Een himoto kopen?

Ik heb de twister en ik had nul ervaring toen ik hem kocht :)
Het is idd wat moeilijker,nouja je moet alleen opletten dat de achterkant niet uit breekt,in het zand,maar ook leuk natuurlijk :)

ja misch ooit met nikkos gereden?:D
je hebt misch wel meer kans dat je je auto sneller kapot rijd,
en voor onderdelen moet hij een hele tijd sparen waarschijnlijk.
dus we houden het bij 4WD

En hoezo is 4wd moeilijker? Er zitten een paar extra assen wat lagers en een diff meer in de aandrijflijn, dat maakt het echt niet moeilijker hoor...

Laatst bewerkt door een moderator:
mijn lijkt juist 4WD makkelijker ook kwa grip enz.
maar iederen zijn eigen mening

Qua grip is toch niet het sleutel gemak van de wagen...?

Sorry maar ik vind dit nergens op slaan.

Bij een FG mag je zeggen. 4WD is moeilijker dan 2WD.. Dat gaat met behulp van een band met verschillende lagers en diffs..

Dus als je zegt dat het beter met grip is.. Dat is qua rijden? En daar heb je niet veel ervaring voor nodig neem ik aan?..
Als je met een 2WD kan rijden, kan je dat ook met 4WD

moeilijker? nou misschien wel in onderhoud maar het rijdt toch echt heel anders. Ik rij nu een tijd al een 1/16 summit/revo en kreeg een keer een rustler (voor een paar min.). Ik kan je vertellen dat dat echt niet makkelijker is. De hoeveelheid grip was echt een heel stuk minder, hij kan ze kracht minder kwijt en als je dan op snelheid bent dan moet je ook nog gaan remmen. Ik zal niet zeggen dat het niet kan, maar 4wd is toch iets bestuurbaarder en kan op meer tereinen makkelijk overweg met zn vermogen.

Het probleem, even terug naar de eerste auto, staat eigenlijk al in de titel. Brushless, dat gaat niet samen met 160 euro. Dan is er ergens iets wat niet goed zit. het alu kan bv. van lage kwaliteit zijn, geen kapje over de ontvanger enz. Vervolgens ga je hard en crash je op een paaltje, en wat dan? Je hebt een velg met band kapot, nog geen probleem, je kan zo een andere nemen. Je ophanging is verbrijzelt, wel een probleem, geen nieuwe te krijgen, net als je verbogen shocks en je aandrijfassen samen met je toelinks. Je servo is kaal en je door de klap is er een bumper kapot (worst case scenario). Kortom, die kan je weggooien. Bij traxxas had het je ook wat gekost maar kan je alles nog krijgen, net zoals bij hpi en nog een aantal andere merken. O ja en hij begint niet te piepen en kraken als hij op zn topsnelheid komt.

Maurice

een prima beginnersauto voor iemand die het nog leren moet. leert hij het in 1 keer goed als meneer een beetje technisch is.

topic titel ook even veranderen

"auto van monstercar kopen?" staat een beetje onnozel

@rcnitrolover:Nee,ik heb alleen 1 keer een speelgoed monstertruck gehad die 5km/h haalde :p
Nou ik kan je vertellen dat je daar geen ervaring mee opdoet hoor :p

@poebe mooi dat het een goeie en redelijk goedkopere veginners auto is. Wat vind je een goeie titel dan
@rick het kan best moeilijk zijn:D

Laatst bewerkt:
Ik heb de brushed Himoto American Truck 2 jaar geleden gekocht.
Is idd niet best. gewoon slecht eigenlijk. Als je nergens tegen aan rijd is het nog wel te doen.
Ben vol gas(+/- 30kmh) tegen een paaltje aan gereden en dat was echt te veel voor dat karretje. Body en bumper in stukken en shock verbogen.
Heb 'm toen voor €119 in de aanbieding gekocht. Nog geen half jaar later was ik al bijna €300 kwijt aan dat karretje.
Review geschreven op Monstercars dat het een slechte RC is maar dat stelde ze niet op prijs. Binnen een week was die al verwijdert.
Lulligste van Monstercars vind ik dat alles op de site op voorraad is maar bijna niks ook daadwerkelijk op voorraad is.

Heb nu een Rustler en een Sl4sh Ultimate waar ik veel meer plezier van heb. Rijden een stuk beter, makkelijker aan te sleutelen en veeeeeeeel steviger.
Vorige week met de Sl4sh met 50kmh tegen een muurtje aangereden, schade; 1 gebroken a-arm (de originele).
Koste me €12,75 voor RPM a-armen.

Dat is weln*** met mijn maverick reed ik een keer vol tege een boom niks kapot.
Ik vind monstercars zowieso geen goede site...

Het zijn allemaal onbekende merken (met uitzondering van traxxas).
Ik zou liever iets bij pkracing halen.

Traxxas Rustler XL5 R2R Stadium Truck -

Is iig een goede auto die ze daar hebben. Deze is ook erg scherp geprijst. is normaal toch altijd 210~220 euro hier in nederland.

vind ze alleen wel prijzig met de duurdere modellen. (kan ook wezen omdat ik die van mij al een hele tijd terug gehaald heb, heb begrepen dat de auto's laatst een stuk duurder zijn geworden.

kijk uit ..... :-)

kijk uit :

forum regels , regel nr 8

8. Geen winkelbesprekingen op het forum

Winkelbesprekingen op het forum zijn niet toegestaan. Heeft u problemen met een winkelier, regel dat met de betreffende winkelier/leverancier. De winkelier/leverancier is vaak niet op de hoogte van het feit dat zijn winkel/webshop hier op het forum word besproken en uit voorgaande gevallen is gebleken dat voornamelijk de negatieve verhalen dan besproken worden zonder dat de tegenpartij commentaar kan leveren. Juist vanwege deze reden wil ik geen winkelbesprekingen op dit forum. Dit forum is een TECHNISCH forum.
Ook bedrijven die sponsoren zijn van dit forum mogen niet worden besproken, ook hier dient u geschillen rechtstreeks met hen op te lossen, zonder tussenkomst van dit forum.
Het zal wellicht ten overvloede zijn, maar ook hier mogen moderators topics sluiten of verwijderen die voldoen aan de kwalificatie winkelbespreking.

Praten over een winkel mag best, ook vertellen waar ze zitten en wat hun assortiment is is geen probleem. Echter, zodra het gaat uitmonden in negatieve of extreem overdreven positieve uitingen zullen we ingrijpen. Het mag niet zo zijn dat er op deze manier sluikreclame gaat worden gemaakt.:cool:

als je beter gewend bent is een HSP ding niks nee...
maar er zijn hier een paar pipoo's die eingelijk alleen intertoys kennen en de hele boel afkraken

en motorsports... je heb groot gelijk.

dicht pleuren die onzin

Laatst bewerkt:
Back