Een aantal vragen over mijn RC Speedboot

*zucht* dit weekend moeten helpen in de tuin van me ma, daarom niet kunne varen, gelukkig had ik donderdag gevaren maar k had graag willen testen of hij nu echt waterdicht is ook had ik graag wat foto's willen schieten, woensdag is er weer een kans voor mij om te kunnen varen, gaan we dan ook zeker benutten. als ik genoeg tijd heb ga ik eventjes kijken of ik het fototoestel kan vinden.

nu (hopelijk) het waterprobleem opgelost is ga ik nu bijzaken behandelen, uiterlijk enzo.

ik ben vanplan om de boot te gaan spuiten, eerst dacht ik om dit te gaan doen in dezelfde kleueren als de boot van me broer(zie 42cc kettingzaagboot topic) maar na dit eventjes getekend te hebben vond ik dit niet echt mooi. ik ben daarna wat gaan experimenteren met een andere kleur, dit is het resultaat geworden:
Foto-PIK74ON4.jpg

de kleur groen op de tekening ben ik niet zo blij mee, ik ben opzoek naar dat uv-achtige kleur groen.

wat vinden jullie hiervan? hebben jullie zelf andere mooie ideen?

vertel het me of teken het! hier zou ik erg blij mee zijn.

ik kan neem ik aan gewoon spuitbussen verf kopen en hem hiermee spuiten?

ik hoor het wel

groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
hey

gisteren(woensdag) was het aardig vaarweer en ik had 2 uur verval. ideaal dus

eerst eventes me accu's opgeladen en ondertussen eventjes gecontroleerd of de kit droog en goed was, er kwam geen water meer binnen als ik hem onderwater hield. ook eventjes zoals belooft foto's gemaakt. inmiddels waren ook de accu's vol. tijd om te varen.

accu aangesloten en hem in het water gegooid motoren gingen weer heel erg hard draaien, en een seconde of 2 later was hij op gang en in plane. gelijk schoot hij naar rechts. en sturen ging nauwelijks naar links, hij ging er alleen maar recht van varen. de andere kant op werkte wel. ook viel hij soms spontaan stil en dan wachte je 3 seconde en dan deet i het weer tot hij weer stilviel. dit gebeurde buiten een bepaalt bereik. dus teruggehaald en binnen eventjes de regelaar/ontvanger opengedraaid.

het vochtvretertje was erg vochtig en ik vond water in de hoekjes, ook zag ik dat de contacten oip het printje een beetje aangeslagen waren. het geheel ligt nu te drogen, ik hoop/verwacht dat het na een paar dagen goed drogen weer beter zal gaan.

zoals ik al zei, hier zijn de foto's (het zijn er nogal veel) deze zijn gemaakt met een goede camera en zijn zeer groot, niet die vage camera van de 1e paar foto's.

Foto-JMLKNQCS.jpg

mijn mooie accu(1 van de 2)

Foto-ZFUJTYA4.jpg

Boot met de kap open met de accu erin

Foto-ZZ8FILQU.jpg

boot naar binnen toegekeken met de accu erin

Foto-R43OHYJT.jpg

boot naar binnen toegekeken met de accu eruit

Foto-KEJSMWHL.jpg

boot naar binnen toegekeken naar voren toe, je ziet de regelaar de oude bevestiging van de accu (waar de boot het zo slecht mee deed)

Foto-KEJSMWHL.jpg

boot vanaf de zijkant met de kap open

Foto-OYKDWQJB.jpg

boot met de kap open vanaf de bovenkant

Foto-4PTAIBCC.jpg

de achterkant

Foto-6QVVT4ZZ.jpg

boot met de kap dicht vanaf de zijkant

Foto-RQBLM8TV.jpg

boot met de kap dicht vanaf de boven-voorkant

Foto-37883LDJ.jpg

boot met de kap dicht vanaf de boven-achterkant

Foto-INSVIQF8.jpg

over het voordek gekeken (glimt i mooi)

Foto-KZUQ6NJO.jpg

kap met verlichting

Foto-AN6DT3Z3.jpg

onderkant-boven

Foto-PCG8AI44.jpg

onderkant-voor

laat maar horen wat jullie er van vinden

mzzls Jelmer

BTW: ik heb nog meer foto's eventueel

Laatst bewerkt:
hey,

ik heb het printje laten drogen, helaas was dit niet de oorzaak, hij schoot nogsteeds gelijk naar rechts. toen hebben we het probleem mij de motoren gezocht, we hebben spanning op de motoren gezet en gekeken wanneer ze gingen draaien en uitgingen en of ze evenveel stroom trokken. dit was bij allebei gelijk, de motoren hadden we dus uitgesloten.

