Er zijn genoeg voorbeelden waarin modellen “gediscrimineerd” worden door een technische verandering van een reglement. Om maar even een “actuele discriminatie” aan te halen, is het toelaten/toestaan van de hardcase LiPo Cell bij de TC, veel modellen kunnen de standaard afmetingen van een hardcase LiPo Cell, niet goed herbergen binnen hun chassis, waardoor de eigenaar wel genoodzaakt is om een ander chassis aan te schaffen, waarin dit wel mogelijk is. Vreemd genoeg hebben diezelfde personen (ook eigenaar van een Corally F1) daar dan weer net geen problemen mee, om mee te gaan in deze “huidige trend”???
De Tamiya F104 Pro: foam/rubber: 180mm, Ferrari F60 rubber: 187mm, F103 foam: 200mm, HPI Formula Ten rubber: 180mm.
Nog niemand zegt dat dit zo strak gaat gebeuren, vandaar mijn vraag wat wel acceptabel is voor jou of andere die dit onzinnig vinden. Daar gaat nu juist dit topic over, hoever kunnen we het kader van de huidige F1 zo opruimen, dat de oude F1 modellen hierin mee kunnen doen, zonder dat ze uit de toon vallen qua prestatie, uiterlijk of competitie ongelijkheid. 29mm contact verschil is ook gewoon onzinnig, dus doe maar een zinnig voorstel hoeveel je wel verantwoord vindt dat alle modellen bij elkaar kunnen komen.
Nogmaals nu is de tijd om te middelen, hier wil ik best mijzelf voor inzetten anders had ik dit topic niet geopend, maar ik vraag hetzelfde van jullie wbt inzet om de 37mm bandbreedte tegemoet te komen, 50mm of meer is gewoon te veel, en niet meer van deze tijd.
Grote kans dat de totale autobreedte op ongv 190/195mm of iets daarboven wordt gesteld, dus er moet misschien toch al iets van het foam verwijderd worden aan de buitenkant van de velg, liever ook van de velg af.
Meer standaardisering dan nu het geval is, daar draait het om!!!!
…….En hier in groningen zijn er genoeg rijders met een corally f1,die gaan echt niet hun banden staan te slopen om ze op 37mm te krijgen. Want dan klopt je wielbasis achter ook niet meer nmlk, die is achter dan maar +/- 170mm…….
De Tamiya F104 Pro: foam/rubber: 180mm, Ferrari F60 rubber: 187mm, F103 foam: 200mm, HPI Formula Ten rubber: 180mm.
Nog niemand zegt dat dit zo strak gaat gebeuren, vandaar mijn vraag wat wel acceptabel is voor jou of andere die dit onzinnig vinden. Daar gaat nu juist dit topic over, hoever kunnen we het kader van de huidige F1 zo opruimen, dat de oude F1 modellen hierin mee kunnen doen, zonder dat ze uit de toon vallen qua prestatie, uiterlijk of competitie ongelijkheid. 29mm contact verschil is ook gewoon onzinnig, dus doe maar een zinnig voorstel hoeveel je wel verantwoord vindt dat alle modellen bij elkaar kunnen komen.
Nogmaals nu is de tijd om te middelen, hier wil ik best mijzelf voor inzetten anders had ik dit topic niet geopend, maar ik vraag hetzelfde van jullie wbt inzet om de 37mm bandbreedte tegemoet te komen, 50mm of meer is gewoon te veel, en niet meer van deze tijd.
Grote kans dat de totale autobreedte op ongv 190/195mm of iets daarboven wordt gesteld, dus er moet misschien toch al iets van het foam verwijderd worden aan de buitenkant van de velg, liever ook van de velg af.
Meer standaardisering dan nu het geval is, daar draait het om!!!!