Bedankt
Het is in mijn geval bedoeld voor een kruising tussen een Bandit en een Funjet voor EDF-64 die ik op dit moment aan het ontwerpen ben in AutoCAD. Moet doelmatig zijn, eenvoudig qua constructie en goed vliegen; zegmaar gemiddeld snel. Ik wil ook expliciet een taileronconstructie zoals bij de de FJ: 2 servotjes, korte push/pullrods, slechts 2 scharnierlijnen.
Het is misschien ambitieus, maar het doel is een kist die de Bandit gewoon overtreft op alle fronten; zeker qua duurzaamheid en eenvoud. Misschien net niet qua snelheid omdat ik waarschijnlijk wel een iets lagere vleugelbelasting heb. Aan de andere kant ga ik wel voor 4S-1800 mah; de meeste Bandits hebben een kleinere fan en een lichte lipo.
Op dit moment schiet het al lekker op qua ontwerp. Vleugel en buitencontouren achterzijde van de romp zijn gereed. Nu ben ik de EDF aan het inpassen en daarmee de ducting a la Bandit; de lucht gaat dus via 2 zij-inlaten de romp in richting EDF. Onder de cockpit, dus net voor de inlaten komt dan de lipo; dit is trouwens een grote uitdaging, want of ik uitkom met m’n zwaartepunt is natuurlijk ook afhankelijk van hoe ver de EDF achterin de romp zit. Ook de cockpit zelf wordt nog lastig qua inpassing, want ik wil het cockpitje van m’n eerste Huckbein gebruiken.
Het is erg leuk om te constateren hoe alles op elkaar invloed heeft op zo’n beperkte ruimte; je merkt ook dat over die Bandit best wel is nagedacht. Verder kan ik op dit moment nog makkelijk een wijziging doorvoeren door er een schouderdekker van te maken i.p.v. een laagdekker; lijkt me wat handiger met handstarten.
Anyway; de inwendige diameter van de EDF-64 is 55 mm. De buitendiameter is 58 mm en de diameter van de inlaatring is 68 mm. Er zijn dus 2 inlets. Als ik uitga van de binnendiameter van 55 mm kom ik op een oppervlak van 2376 mm, dus 1188 per inlet. Een inlet van 60x20 mm, zegmaar. Als ik de diameter van de inlaatring hanteer, zit ik op 60x30 mm; deze afmetingen zitten op dit moment in mijn concept-ontwerp.