Door bureaucratische interventie moeten LB modellen vanaf een bepaalde maat een registratie hebben omdat de wet hen (onterecht) kwalificeert als onbemande luchtvaartuigen..
Ik heb dat altijd de grootst mogelijke onzin gevonden, omdat deze modellen niet voldoen aan de definitie van een onbemand luchtvaartuig.
Maar ik heb er nooit voldoende vinger achter gekregen om er een goed weerwoord op te hebben.
Totdat ik vandaag dit artikeltje las op Stunthangar
Hier lees je waarom, gelukkig voor onze Amerikaanse collega's, de autoriteiten in de USA een stuk verstandiger zijn.
De bewuste bijdrage: https://stunthanger.com/smf/open-forum/faa-ruling-on-control-line-aircraft/
Ik moet het zien of onze vertegenwoordigers, in het overleg met de autoriteiten, deze van de huidige onjuistheid in de Europese regels zullen (of, op zijn minst: willen) overtuigen.
Gezien het feit dat de uiteindelijke beslissingen -als met zoveel- worden genomen door lieden zonder enige kennis van zaken, heb ik er een hard hoofd in.
Ik heb dat altijd de grootst mogelijke onzin gevonden, omdat deze modellen niet voldoen aan de definitie van een onbemand luchtvaartuig.
Maar ik heb er nooit voldoende vinger achter gekregen om er een goed weerwoord op te hebben.
Totdat ik vandaag dit artikeltje las op Stunthangar
Hier lees je waarom, gelukkig voor onze Amerikaanse collega's, de autoriteiten in de USA een stuk verstandiger zijn.
De bewuste bijdrage: https://stunthanger.com/smf/open-forum/faa-ruling-on-control-line-aircraft/
Ik moet het zien of onze vertegenwoordigers, in het overleg met de autoriteiten, deze van de huidige onjuistheid in de Europese regels zullen (of, op zijn minst: willen) overtuigen.
Gezien het feit dat de uiteindelijke beslissingen -als met zoveel- worden genomen door lieden zonder enige kennis van zaken, heb ik er een hard hoofd in.
Laatst bewerkt: