlezen en dan rustig beginnen met een standaard dragonfly/esky/carboon/hummingbird/weetikveel. Vooral dus veel lezen en rustig nadenken voordat je beslissingen neemt.

Ik zou er eerst maar eens mee leren vliegen voordat je dingen gaat kopen waarvan je het nut nog niet weet. Met een lipo accu kun je wel lekker lang vliegen !

Als je een lipo accu gaat kopen, koop dan de 7,4 volt, 1800mAh accu. Zelf vind ik 11,1 volt net iets te veel van het goede, en je staartmotor gaat sneller stuk. Ik vlieg ook met de 7,4 volt, 1800mAh en haal hiermee vliegtijden van meer dan 20 min.

Mvg,

Remco

En hoe zit als ik wil stijgen dan is het net voordat ik omhoog ga hij bijna omvalt, en als ie dan eenmal de lucht ingaat hij gigantisch naar links trekt ?
en ohja iedereen even bedankt omdat ze me willen helpen !!

Dan moet je sturen ;)

Elke rechtsdraaiende heli wil naar links doordat de staartrotor niet alleen tegenkoppel levert maar ook stuwdruk. Je kan het wegtrimmen met je rol-trim.
Verder trekt de heli in grond-effect (Tot +/- 30cm boven de grond) meer naar links door de down-wash (Rotor-'wind'). Oplossing: Hoger dan 30cm vliegen ;)

Succes met leren,

Ton.

oke bedankt iedereen !!
Weet oook iemand waar ik die lampjes voor op de bladen weghaal ?

je bedoelt bladen voor nachtvliegen? :wink:
op een klein fp-modelletje is het denk ik moeilijker te maken dan op een grotere heli. je kan ze kopen= heel duur. zelf maken kan ook, kijk maar even rond in topics over dit onderwerp. maar ik denk dat het moeilijk is om nachtbladen op een df04 te maken.

Niet kunnen hoveren, en nu al nachtvliegen ?? :P

Even heel kort een afstel-manual:

1) Draai uit alle servo's het schroefje, en koppel het heveltje los
2) Koppel de hoofdmotorstekker los
3) Zet je zender aan
4) Zet je heli aan
5) zet alle sticks van de zender in het midden
6) Druk alle heveltjes er weer precies horizontaal op en draai de schroefjes er weer in
7) Kijk of de tuimelschijf (het ding waar de stangetjes van de servo's heenlopen) horizontaal staat. Indien nee, draai dan net zolang alle stangetjes korter of langer totdat de tuimelschijf wel vlak staat.
8 ) Crashen maar :lol:

nou nu komt het !!
Ik heb gevlogen en ging in het begin best goed moet ik zeggen !!
heb wel 10 min zeker zonder moeite gevlogen totdat ie crashte NEE !!
Echt alles wat maar stuk kon gaan is kapot !!
Servo stuk tailbar stuk stuk van`t frame afgebroken en veel meer maar nu heb ik de onderdelen besteld !! maar kwam ik later pas achter het volgende probleem als ik mijn tail rotor aansluit en mijn hoofdmotor draait alles behalve de tail motor dit doet ie sinds ie gecrasht is ! betekend dit dat ie stuk is en ik daar ook een nieuwe voor moet kopen ???
Zojah waar moet ik dat kopen ??

Bvd

Marc

red eagle zei:
nou nu komt het !!
Ik heb gevlogen en ging in het begin best goed moet ik zeggen !!
heb wel 10 min zeker zonder moeite gevlogen totdat ie crashte NEE !!
Echt alles wat maar stuk kon gaan is kapot !!
Servo stuk tailbar stuk stuk van`t frame afgebroken en veel meer maar nu heb ik de onderdelen besteld !! maar kwam ik later pas achter het volgende probleem als ik mijn tail rotor aansluit en mijn hoofdmotor draait alles behalve de tail motor dit doet ie sinds ie gecrasht is ! betekend dit dat ie stuk is en ik daar ook een nieuwe voor moet kopen ???
Zojah waar moet ik dat kopen ??

Bvd

Marc

Niemand die dit weet?

Ik kwam er net achter dat er gewoon een heel chipje is weggebrand!!!!
Weet iemand waar ik een ontvanger van de Dragonfly4 kan kopen !!!
Of iets wat er op lijkt !!
Ik hoop zo spoedig mogelijk antwoord te krijgen want dan kan ik direct gaan bestellen want ik krijg mijn andere onderdelen morgen binnen !!!

Mvgr

Marc

Back