Eco 8, mijn 2de heli! :D

• Topicstarter Topicstarter G
  • Startdatum Startdatum
Ik ben benieuwd of je er wat van kan maken! :D
In ieder geval veel succes, ik volg de opbouw wel!

Groeten, Geoffrey 8)

Danny van Dijk zei:
Er wordt in deze tread behoorlijk negatief gesproken over de heli. Ik kan jullie vertellen, het valt best mee. Veel cosmetisch werk en kleine zaken die niet helemaal goed zitten, maar geen grote problemen (meer).

sorry maar ik weet niet hoe ver jouw heli kennis rijkt, maar met name de kop en alle lagers en links ets vertoonde enorme speling.
het was om het zo rechtuit te zeggen "een prul"

dat wil echter niet zeggen dat er met veel liefde en aandacht niks meer van te maken valt, maar als je alles moest kopen om het te vervangen was het de inversteringen NIET waard.

ik maak eruit op dat jij zelf aan het knutselen gaat en over goede apperatuur beschikt, dan kan je er zeker wle iets leuks van knutselen onder het motto van "uren zie ik als hobby"

success en keep us posted.

Gerard,

Lagers heb iik gelukkig in voorraad en zoniet een hele goede bron (buiten de winkels). De heli is, zoals ik al eerder schreef, geheel uit elkaar. En als ik zeg geheel, boedoel ik ook geheel. Bouwdoos stijl. Elk onderdeel wordt getest en bekeken. Speling=eruit en vervangen. De tuimelschijf wordt zowiezo vervangen voor een alu.versie. Dit hoort niet van plastic te zijn (tic overgehouden aan vroegere heli's). Mijn werkplaats is aardig compleet, op een elec.freesmachine na dan. Dat soort dienen moet ik nog steeds uitbesteden of met een figuurzaag doen. Ik denk 2 a 3 maanden, dan vliegt ie weer. Geoffrey heeft e meeste (dure) onderdlen al vervangen. Helaas waren de meeste onderdelen niet geheel volgens de tekeningen in elkaar gezet/geborgt.

Hoe goed mijn kennis echt is zullen we in de loop der tijd wel zien. Als de heli vliegt, was het voldoende. Als de helli goed en veilig vliegt, was het ruim voldoende. Zo niet, onderdelen kopen. Dus hoeveel is genoeg kennis? Een kale doos kopen kan altijd nog, en wat is de uitdaging daaraan.

Kleine rekensom:
Wat kost een Kontronic regelaar, 3 servo's, vrijlooplager, staartservohouder, complete rotorkop/staartrotor/landingsstel. OK, al zijn alle lagers kapot, dan nog denk ik dat deze heli, minder kost dan een complete doos. Via Ebay.de kom je de overige delen ook wel tegen voor een zacht prijsje. Ik zal wel een excelltje bijhouden wat het gebeuren heeft gekost om hem vliegend te maken. Misschien wel aardig. En inderdaad "uren zij hobby-uren", ik doe dit soort dingen voor mijn lol, jullie toch ook hoop ik. Ik bouw niet voor niets ook boten met 1500 kleine houtjes op een dek van een Supply-boot (wordt je lekker rustig van, zeggen ze).

grtz.

Danny

Danny van Dijk zei:
Ik zal wel een excelltje bijhouden wat het gebeuren heeft gekost om hem vliegend te maken.

hallo Danny,

een standaard Eco, zo uit de bouwdoos, met de juiste motorset, vliegt goed.
Dat is geen enkel probleem.
Als je op mijn site kijkt www.helifun.info en je klikt op de knop Eheli's & setup dan vind je daar veel info over de Eco en de mogelijkheden.

Mocht je een probleem hebben, kun je me mailen
Het beste is rechtstreeks via de gewone mail, omdat ik niet zo vaak meer op forums zit wegens tijdgebrek.
Mijn gewone mail kijk ik elke dag na.

Succes,

vr.gr.

Joyce

Bedankt voor de aanbieding. Ik heb de site bekeken, er kwamen twee dingen in mij op: wauw, wat veel nuttige info en vooral heel veel respect voor wat je doet.

m.vr.gr.

Danny

En, hoe staat het met de Eco?
Zal ik de eerste post en topictitel misschien even aanpassen, of ga je in een nieuw topic verder?

Groeten, Geoffrey 8)

ECO gaat lekker, het frame is zo goed als klaar. Alleen nog wat bussen draaien voor het voorste deel. Ik ga daar geen zware alu. platen inzetten. Ik denk dat je 'm nu al niet meer herkent. Ik zal proberen in de loop van deze week de eerste foto's te plaatsen. Waarschijnlijk onder de kop "Renovatie project". Ja, er is wat werk, maar goed, dat wist ik al. Alleen sommigen op dit forum vind ik erg negatief t.o.v. andermans spullen. Vandaar dat ik niet heel erg vaak hier reageer (ik ben hier al heeeel lang lid, al zou je dat niet zeggen kijkend naar het aantal posts van mij).

Als voorproefje: Het frame is gerepareert en gespoten, grondplaat netjes gemaakt en ingekort aan de voorzijde (alleen maar ballast daar ik daar geen servo plaats. Domplaat lichter gemaakt (iets ingeslepen en wat dunner gemaakt), staarthouder minder grof gemaakt en afgeslankt. De grondplaat, domplaat, staarthouders, skids en staartbuis zijn rood metallic (zelfde kleur als Ikarus Upgrades) gespoten. Als test is er al een bus gemaakt aan de voorzijde. De bussen zullen gaan dienen als steun om het frame stijver te maken en om de carbon plaatjes welke de electronica moeten gaan bevatten te dragen (bevestiging met tie-wraps). De uiteindelijke bussen zullen niet geheel even dik worden maar voorzien van twee tabs gedraaide uiteinden. Verder zijn diverse onderdelen in de staart vervangen (o.a. lagers voor de zekerheid) en netjes geborgt. En ik heb een carbonstaartsteun gemaakt.

Waar ben ik u mee bezig. 120graden servo-steuntjes maken en monteren en de laatste bussen aken op mijn draaibank. Ik hoop binnenkort het carbon binnen te hebben om de horizontale en verticale staartvinnen te maken en de uiteindelijke electronica dragers te maken.

De tuimelschijf geleider wordt gefreesd uit aluminium (1 tot 2 mm). Waarbij wordt geprobeerd om het geheel niet te zwaar te maken.

Ik probeer hem deze zomer nog vliegend te krijgen.

grtz.

Danny

Gerard,

Effe een heli domme vraag waarschijnlijk, maarre...

Hoe upload ik eigenlijk foto's? Of is er ergens een hulp-file te vinden.

grtz.

Danny

Back