Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Lithium (in carbide vorm) word als geneesmiddel gebruikt voor patienten met mentale/geestelijke stoornissen. Het spul word dus door mensen ingenomen wat kan wijzen op tamelijk onschadelijk. Het wordt als antidepressivum gebruikt. Dus bij de volgende crash gewoon lekker je lipos opeten :wink:
Er wordt in het draadje gesteld dat het reactie product van Lithium in water gebruikt wordt in Lipo cellen.
Lithium hydroxide lijkt mij dan.
2Li(s) + 2H2O 2LiOH(aq) + H2(g)
2LiOH komt gewoon in de natuur voor, en is geen chemisch afval.
Wel is het licht giftig.
Dit gaat ook op ook voor Lithium carbide concentraties in het bloed moeten scherp in de gaten gehouden worden.
Het komt er blijkbaar op neer dat lithium cellen niet erg schadelijk zijn,
maar dat het toch beter is van het goedje in de miliëu box te doen zodat: bv het vliegveld geen blackpoint wordt (een chemisch verontreinigde site) , saneringen , kosten...
ik geloof dat het zoals met alle produkten is, dat het de hoeveelheid is die het schadelijk maakt . een klein beetje strychnine kan geen kwaad maar 10l chocomelk drinken en je bent eraan. vermoed ik.