een leuk vliegtuig om mee te beginnen

• Topicstarter Topicstarter Blowfishy
  • Startdatum Startdatum
Laat hier ook even weten wat je ervan vind als je ermee gevlogen hebt. mischien foto'(s) filmpje.
:D

ik zag de piper j-3 ook staan
maar hij heeft geen rolroeren?
is het dan een 2kanaals of een 3kanaals besturing ?

kan je dan wel een looping enzo maken ?

ene waarom ga je hem zondag pas uitproberen en niet nu ? nu is het wind stil !!!!

www.conrad.nl

226708_RB_00_FB.EPS.jpg

230457_ZB_00_FB.EPS.jpg

Fluisterzacht en makkelijk te vliegen!
Met de Piper J3 krijgt u een vliegtuig dat door zijn goedmoedige vliegeigenschappen uiterst geschikt is voor beginners in de modelvliegtuigsport. Door de al voorgemonteerde componenten is het vliegtuig in een handomdraai operationeel. Uiteraard bevat ons complete aanbod ook een 3-kanaals radiografische afstandsbediening, waarmee u uw Piper veilig onder controle hebt. En het beste: door de voorbeeldgetrouwe reconstructie slaat dit model zowel op de grond als in de lucht een goed figuur.

Technische spec.: Spanwijdte 950 mm • Lengte 730 mm.

Omvang levering: Vliegtuig met voorgemonteerde romp, vleugels en landingsgestel, afstandsbediening, vliegaccu en oplader.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

Prijs 109,00 EURO

leuk zendertje.

richtingsroertje, hoogteroertje. en uh
waar zit de gashendel eigenlijk?

lijkt mij toch echt een 2 kanaals zender

prakkie zei:
leuk zendertje.

richtingsroertje, hoogteroertje. en uh
waar zit de gashendel eigenlijk?

lijkt mij toch echt een 2 kanaals zender

dat dacht ik dus ook zo te zien...

Als je hiermee bedoelt die 2 kanaals toestellen???
Niet doen...ik dacht ook dat dit een prima beginners vliegtuigje was en heb met mijn zwager en vriend 3 van die dingen gekocht voor +- 80 euro de stuk (ondanks afraden van mensen op dit forum)
Zonde van het geld achteraf...ik heb ergens nog een topic met mijn ervaring over geschreven.

he blowfishy

ik ben ook pas begonnen.
mijn tip, word eerst eens lid van een club en ga dan daar eens goed rondvragen wat het beste is voor jou.

zelf heb ik het volgende aangeschaft en dan heb je een supergave kist om mee te beginnen:

kyosho arf calmato a 109 euro (179 inclusief 6.5 cc motor en prop,ik heb alleen een andere motor gekozen.)

graubner mx12 zender inclusief ontvanger en 1 servo: 180 euro

3 futaba s3001 servo's:45 euro

komen er alleen nog wel dingen bij zoals brandstof, brandstofpompje en hand cq electro starter, accu voor de kist.

KIJK UIT, JE ZIT ZO OP DE 500 EURIES!!!! :cry:

hahaha, succes man.... gr melvin

mijn piper is iets anders, die van mij is 3 kanaals. maar waar is een gas draai knopje (mijn piper is electro)

patrickracing zei:
www.conrad.nl

226708_RB_00_FB.EPS.jpg

230457_ZB_00_FB.EPS.jpg

Fluisterzacht en makkelijk te vliegen!
Met de Piper J3 krijgt u een vliegtuig dat door zijn goedmoedige vliegeigenschappen uiterst geschikt is voor beginners in de modelvliegtuigsport. Door de al voorgemonteerde componenten is het vliegtuig in een handomdraai operationeel. Uiteraard bevat ons complete aanbod ook een 3-kanaals radiografische afstandsbediening, waarmee u uw Piper veilig onder controle hebt. En het beste: door de voorbeeldgetrouwe reconstructie slaat dit model zowel op de grond als in de lucht een goed figuur.

Technische spec.: Spanwijdte 950 mm • Lengte 730 mm.

Omvang levering: Vliegtuig met voorgemonteerde romp, vleugels en landingsgestel, afstandsbediening, vliegaccu en oplader.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing

Prijs 109,00 EURO

Blowfishy zei:
mijn piper is iets anders, die van mij is 3 kanaals. maar waar is een gas draai knopje (mijn piper is electro)

bedoel je dezelfde, deze heb ik ook, er zit geen draaiknopje op, maar een aan uit schakelaar.

groetjes jesse

Vliegt dat nou zo´n piper J3........ben er eigenlijk best wel benieuwd naar.
Niet zo zeer naar het vliegtuig, maar naar de vliegeigenschappen van dit modellletje :?:

heb ik eigenlijk al in 3 toppics gezet, maar dit is dan de laatste keer...

zo'n piper vliegt hartstikke leuk... als je wel ervaring hebt.
ook de zender is eigenlijk bedoelt voor speelgoed, terwijl dit geen speelgoed is, omdat het boven de 500 gram is.
dus op een club heb je eigenlijk een 35mhz zender nodig.
want het is illegaal om hiermee te vliegen op straat.

mist wel een beetje power, dus mischien beter als je er een jamara 480 of zelfs brushless in bouwt, en wat ook wel handig is, lipo's. hij is vrij zwaar voor zijn afmetingen.

dus alles samengevad, geen beginnersvliegtuig.

je moet er veel aan doen om hem vliegend te krijgen

mvg. jesse

nog niet goed???

ok, hij heeft veel moeite met opstijgen als er geen wind is. als er een beetje tot aardig veel wind staat, krijg je hem pas echt op veilige hoogte, de bochten gaan wel aardig, je hebt niks aan down geven, want je bent toch de hele tijd up aan het geven om hem recht te laten vliegen.

vliegt ong. 10 minuten met een accutje..

genoeg info??

groetjes jesse

Back