Een 2e leven voor mijn Action Falcon?

dat met elastiekjes is anders wel erg handig hoor. Geen gezeur met stangetjes en het afstellen is erg makkelijk met span draden.

de rex werkt prima met futaba zenders.

in de rex kan ook een futaba single conversion RX kristal

Moah, stangetjes afstellen is toch niet zon probleem? Als ik gewoon plastic gaffeltjes erop lijm ofzo, dan ist toch best makkelijk?

ja maar houd rekening met het buigen van de stangen. De roeren bewegen nogal dus een rechte aansturing wil niet. Als je die stuurstangen door de buis omhoog wil laten gaan en dan laten buigen moeten ze dus erg dun zijn ;) draadjes zijn dus makkelijk ;)

Moah, tis wat je makkelijk vind. Met elastiekjes moet je aan de onderkant n hele kermis aan haakjes plakken, en dat moet nog flink uitsteken ook, anders knelt et als de flap omhoog staat.

En hoe moet je de draadjes van de pod naar de staart geleiden, zonder dat et gaat schuren en snijden?

:P ok, ben benieuwd.

Inmiddels de rest van de pod afgewerkt voor zover et kon.

V-Falcon3.jpg

V-Falcon4.jpg

Ik ben benieuwd of ik de CoG nog goed ga krijgen. :P

Hey, das zon fighterbird combat commander, toch met zon shark face op zn neus? Cool. :P

Enne, zijn die enorme servo hoorntjes echt nodig? Kun je dat niet lekker kort op de hoorn maken, een heel end eraf knippen en de servos met minder uitslag instellen?

En die deflector elastiek stelt inderdaad niks voor. Das zo te maken van n simpel stukje plastic. Afgeknipt tieripje ofzo en je bent klaar.

Dat met die draadjes door de staart buis heen laten lopen is n hele schone oplossing, maar is dat niet vragen om n gebroke tailboom?

Ik vraag me alleen nog wel n beetje af, Moet zon staart nog een bepaalde maat hebben? En moeten de 2 vinnen nog onder n bepaalde hoek van elkaar staan?

meet deze hoek, neem die over :) Deze vliegt erg goed. De lengte van de horens mag je doen zoals je wilt zolang je maar lekker uitslag krijgt. Is een kwestie van afstellen, dit was standaard zo dus waarom anders ;)

gebroken staart? Waarom dat? Buisje wordt echt niet veel zwakker door zo'n gaatje... weet je wel hoe sterk die is? dit was standaard ook zo. Ik heb eigenlijk alleen de servo's erin gezet en de roeren zo aangepast dat ze ook naar beneden wouden.

Ik wil ze wel even opmeten, waar woon je? :D He jakkes, groningen, das zonbeetje de andere kant van nederland. Zou jij et even voor me willen meten? :)

Ik ben n beetje n neatfreak bij vliegtuigjes, ik heb liever zo weinig mogenlijk meuk aan de buitenkant hangen. ;) Daarom heb ik liever lekker strakke korte servo armpjes. Enne, hoe korter die op de controle hoorn zit, hoe gekker je de uitslagen kunt maken. :P

En gebroken staart, tsja, zon gaatje is wel zn achilles hiel dan he, maar is niet zo heel erg denk ik. Is er geen kans dat die snaar in de buis gaat snijden?

Ik heb inderdaad die V-tails zien vliegen n keer, ik dacht eerst gewoon dat ze ailerons hadden, zo heftig konden die dingen banken en gooien.

Ben benieuwd of dit iets wordt.

o.... ik dacht dat je de hoek wou weten :) momentje....

Geloof me, alles ligt al 100x in puin voordat je die staartbuis ook maar iets ziet scheuren ;)

Edit:

koorde in het midden : 65mm
staart lengte : 170mm
roer breedte : 18.5mm
roer lengte : 95mm

Whahah, zo erg ist toch niet? En ja, ik wilde de hoek weten. :P Dat ziet er iig niet uit als 90'. Meer iets van 120' ofzo?

Moah, iets op n foto opmeten is meestal niet bepaald accuraat. :P Bedankt voor de info Morgen ga ik eens proberen die dingen zo te fixeren.

