Een DLG voor school

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door simonus, 14 jan 2020 om 11:43.

1. simonus

simonus

Lid geworden:
    8 jan 2020
    Hoi,
    Ik ben Simon de Bruijn en ik moet voor school een DLG maken,
    Ik heb alleen een paar probleempjes.

ten eersten: wat zijn ongeveer de verhoudingen van een DLG?
    Of anders wat maten of waar ik die maten zou kunnen vinden.

ook vraag ik me af wat voor een materialen ik het best kan gebruiken voor het bouwen, ik heb een 3D printer met normaal filament en filament met koolstofvesel er in tot mijn beschikking. Zou ik dat kunnen gebruiken?
    En een vriend zei dat ik misschien ook wel balsa hout zou kunnen gebruiken, is dat verstandig?

alvast bedankt.

2. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
    wat voor school is dat? die je opdracht geeft om eventjes een DLG te maken?

Is je opdracht echt wel zo specifiek?

DLG's zitten zo'n beetje aan de grenzen van materialen en constructie technieken en worden door ervaren modelbouwers al met flinke moeite succesvol zelf gebouwd

tunderman vindt dit leuk.
  3. wvr

wvr

Lid geworden:
    12 mei 2003
  4. RJA

RJA

Lid geworden:
    24 dec 2006
    Wanneer je een DLG maakt met een 3D printer wordt het een enorm zwaar gevaarte. Dat zweeft niet zo lekker...

Een DLG maak je met een schuimkern, carbon weefsel en epoxy. Je hebt er ook een vacuĆ¼m installatie voor nodig. Aan materiaal alleen al ben je ruim 300 euro kwijt.

Wanneer je voor een schoolproject een DLG wil maken met goedkope materialen dan adviseer je je dit draadje door te lezen. Je vind er veel informatie over hoe je goedkoop een leuk vliegend toestel kunt maken:

https://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?1999696-Dollar-foam-DLG

Succes, Roger

5. TC01

TC01 The First Aviators

Lid geworden:
    17 jun 2010
    Zoek eens op mimi dlg. Dat is een eenvoudige kleine dlg die door iedereen te bouwen is.

6. specialpainter.nl

specialpainter.nl

Lid geworden:
    24 mrt 2012
    Man, had ik vroeger maar zo'n school..... Het is idd wel een ambitieus project, zeker wanneer je nog nooit een model hebt gebouwd. Desondanks wil ik je zeker niet ontmoedigen en je aanraden om bovenstaande adviezen ter harte te nemen en eens te kijken naar de MIMI.
    Ik denk dat het nog steeds uitdagend genoeg is, maar met voldoende inzicht en geduld te doen.

Veel succes en schroom niet gaandeweg vragen te stellen, laat je niet demotiveren als de antwoorden je tegenvallen, het gaat gewoon een hele uitdaging worden. maar da's nu net ook wel het leuke eraan;)

7. crins

crins

Lid geworden:
    21 okt 2005
    Wat TC 01 zegt.
    De MIMI is een top DLG met een spanwijdte van een meter. Twee servo's, een ontvanger, een accu en een zender en je bent er helemaal klaar voor!
    De MIMI stuurt in principe met de staart (hoog-laag en links-rechts)

Moet het een RC model zijn? Bouwtekeningen voor vrije vlucht DLG's zijn er ook . De SpinUp onderanderen.
    We lezen graag wat je uitdaging verder is.

8. crins

crins

Lid geworden:
    21 okt 2005
    p.s. Waar staat de school / waar woon je ongeveer?
    Misschien is het in de buurt van een club of piloot die ervaring heeft met DLG's...

9. l shems

l shems

Lid geworden:
    27 jan 2015
  10. l shems

l shems

Lid geworden:
    27 jan 2015

Deel Deze Pagina