toen hebben we de regelaar opengedraait en hier zijn we met de scoop in gaan meten, wij zijn een hoop teweten gekomen, de boot heeft maarliefst 13 trappen! maar ook hierin hebben we niets raars kunnen vinden op een afwijking die er al inzat na.

ook hebben we gekeken of we datasheets konden vinden over de microcontrollertjes die erin zaten, helaas is over dit chinees spul alleen maar chineese dingen te vinden of niets te vinden.

dus nog eventjes de zender opengeshroeft hier ook een microcontroller gevonden maar ook niets over te vinden. hier viel ook niets raars te zien.

uiteindelijk hadden we alles doorgemeten niets raars te vinden.

toen hadden we het idee om de motordraden om te wisselen, zo zou links rechts worden en rechts links worden maar hiermee kon je wel uitsluiten of het in de regelaar of de motoren lag. als hij nog naar rechts zou schieten zouden het de motoren zijn als hij naar links zou schieten zou het in de regelaar liggen.

*nachtje geslapen*

vanmorgen uit bed gelijk een testvaart gemaakt want ik barste van nieuwsgierigheid. ik hoopte dat de boot naar rechts zou schieten, en zoals gehoopt schoot de boot nogsteeds naar rechts. de regelaar en de zenden waren uitgesloten, de motoren zijn verrot

nu moet ik dus nieuwe motoren hebben maar waar haal ik deze? ik heb al bij conrad gekeken maar ik zie nergens maten, ik moet een 380 motor hebben. er zijn ook verschillende aantal turns, toerental enzo, wat zou ik hierin moeten hebben?

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen

groetjes,

Jelmer

*edit* ik zag dat een rs380 motor gelijk is aan een graupner 400 motor klopt dit? zo ja: moet ik dan deze motoren hebben: http://www.2brothersrc.com/main.php?typeofform=productdescription&subject=motorenelectro&articleid=106?

Laatst bewerkt:
hoi jelmer,

ik heb nog een aantal nieuwe 400 motoren liggen van multiplex. kwa formaat komen deze overeen met jou motoren. Voor 10 euro + verzendkosten mag je er twee overnemen.. (heb er totaal 4) Misschien kan jij er wat mee, ik in ieder geval niet! zonde als ze ongebruikte blijven liggen

laat het maar weten of het misschien wat voor je is
(kan soms wat traag reageren, mn eigen computer is kapot)

groeten Jurriaan

kan die regelaar wel andere motoren aan? ik ken de specs niet van de multiplex 400 motoren. en van de nu gebruikte motoren

kan die regelaar wel andere motoren aan? ik ken de specs niet van de multiplex 400 motoren. en van de nu gebruikte motoren
dit was ook iets waar ik aan twijfelde maar de graupner speed 400 motoren komen wel aardig overeen met de specificaties die ik nu heb. kwa maten sowiesow en kwa amperage ook.

ik krijg nu eerst het bootje van noah, (zie: een hoop posten terug) dus ik ga eerst is kijken naar die regelaar en motoren(het beste is om deze bijelkaar te houden omdat deze afgeregelt worden zodat ze recht varen) als dit niets word of niet werkt ga ik kijken naar andere motoren.

ik laat nog wel eventjes weten hoe het verder gaat.

groetjes,

Jelmer

hey,

er is echt een hele hoop gebeurt in de afgelopen dagen,

ik heb het bootje van noah ontvangen, dit was echt een prachtig model alleen van buiten een beetje beschadigt maar who cares. het model was ideaal voor mij, dit model had de accu tussen de schroefassen liggen, daarom hoefde ik niet meer met houten blokjes aan de gang om de accu naar achteren te krijgen. de motren zagen er echt blinkend schoon en nieuw uit. ik was helemaal in mijn nopjes.

noah wist niet precies welke zender bij dit model hoorde dus heeft hij er zomaar 1 gepakt, dit bootje was 27,145 mhz en er zat een 40mhz zender bij, deze kon ik dus helaas niet gebruiken. ik dacht gelijk aan mijn eigen zender van mijn oude model. deze was ook 27,145 mhz probleem opgelost *dacht ik*

helaas werkte mijn eigen zender niet met dit model, we hebben eerst nog zitten denken dat het misschien netzoals bij een x-twin is(ik denk dat sommige mensen deze wel kennen maar voor de gene die ze niet kennen, dit zijn kleine speelgoedvliegtuigjes die je overal kunt kopen en die best grappig vliegen. je hebt 3 versies, een a een b en een c versie, je hebt een b-zender nodig om een b vliegtuigje te besturen. deze vliegtuigjes werken allemaal op dezelfde ferquentie.) dat je de zender kunt ombouwen van een a naar een b zender door een kleine aanpassing te doen, 2 pinnetjes met elkaar verbinden.

wij dachten dit omdat er op de zender een gele sticker zit en op de boot ene blauwe.

uiteindelijk hebben we de nieuwe regelaar eventjes opengedraaid en dikt aan de oscilloscoop gehangen. het signaal komt keurig binnen en gaat tot het ic na het ic geen signalen meer. dit ic heeft de verkeerde decoder. (of mijn zender de verkeerde encoder, maar net hoe je het wilt bekijken). later op wat datasheets die we hebben kunnen vinden hebben we ook kunnen uitsluiten dat deze absoluut niet met elkaar gaan werken.

ik dacht: jammer, dan maar mijn oude regelaar eraan hangen. dus de hele bos los en vastgesoldeert en in het donker geprobeert te varen.(helaas was mijn ledkap batterijhouderloos, ik heb nieuwe binnen en ik dacht de oude er alvast af te halen.) het resultaat was: een boot met een afwijking naar rechts en die slecht stuurt naar 1 kant. beetje bekent....

uiteindelijk kan ik dus de conclusie trekken dat de regelaar echt verrot is en dat zowel de motren van mijn oude model als van mijn nieuwe model heel waren.

uiteindelijk is dit de situatie: 1 kapote regelaar met zender, 1 werkende regelaar met zender= geen werkende boot.

helaas heeft noah alles in dozen zitten en weet hij niet of hij de originele zender nog heeft dus ik verwacht ook niet dat deze ooit nog bij de regelaar gevoegt gaat worden.

ik wil toch wel heel erg graag weer een keertje lekker kunnen varen. daarom wil dit dit gaan doen:

ik ben binneknort jarig en van mijn broer krijg ik een zenderset. dit houd in: zender ontvanger ,2 servo's batterijenhoudertje aan-uit schakelaar enzv enzv.

mijn broer heeft voor zijn 42cc kettingzaagbootproject een electroboot gehad, electro is niet echt zijn ding en hij heeft ook de motor opgeblazen. met dit model heeft hij een hoop info opgedaan voor zijn nieuwe kettingzaagproject. nu ligt er nog een mooie waterdichte 50 ampere snelheidsregelaar te rollen, deze mag ik hebben van hem. in deze boot zit ook een roertje, deze boot was kleiner dan de kettingzaagversie. daarom was ook het roertje kleier en geschikt voor mijn boot, het betreft zo een soort vorm roertje:
gr430.35.jpg

dit is mijn plan:

ik sluit beide motoren aan op de regelaar, (beide op 1 motor aansluiting) dit gaat de vooruit doen,

ik boor een gaatje en bevestig het pijpje en het roertje en ik maak hier een servo aan vast, ik denk dat dit servo in de hoek komt ofzo, daar moet ik nog eventjes naar kijken.

ik zet mijn zenderset erin.

op deze manier kan de boot rechtuit varen en sturen.

tot slot nog wat vraagjes:

denken jullie dat dit gaat lukken?
zal het met dit type roer kunnen?
is het een probleem als de draaias van het roer een kleine stukje voor de schroeven zit? (1cm ofzo)

ik hoor wel wat jullie hiervan vinden.

groetjes,

Jelmer

Laatst bewerkt:
hey,

maandag hoop ik naar quartel te gaan maar ik wil dan wel graag weten of ik dit roer kan gebruiken ofdat ik een ander roer moet kopen,

zou iemand dit mij kunnen vertellen?

groetjes,

Jelmer

Roertje kan prima , maar je moet 'm wel met 4 driehoeks-steunen ondersteunen.(2mm multiplex)
Of 'n grote carrosseriering (of plaatje 'blik')op de buitenas hardsolderen.

Neem je van Q meteen 'n 2-armige roerhevel mee ?
En 2mm Kogel-quick-links (met boutes en moertjes) en 'n meter 2mm draadeind?
Dat is om je servo met de roerhevel te koppelen zonder speling.
Wél beide servo en roerhevel armen gebruiken ,
dus 2 stangen ertussen ... duwen én trekken.
Roer dient zover achter je props te staan dat je de props
er zonder veel moeite af kan halen.

Laatst bewerkt:
hey,

bedankt voor je antwoord.

alleen de termen waar je nu mee aankomt snap ik niet zo veel van:oops:

volgens mij begrijpen we elkaar ook nog verkeerd, ik was van plan om het roertje zo te bevestigen:
Foto-BZMFIRAH.jpg

dus een gaatje boren in de boot en daar het buitenpijpje in vast kitten/lijmen/wat dan ook. en dan eventueel nog ondersteunen. het blad komt dan net tussen de schroeven.

maar volgensmij bedoel jij dit of niet?
Foto-ZPXAVBMS.jpg
(sorry het roetje zit achterstevoren)
dus met beugeltjes achter de boot monteren(de 3e poot eb ik niet getekent) zo ja: waarom is dit nodig dan?

en jij zegt dat ik bij quartel gelijk een 2armige roehevel mee moet nemen, wat is dat?:oops: en wat zijn quicklinks en wat is een meter 2mm draaiend??????

bij mijn zenderset zitten ook armpjes, geen kruisjes maar 1 armpje links en rechts (dus een stoort van staafje)

het 2 stangen verhaal snap ik. op mijn roertje zit al een armpje (aan 1 kant) is dit ook niet sterk genoeg dan? en wat is er mis met een net gemaakt ijzerdraadje of ijzer staafje?

en mag het roer niet een kleine stukje voor de props?

sorry voor de vele vragen, maar ik ben een leek.

Laatst bewerkt:
hey,

als ik maandag dan toch naar quartel ga, is het misschien handig om gelijk een paar snellere motoren mee te nemen, met die nieuwe regelaar is dat geen probleem.

een 400 motor is toch evengroot als een 380 motor? en een 400 motor heeft toch dezelfde diameter als een 480 motor?

Laatst bewerkt:
hey,

ben vandaag met robbert naar quartel geweest, ik vind het jammer dat er geen reactie was op mijn vraag, ik had dit wel gehoopt. ik heb inmiddels mijn vragen maar bij quartel gestelt (al is dat niet echt de beste plaats om dit te doen hoorde ik, maar je moet toch wat he?

ik wil trouwens niemand beschuldigen met dat er niemand regeert, als je niet wilt beantwoorden gewoon niet doen en als je het wel wilt, doe wat je niet laten kunt. ik merk ook dat het forum een beetje aan het dichtvallen is, er worden weinig reacties geschreven of nieuw topics geopend.
ligt dit misschien aan de tijd, bijvoorbeeld dat iedereen nu het seizoen een beetje om is het allemaal een beetje laat liggen of ligt dit eraan dat er vage formuleringen van vragen en vage topictitels zijn?? ik weet het niet.

om eventjes te vervolgen op het quartel gedeelte,

ik heb gevraagd of het een probleem zou zijn of het roertje een klein beetje voor de schroeven zou zitten, de meneer antwoordde dat hij alleen iets minder scherp zou sturen, hier valt mee te leven.

ook heb ik gevraagd naar andere motoren, de meneer heeft inderdaad bevestigt dat een 380 motor gelijk is aaneen 400 en dat een 480 ietsje pietsje dikker is dan een 400 maar dat dat wel moet gaan lukken. ik heb dus twee jamara 480 motoren gehaalt, de hs bb versie, dit houd in dat ze gekogellagert zijn. ik was hier 17 euro aan kwijt, ben er nu in vergelijking met een speed 400 van graupner 4000 toeren op vooruit gegaan.

ik ben alleen vergeten te vragen naar andere schroeven, dit had ik beter ook gelijk kunnen aanhalen, ik verwacht dat de 0,8 pitch schroeven die er nu op zitten een grote slagroomtaart gaan bakken. hier ga ik nog wel eventjes naar kijken. eerst maar is kijken wat er nu gaat gebeuren.

