Tis de eerste keer dat ik van et RTF/ARF pad afwijk.

Ben benieuwd of mijn eerste (mis)baksel zal vliegen zoals ik verwacht. Ik heb wat toestelletjes besnuffeld die ook met V-tail vliegen (Aerobird series, Firebird, en nog n paar clones) en dat vlieg gedrag viel me geheel niet tegen.

Verbazend vlotte rolls en loops. Nou zal dit ding wel niet zo hard vliegen omdattie zon massieve plastic pod heeft, maar leuk rondjes toeren moet tedoen zijn.
Ik heb em vandaag eens getest met 1 cell extra dan orgineel, en op AAA cells ipv de 1/3 AA cells die die orgineel heeft, en dat slikte die vrij aardig. Motortjes werden redelijk warm, en de accu ook, maar de motortjes hebben al een airscoop, en de neus kan ik mischien n beetje pimpen met afgezaagde ijslepel scoops voor de accu, dus ik denk dattie voortaan op 7 cells gaat.

Die extra douw heeft ie wel nodig, met al dat extra spul aanboord.
Ik zal z'n maiden wel filmen als ik de kans krijg.

Als de wind meezit gaat ie rollend de lucht in. Ik zit nu alleen nog te wachten op de servo heveltjes van conrad voor aan de flaps (eergisteren besteld, dus kan ieder moment binnenvallen), en dan kan ie de lucht in.
Verbazend genoeg zat ie trouwens nog precies op evenwicht met die hele servokermis in zn kofferbak.

Ik had er bij de test stootblokken onder gelegt (8xAAcell, 265gr.), maar daar ging ie gewoon mee aan de sjees! :roll: Dat beloof wat.
Ik maak me nog wel zorgen om 1 ding. Bijde propellors draaien clockwise. Gaat dit een merkbare torgue opleveren, of is dat niet zo erg bij dit kleine grut?
Ik vraag me trouwens af wattie zal doen op 2x DD S300 met 2s1p 1500mAh lipo. :twisted: