Ik heb gratis een easy fly van hobby in, daar kun je mee leren vliegen, er zitten ook ailerons op.
YouTube - Kanaal van 010Strange
Er moet alleen een nieuw motortje op a 12.50 (motor zit nu op nieuwe extra), en een ontvanger in (kweennie tweedehands vier kanalen misschien 20 euro?). En dan heb je natuurlijk een twee of drie cellen lipo nodig, maar die lipo's kun je later ook weer gebruiken...
En een zender, bijvoorbeeld een 6 kanaals futaba met ontvanger nieuw ongeveer 150 euro? Kun je ook nog jaren gebruiken om je edf jets mee te sturen...
Hier is een linkje naar mijn beginners perikelen, misschien heb je er wat aan!
tips-voor-wild-vlieglocaties
En over de sim discussie, zonder sim kwam ik niet verder dan 30 meter, dat heeft me dan ook een calmato trainer gekost, na wat oefening met sim was ik wel in staat om te landen.
YouTube - Kanaal van 010Strange
Maar nu snap ik wel dat het vrij kansloze acties waren om alles alleen te proberen, het zou je heel veel geld en frustraties schelen als er iemand bij is die er verstand van heeft.
Nu zit ik bij een club en vind ik het ook heel leuk om anderen te zien vliegen, soms met de meest bizarre dingen. kisten groter dan drie meter, edf jets die honderden klm/u vliegen en jets voorzien van turbines allemaal erg mooi... ik zou eens kijken of er iets in de buurt is, en even gaan kijken op een zondag met aardig weer....
Succes en hou ons op de hoogte!