Nee dat bedoelde ik niet....
Ik kreeg uit jouw vraag de indruk dat jij een PRO met flybar hebt, en je af vroeg of de hekrotor-upgrade bedoeld voor de FBL versie van jouw heli ook op jouw heli zou passen.
En ik bedoelde, dat ik niet weet of er verschil zit tussen de hekrotor units van de flybarred PRO en de FBL PRO....
Dat heeft verder weinig met gewicht of motor of accu te maken...
Dat van die lage gain, kan heel goed, dat hangt ook weer een beetje van je mechanische set-up af. Als je je servohevel korter maakt bijvoorbeeld, zul je zien dat de gyro gain hoger kan.
Een hogere gain laat over het algemeen zowel de servo als de gyro beter functioneren, maar het gaat een heel klein beetje ten koste van de regel-snelheid, en dus is er, zoals met alles in deze hobby, ergens een optimaal punt te vinden.
Of het werkelijk zo uitpakt is altijd lastig te zeggen, maar de kans is redelijk aanwezig dat als je je servohevel inkort, de gain wat omhoog moet, en er makkelijker een "strak" punt te vinden is, en dat een procentje meer of minder niet gelijk eentje teveel of te weinig is.
Maar dat hoeft niet, en hangt erg af van de nauwkeurigheid en snelheid van je hekservo.... (en voor je het vraagt: ik ben niet bekend met die align servo, ik heb alleen ervaring met de Futaba FS61BB)
Groet, Bert