een leuk vliegtuig om mee te beginnen

• Topicstarter Topicstarter Blowfishy
  • Startdatum Startdatum
haha ok. dit is mijn mening maar he, het kan ook wel anders liggen, maar mijn ervaringen zijn zo.

mvg. jesse

(ps. dat filmpje gaat niet over de piper waar wij het nu over hebben die ze bij conrad verkopen)

Ik zit ook met het zelfde probleem ik wil gewoon voor lol een leuk vliegtuigje kopen niet te duur. Puur voor de fun.

ik was zondag weer op mijn vliegclub, en had nu weer eens mijn piper bij me, maar nu wel helemaal standaard, en moet zeggen, hij vloog gewoon goed, maar er was wel veel wind, en de landing was ook wel hard, maar, hij vloog wel lekker.

de keuze is aan jullie of jullie heer wat mee kunnen...

groetjes jesse

waarom zijn die beginners toch zo ver*** eigenwijs?

we geven ze advies een bepaald model niet te kopen, doen ze het toch.
we zeggen, probeer het bij een club, gan ze toch zelf zitten prutsen.
soms gaat dat wel goed, maar meestal eindigd het in brokken en tranen, en weer een teleurgestelde beginner, die waarschijnlijk nooit van onze mooie hobby zal genieten.......

het is voor die jonge gasten best verleidelijk dat speelgoed, maar meer is het ook niet, spaar gewoon door voor een "echt" vliegtuig.

Ach ja......ik ben het weer eens niet eens.
Als je wilt kijken of je het vliegen leuk vind, dan ga je in het begin ECHT NIET meteen honderden euro´s uitgeven.
Ik denk zelf dat je met die Piper best een kleine indruk kan krijgen, wat vliegen nou een BEETJE inhoud. :wink:
Vele mensen zullen het niet met mij eens zijn, maar er zijn ook mensen die gewoon eens lekker willen vliegen, en die NIET van plan zijn om deze hobby, tot een serieus eind te brengen, en dan heb je van dit toestel, behoorlijk veel plezier volgens mij :wink:
Maar je moet idd niet denken dat je dit kan vergelijken met het proffesionele vliegen......want daar komt veel en veel meer voor kijken.
Zo denk ik er gewoon over.
Ik, als voorbeeld vlieg met de cessna 182, althans ik probeer het, en ondanks de vele crache´s, heb ik er nog steeds heeeeeeeel erg veel lol. en plezier van.
Het plakken en repareren, heeft mij tot nu toe nog steeds NIET gedemontiveerd :wink:

Ik ben dit ook met je eens Hobby.
Ik had en zit eigenlijk nog steeds met hetzelfde probleem.
Ben net 3 maandjes bezig met deze hobby en ben nog steeds wild ervan.
Maar mezelf kennende durf ik niet te zeggen of dit blijvend is.
Zodoende durf ik nog steeds een aantal goedkope instap apparaten niet te vervangen voor duurdere/betere.
Zender/lader...en het lid worden van een club.

Ik heb een heeel klein beetje geluisterd naar wat me geadviseerd werd en ben wel met een Easystar begonnen.
Ik vond het een hele gok en heel veel geld om zomaar als "probeersel" uit te geven (360,- euro).
Achteraf nog steeds geen spijt ervan maar dit weet je gewoon niet van te voren.
Ik heb met mezelf afgesproken dat als ik volgend jaar nog steeds leuk bezig ben ik lid wordt van een club en alles vervang voor beter spul :)

Maar ik vind het inderdaad een beetje gemakkelijk gezegd dat beginners elk advies maar moeten opvolgen wat ze te horen krijgen.
We praten gewoon over erg veel geld wat je zomaar uitgeeft puur als probeersel.

I rest my case :)

Melvin

Ik ben een paar weken geleden ook begonnen, en alles zo goedkoop mogelijk geprobeerd. Dit is dus niet helemaal gelukt. Vooral zender hakte er in. Ook meteen lid van een club geworden.
Ik ben er 100% van overtuigd, dat door lid te zijn van deze club, ik het langer vol houd dan waneer ik mijn uppie was gaan vliegen !
Het is toch veel leuker om met een paar anderen 's avonds en in het weekend op het veld te staan ?

