ecologie

Geen idee , maar het lijkt mij van wel.
Lithium is niet echt een natuur product.

heb ondertussen zelf iets opgezocht.
eigenaardigspul is het wel zie nl.wikipedia.org/wiki/Lithium
lithium kan blijkbaar branden in kontact met water.

zit er enkel lithium in een lipo? :roll: zoals zwavelzuur en water bij loodbatterijen

val zei:
zijn lipo's of het lithium erin schadelijk voor mens en natuur?

Lithium (in carbide vorm) word als geneesmiddel gebruikt voor patienten met mentale/geestelijke stoornissen. Het spul word dus door mensen ingenomen wat kan wijzen op tamelijk onschadelijk. Het wordt als antidepressivum gebruikt. Dus bij de volgende crash gewoon lekker je lipos opeten :wink:

Stevo

@ Stevo

De ene oxide is de andere niet ed.

Natrium chloride = keuken zout onschadelijk
Waterstof chloride = strijdgas zeer giftig.

Er wordt in het draadje gesteld dat het reactie product van Lithium in water gebruikt wordt in Lipo cellen.
Lithium hydroxide lijkt mij dan.

2Li(s) + 2H2O 2LiOH(aq) + H2(g)

2LiOH komt gewoon in de natuur voor, en is geen chemisch afval.
Wel is het licht giftig.
Dit gaat ook op ook voor Lithium carbide concentraties in het bloed moeten scherp in de gaten gehouden worden.

Het komt er blijkbaar op neer dat lithium cellen niet erg schadelijk zijn,
maar dat het toch beter is van het goedje in de miliëu box te doen zodat: bv het vliegveld geen blackpoint wordt (een chemisch verontreinigde site) , saneringen , kosten...

ik geloof dat het zoals met alle produkten is, dat het de hoeveelheid is die het schadelijk maakt . een klein beetje strychnine kan geen kwaad maar 10l chocomelk drinken en je bent eraan. vermoed ik.

groeten

Ik ben het met Val eens,

Als je een aspirintje neemt dan voel je je beter, neem je er 10 per dag gedurende een maand kunnen je lever en nieren beschadigd worden.

Hangt gewoon af van de hoeveelheid.

Jacques, ik zuig dit niet uit mijn duim hoor (buiten dat van die lipo's opeten :wink: )

Stevo

@stevo

Lithium carbide bedoel je, antidepressiva klopt!
afb9134.gif

Maar in beperkte hoeveelheden.

Net als digitalis in kleine dosering gebruikt door hart patiënten, maar in grotere hoeveelheden is het dodelijk.

Hangt gewoon af van de hoeveelheid.

Cocaïne is ook een geweldige antidepressiva, maar ook niet te veel van gebruiken 1gram per dag of zo meer is zeer ongezond. Woewie
afb9125.gif

Back