Ik ga jouw manier gewoon doen met visdraad. Dat is toch inderdaad iets mooier, want dan heb je geen troep over de staartbuis lopen, en hoeft ik ook niet in de pod te gaan bikken.

Bedankt voor je hulp. Uitteraard zal ik een bouwverslagje bij blijven houden. (Tot et bittere eind, als et niet goed gaat. :P)

Even n Update. :P

Et hele setje. Nu zolang nog even met n oud zendertje, Nieuwe Rex5 Plus ontvanger is onderweg van Conrad. :)
Falcon12.jpg

Waar de draadjes naarbuiten komen. Dat was n ongelofelijk gepiel om die erin te rijgen. :lol:
Falcon13.jpg

De nieuwe staart. De gele masking tape doet zijn ding. :P
Falcon14.jpg

Neus aanzicht. Zoals je ziet, de staartvlakken staan vanzelf omhoog. :P Elastiekjes zoals tadango adviseerd, zijn dus een vereiste.
Falcon16.jpg

Boven aanzichtje. De staart lijkt me n beetje kort, maar de CoG zit (met klein beetje gewicht voor de staart stellage die dr nog op moet, meegerekend) precies op de sweetspot. :P
Falcon17.jpg

Et knutselen gaat lekker, ik heb de staart vinnen vastgezet met 2 kleine aluminium krammetjes, dus in de juiste hoek buigen is zo gebeurd. Ik heb ze afgeplakt met gele covering tape, en et resultaat vind ik wel te pruimen. De stuurvlakken zijn vrij fors uitgevallen, dus ik vermoed dattie straks als n dolle zal bokken als ik de uitslag niet goed heb.

Tis de eerste keer dat ik van et RTF/ARF pad afwijk. ;) Ben benieuwd of mijn eerste (mis)baksel zal vliegen zoals ik verwacht. Ik heb wat toestelletjes besnuffeld die ook met V-tail vliegen (Aerobird series, Firebird, en nog n paar clones) en dat vlieg gedrag viel me geheel niet tegen. :P Verbazend vlotte rolls en loops. Nou zal dit ding wel niet zo hard vliegen omdattie zon massieve plastic pod heeft, maar leuk rondjes toeren moet tedoen zijn.

Ik heb em vandaag eens getest met 1 cell extra dan orgineel, en op AAA cells ipv de 1/3 AA cells die die orgineel heeft, en dat slikte die vrij aardig. Motortjes werden redelijk warm, en de accu ook, maar de motortjes hebben al een airscoop, en de neus kan ik mischien n beetje pimpen met afgezaagde ijslepel scoops voor de accu, dus ik denk dattie voortaan op 7 cells gaat. :P Die extra douw heeft ie wel nodig, met al dat extra spul aanboord.

Ik zal z'n maiden wel filmen als ik de kans krijg. :P Als de wind meezit gaat ie rollend de lucht in. Ik zit nu alleen nog te wachten op de servo heveltjes van conrad voor aan de flaps (eergisteren besteld, dus kan ieder moment binnenvallen), en dan kan ie de lucht in.

Verbazend genoeg zat ie trouwens nog precies op evenwicht met die hele servokermis in zn kofferbak. :P Ik had er bij de test stootblokken onder gelegt (8xAAcell, 265gr.), maar daar ging ie gewoon mee aan de sjees! :roll: Dat beloof wat.

Ik maak me nog wel zorgen om 1 ding. Bijde propellors draaien clockwise. Gaat dit een merkbare torgue opleveren, of is dat niet zo erg bij dit kleine grut?

Ik vraag me trouwens af wattie zal doen op 2x DD S300 met 2s1p 1500mAh lipo. :twisted:

*Boink*

Ik heb de onderdeeltjes binnen.

Ik was trouwens wel verbaast over hoe klein de Rex5 ontvanger was. Perfect. :) Maar.. Is et normaal dat die antenne zo griebelig klein is? Die van mijn picoline ontvanger is denk ik zeker 2x zo lang. Ik was vanplan om die antenne door de buis naar de achterkant te voeren, maar zover komt ie nieteens. :D

Kan dat eigenlijk wel? Je antenne in zon buisje proppen? Of gaat dat werken als n kooi? Omdat er mischien iets in dat spul zit wat signalen stoort ofzo?

Back