En zo zie je maar, dat iedereen zijn ervaringen op zijn eigen manier wilt ervaren.
De een weet meteen zeker dat hij deze hobby serieus wilt nemen, en de ander wilt het allemaal nog eens even aanzien.
Wat ik zo jammer vind, is dat hier de indruk ligt dat je met een speelgoed, semi.....speelgoed niet kan vliegen (TOTAAL NIET MEE EENS) :roll:
Maar gelukkig kan iedereen vaak heel goed voor zichzelf beslissen, wat hij met haar of zijn geld wilt doen.
Er word hier vaak alleen maar NEGATIEF gesproken over dit spul, maar je zou mijn gezicht eens moeten zien als ik met mij cessna van 149 euro aan het vliegen ben, hoe blij ik daar dan van word :wink:(ik heb dan wel een 4 kanaals, met rolls, hoogte en richtingsroer :wink:
Dus mensen KRAAK niet altijd meteen alles af.
Ondanks dit blijft ik wel zeggen dat je het speelgoed semi - speelgoed ZEKER niet kan vergelijken met het proffesionel spul, waar de mensen mee vliegen op een club :wink: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!: :!:

Je kan die Cessna van hobby bezwaarlijk afdoen als volslagen waardeloos speelgoed : het is vervaardigd door Kyosho ( wat in de Rc-wereld toch bekend staat als een redelijk goed merk van radiografisch bestuurbaar materiaal : cfr de Calmato )

Bovendien is er een duidelijke tendens merkbaar naar steeds maar beter wordende RTF vliegtuigen ... De doelgroep van mensen die graag willen vliegen maar geen uuuuren willen pielen aan een vliegtuig groeit gestaag ....Als de prijs zakt en de vraag blijft stijgen zal dit fenomeen zeker niet verdwijnen ...

Toch moet je altijd in je achterhoofd houden dat het wellicht NOOIT de kwaliteit van "ECHT" RCmateriaal gaat evenaren EN dat dat goeie stuff ook alsmaar goedkoper wordt ...

hoi iedereen .ik vlieg nu wel met redelijk duur spul .
maar het moet wel mogelijk zijn om goedkope, goed vliegende kisten te maken.
alleen willen de meenste mensen iets te veel ,
direkt vertikaal gaan er super uit zien ,
en natuurlijk minimaal 30 minuten vliegen op 1 accu .
maar nu even wat anders.

als je eens zoekt naar wat 2e hands spul .
van iemand die er mee stopt of het niet meer mooi vind.
dan koop je een simpele zender voor 50E met accu
een motor sloop je uit een oude of nieuwe accuboormachine .
de accu voor de aandr maak je van oude of nieuwe accu van boormachine[uit de accubak bij je doe het zelf zaak]
2 servo,s 20e regelaar mmm 2e hands 25 e
en een lader simpel 24uurs 10e 2e hands
en dan nog een vliegtuigje.

nu zit je wel wat boven de 100e
maar het kan wel .
groeten wiebe

@guy5927

Redelijk mooi geformuleerd, moet ik zeggen. :wink:
En je weet nooit wat er volgen gaat.......ik zeg altijd maar zo, je kan beter beginnen met een rtf set, dan met helemaal niks. :wink:
Maar dan wel het liefst een 4 vliegtuig, met een 4 kanaals zender, dus met rolls, hoogte, en richtingroer, want anders ben je het volgens mij heel erg snel zat, en ligt hij al gauw in een hoek met een hoop stof erop, althans bij mij wel.
Op de easystar na, want daar zijn over het algemeen alleen maar positieve berichten van te lezen :wink:
Zo hou je het altijd nog een weg open voor het proffesionelere spul, mits je met de frustratie´s kan omgaan, als je vliegtuig crashst.
Want anders kan je beter op een vliegclub gaan, :wink:
Wat zeg ik nou..........een vliegclub.......nee, ik ben niet van menig veranderd, maar toch is het voor sommige wel verstandig :yes:
Althans dit is mijn mening :wink:

Hoi, een potmeter in de zender van een jamara piper J-3 werkt!

Ik heb eentje geleend van een klasgenoot die er niks meer mee doet om te kijken of ik er wel wat mee kan, zit te denken om hem misschien voor nachtvliegen te gaan configureren, maar zover is het nog lang niet eerst maar is kijken of ie een beetje vliegt.

Gas is dus wel traploos regelbaar als je de standaard schakelaar vervangt door een potmeter!
Zit nu geloof ik 1 van 5k in :D blijf wel een beetje door experimenteren.

Gr. M.

Back