ik ben erachter gekomen dat ze met de huidige koeling met de bogen op de motor de sleuven op de motor blokkeren, met deze motoren hoop ik dat gelijk in 1 klap te verhelpen omdat de koelsleuven hier verder naar achteren zitten. ik ben ook vanplan om (als het er niet al zit) er koelpasta er tussen te smeren.

als de motoren te warm worden ga ik is kijke naar een fan ofzo maar zover is het nog niet.

ik hoop zaterdag met de ombouw te gaan beginnen, als het dan af is wachten tot 6 november(mijn verjaardag:new-bday:) en dan hoop ik snel te kunnen varen.

ik laat nog wel wat van me horen

groetjes,

Jelmer

hey,

vandaag ben ik begonnen met de verbouwing,

eerst eventjes getest of de regelaar het nog deed, na een klein rookpluimpje (je wil niet weten wat robbert er mee heeft gedaan) werkte de regelaar perfect, het is zo een blauwe ingegoten waterdichte regelaar, de regelaar werd wel erg warm, dit kwam denk ik omdat we de motoren de hele tijd lieten optrekken. ik ben er alleen nog niet achter wat nu de gehalveerde achteruit is en wat nu de volgas vooruit is, ik heb nl. servo reverse. de ene kant op trekt de motor super snel op en de andere kant trekt hij langzaam op maar lijkt sneller te draaien, wat is nu mijn vooruit

we zijn van plan om er een koelblok op te zetten en door de basis een gat te boren en hier de water door heen te laten lopen. ook de motoren wil ik wat koeling gaan geven, als eerste ga ik is wat koelpasta tussen het koelstripje en de motor smeren en ik wil zo net zoals de regelaar gaan waterkoelen. dit gaat niet lukken met een spriraal, is de mount niet echt voor geschikt.we zijn daarom aan het kijken of we een buisje op het alluminium koelstripje dat over de motoren heen ligt kunnen solderen/ lassen/iets anders. is dit mogelijk? zo ja: hoe en waarmee? er moeten natuurlijk ook waterinlaten komen, maar wat is het verstandigst om te doen, 1 voor de regelaar 1 voor 1 motor en 1 voor de andere motor of alles op 1 inlaat of de motoren 1 inlaat en de regelaar 1 inlaat?

en weet er iemand een geschikte plek om deze buisjes, slangetjes enzv te halen?

nadat ik wist dat ook de rest van de elektronica goed werkte was ik begonnen met de boot leeghalen op de schroefassen na. daarna heb ik de plastictjes op de motoren overgezet op mijn nieuwe motoren. de motormounts heb ik aangepast zodat er een 480 motor in kon, dit kon heel makkelijk met een kniptang. vervolgens heb ik mijn schroeven van mijn assen gedraait en de assen goed in het schroefasvet gezet. toen de motoren er ingezet en eventjes getest of alles lekker liep door eventjes spanning op de motoren te zetten. dit liep allemaal mooi.

ik heb nog wel 1 ding ondervonden, deze regelaar heeft een achteruit, als ik dus achteruit gas ga geven, zullen dan mijn schroeven niet eraf draaien?

ik hoop aanstaande zaterdag mijn motoren te laten inlopen, op de handleiding staat dat deze motoren 8 uur moeten inlopen op 2-4 volt, dit gaat dus lekker lang duren.

ook heb ik weer eventjes een blik geworpen op mijn led-kap, deze is inmiddels voorzien van een nieuw betere batterijhouder, ééntje waar de batts niet uitvallen. deze werkt nu ook weer als ik eventjes de lijm pak

ik hoop aanstaande zaterdag ook het roertje te gaan monteren en een servo-mount te gaan maken. zodat dit allemaal klaar is.

daarna wil in de elektronica en de waterkoeling erin gaan zetten.

nog genoeg te doen dus.

ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven op mijn vragen.

groetjes,

Jelmer

hey,

ter verduidelijking heb ik hier nog een foto van de ''nieuwe binnenkant'':
Foto-JDPKKWXQ.jpg

de regelaar is er inmiddels al uit en de motormounts zijn aan de achterkant (de kant die je hier ziet) doorgeknipt zodat de 480 motor erin kan. de koelribjes willen we op 1 of andere manier gaan waterkoelen.

achterin komt het roertje te zitten. en de servo komt tegen de zijkant.

de accuhouder gaat eruit en er komen twee verhoogde accuhoudertjes, deze komen zo hoog dat de accu de schroeven van de schroefasmounts, (het plasticje waar de schroefas in rust) niet raakt, niet zo hoog dus.

