Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
9S en 16x8 lijken mij een verkeerde verhouding voor een vertraagde motor. Ik zou eerder 5S à 7S met een prop van 18,5x12 of 20x13 verwachten. Zoiets gaat veel efficiënter. En waarschijnlijk ook veel meer trekkracht. En dat is weer fijn, kun je zo'n bak gewoon uit de hand starten.Bij 9 lipo's en met een Aeronaut 16x8 op een 55mm tussenstuk kom ik op een afgegeven vermogen van 1083,5 W prop vermogen met ongeveer 6Kg trekkracht. Dit moet denk ik wel genoeg zijn voor de EdelweissXXL. Dit dan bij een stroom van 45A.![]()
@Dirk
De motor die ik op dit moment gekozen heb is een AXI 2826-08 met een gearbox van 4:1 bij onze duitse vrienden in Hamburg staat hij in de lijst voor 149,-
Otto.
@Rick
Misschien begrijp ik het dan niet helemaal, maar daarvoor zit er toch die gearbox op? 34000/4=8500 op de uitgaande as waardoor ik een grotere prop kan nemen? De motor is gespecificeerd voor 55A kortstondig en daar zit ik dan 10A onder met een rpm van 8452.
groeten, Otto.
Houdt je er wel rekening mee dat de construktiewijze en de aldaar gebruikte materialen niet echt (beter: echt niet) zijn afgestemd op dit soort geweld?! Die 1000 à 1500 Watt waar jij op uit zult komen, is heel wat anders als die 200 à 300 W waarvoor die kist is ontworpen ...
Dirk.
Hou je dan nog wel pitch speed over? Je laat het toerental met 33% zakken (van 9s naar 6s) en je neemt ook nog minder spoed (12 ipv 13).Berekend is deze motor voor een RFM 20x13 op 9S
.....
als ik deze op 6S ga zetten met een 18.5x12 zal het vermogen een stuk lager zijn.