Ik heb 5 jaar ervaring met vliegsimulatoren van rc en echte vliegtuigen
Je bent 15, dus 'vijf jaar ervaring' zullen we maar even met een korrel zout nemen. Een vliegsim van een echt vliegtuig heb je, als je wilt RC-vliegen 0,0 helemaal niets, nada, noppes aan. Al had je 1000 jaar vliegsimervaring.
De RC-sim is natuurlijk wel van belang, maar verkijk je er niet op, in de RC-sim kun je op de resetknop drukken en er staat een vers toestel klaar.. in het echt werkt dat toch iets anders. Daarbij vliegt een rc-sim toch anders dan in het echt, zeker als je het over snelle jets hebt.
Je vliegervaring met het brushless toestel van je buurman is dan belangrijker, wat voor toestel is dat?
Dat je beter vliegt dan je buurman, zegt weer helemaal niets.. misschien kan je buurman ook wel niet vliegen
Hoe dan ook, zoals NPS zegt, als je een Jet wil, go for it.. ik hoop voor je dat het goed gaat, maar als we er weddenschappen op gaan afsluiten, gok ik dat het ding binnen 1 minuut na opstijgen, volledig aan barrels ligt, of uit het zicht verdwenen is.
Bedenk je dat er een nogal groot verschil zit tussen bv. een brushless easystar (met alle respect voor een easystar, wat een goed en leuk kistje is) en een snelle EDF jet.