Laatst bewerkt:
Hey,

Als 1e wil ik eventjes zeggen dat ik het jammer vind dat de laatste 5 posten alleen maar van mij zijn en dat er niemand meer reageert op dit toppic.

Als 2e wil ik zeggen dat ik vandaag waar bezig ben geweest met de verbouwing en dat alles spoedig verloopt.

als 1e ben ik begonnen met is wat koelpasta tussen de motoren en het koelblokje te smeren, dit maakt nu stukken beter contact en warmt nu ook met de motor op en blijft niet steenkoud terwijl de motoren gloeiendheet zijn (beetje overdreven) ook ben ik begonnen met het inlopen van de motoren, ik heb gekozen om dit te doen met de schroefassen eraan omdat deze er al opzaten en ik geen zin had om ze er weer af te halen. ik laat ze inlopen op 4 volt en dit trekt met de schroefassen 2 ampere(1 ampere per motor) inmiddels hebben de motoren al 5,5 draaiuren achter de rug. dus nog 2,5 uur te gaan.

De boot is inmiddels voorzien van een roertje, helaas heb ik geen fotomateriaal. we hebben eerst een houten blokje tegen de achterkant gekit met hele hippe kit, deze kit lijmt echt alles muurvast en als je het op je vingers krijgt heb je de hele week zwarte vingers:P) daardoorheen hebben we een gat geboord en daarin hebben we het buitenhulsje in vastgelijmd. vervolgens kon het roertje er doorheen na een hele hoop gepiel met de boutjes zit het eindelijk een bootje vast maar niet echt super goed, de boutjes waren m3 boutjes, ik had dop 5,5 nodig(wie heeft ooit 5,5 bedacht??) helaas had ik alleen beschikking over hele maten. dus na ene beetje pielen met twee tangen is dit het resultaat geworden.

ook ben ik bezig geweest met een servomount, dit is ook goed gelukt, dit is een aluminium plaatje geworden dat is gebogen in een bepaalde vorm (heel erg moeilijk uit te leggen) ook deze heb ik gefixeerd met zwarte kit.

ook heb ik eventjes een beetje zwarte kit in mijn kap gedaan onder mijn schakelaar en batterijhouder, dit zit nu ook allemaal mooi.

Ik heb ook nog eventjes goed zitten nadenken maar ik denk dat ik eerst eventjes ga aankijken hoe de boot nu loopt zonder waterkoeling, als het nodig is ga ik wel aan de gang met koeling, nu nog geen zorgen over

vandaag met het inlopen heeft 1 schroef zichzelf er al afgedraaid na een half uur(de motor verkeert om aangesloten) ik ben van plan om de achteruit niet te geen gebruiken. dit wil ik gaan doen door mijn afstandsbediening op de vliegtuig-stand te zetten, dit houd in dat de pook een stuk verder naar beneden gaat en dat ik dus een groter gasbereik heb.

met de vliegtuigstand kun je nogsteeds wel achteruit maar wel gehalveerd, mijn regelaar heeft ook een gehalveerde achteruit, samen maakt dit dus een kwart achteruit. mocht ik dan per ongeluk de achteruit indrukken heeft hij te weinig kracht om ze er af te draaien(hoop ik). zijn er misschien nog andere oplossingen die de achteruit helemaal blokkeren?

ook mijn accu zag ik als een probleem omdat deze normaal op het gedeelte lag waar nu het roertje zit. maar met mijn oude accuhouder (De houten uit de boot met de korte schroefassen) en een kleine beetje schuren kon ik dit probleem heel erg snel verhelpen. weer een probleem opgelost.

Maandag hoop ik nog eventjes 2,5 uur in te draaien en de elektronica netjes aan te sluiten en te monteren. daarna wil ik eventjes gaan testvaren. (ik mag het zenderset per gratie voor de testvaart gebruiken, daarna moet het de doos in.)

ik zal proberen om wat op video vast te leggen en wat foto's te schieten.

Ik hoor wel van jullie wat jullie er van vinden.

Groetjes,

Jelmer

Ben erg benieuwd naar het uiteindelijke resultaat.
Heb zelf ook zo'n boot (nog helemaal standaard) en wil daar ook even wat aan gaan
*modificeren*

Ben benieuwd naar je foto's van het resultaat, en misschien foto's van een varende / vliegende speedboot straks?

Groet, Christian

Back