Een nieuwe Trex600

Ok, in dat geval lijken me de 6S1P 5000mAh zo gek nog niet. Voor mijn (af en toe kunst en) vliegwerk is dat voor nu dus meer dan voldoende. ;)

Funky bedankt voor de uitleg, helemaal duidelijk!

20C is voor jou voeldoende,
met de tijd dat je Hard 3D vliegt heb je toch weer andere nodig,
dan is deze Zippy echt wel op.

Vol Pitch naar boven tot 170 meter met 11 graden pitch, trek je ongeveer 100Amp.
Gemiddeld vlieg je bij normaal hoover en vliegwerk rond de 30 á 40 Amp.
Dit met een 14T pinion (recht).
De 20C's kosten trouwens $90
Verledenweek waren ze $86 !!!!!

Wie weet kan die jongen binnen 5 maanden al aardig 3d'en, sta je leuk te kijken met je zippy's ;)

Maar binnen het budget, hoe hoger de C van de packs hoe langer je er plezier van kunt hebben. En de ESP komt echt een heel stuk meer tot leven met het 15T pinion.

Als er nog zips zijn van 3S met een 30-40C rating kun je die ook in serie koppelen. Valt ook te proberen.

Binnen 5 maanden,... hmm is natuurlijk wel leuk maar ben al blij als ik dan netjes een rondje kan vliegen.

Op dit moment ben ik nog druk aan het oefenen of de afwisselend links rechts te sturen. (Dus niet 2x links of 2x rechts achter elkaar) Lijkt me een aardige volgende stap.

Heeft iemand overigens ervaring met de Align GP750 Gyro i.c.m. de DS620?

Laatst bewerkt:
De eerste servo's zijn binnen. Ik heb op advies van een mede-vlieger toch maar de S3050 gekocht i.p.v. de S3152 voor op de swash. Helaas is het nog even wachten op de gyro en het accupack voordat ik het hele zaakje definitief kan aansluiten.

Nog even geduld dus...

Laurens, kan je eens een linkje plaatsen naar die nieuwe Flightpowers ? Ik heb er nog niks over gevonden...net eens even gegoogeld maar niks specifieks gevonden...

Ik gebruik nu de NEW PRO POWER LiPo's van ThunderPower, deze paketten zijn 30C en damm wat een verbetering tav Flightpower accu's

Binnekort komen ze zelfs met 40C :worship:

Ik gebruik nu de NEW PRO POWER LiPo's van ThunderPower, deze paketten zijn 30C en damm wat een verbetering tav Flightpower accu's

Binnekort komen ze zelfs met 40C :worship:

Koop daar maar eens een 12S5000 pakketje van ;) Das het nadeel van de align 600 serie, maar 6S. Logo heeft het slimmer aangepakt met 10S.

Naast de speling op de as, moeilijker om te bouwen naar stabi en de 6S is de ESP perfect! Gewoon er lekker mee vliegen, fijne machine.

Ik vlieg (lees: oefen) nu dus met de Raptor maar als ik dit zo hoor ben ik toch echt benieuwd hoe de Trex zal vliegen,... Als het een beetje meezit komt vandaag de gyro combi (GY401/9254) binnen en kan ik het verder afwerken en afstellen.

Morgen in ieder geval weer lekker vliegen met de Raptor. Hopelijk blijft het weer goed en is er niet al te veel wind, dan kan ik mooi verder met het oefenen van de bochtjes. Op de sim wil het i.i.g. redelijk lukken, nu nog in Reallife...

Vergeet niet de 100A Esc die vaker de geest geeft dan dat hij werkt.
Ik ga zelf voor de CC 85HV

Bij mij heeft ie het goed gedaan. Align werkt vanaf de eerste vlucht, of rookt/brand vanaf het begin.

85HV zou ik niet doen op de 600 met de 650L motor. Zit niet voor niets een 100A ESC bij. Proberen kan wel maar dan zou ik het sowieso met een logger doen. Neemt niet weg dat de 85HV een prima ESC is voor 8S en hoger!

Vlieg nu trex op 10S met CC 85HV maar heb zelfs 2 jaar gevlogen met de 75A "oude" regelaar en 600XL motor en heeft mij 2 hele jaren enorm veel plezier gegeven dus zo slecht is het spul niet.

Back