Een nieuwe Trex600

Zo! De accu's zijn zojuist samen met de gyro combi binnengekomen. Alles bij elkaar is de gyro (vanuit Helikraft) ruim €80,- goedkoper dan in de lokale winkel. Ik heb dan wel een kleine twee weken moeten wachten maar goed. Nu nog het hele zaakje mooi inbouwen en dan kunnen we donderdag een eerste testvlucht gaan maken!

Barrrt / Vinnie, zijn jullie donderdag aanwezig? Ik denk dat ik nog wel wat hulp kan gebruiken bij het afstellen. ;-)

Heejj,das mooi dat alles er is,nu aan de slag:D

Waarschijnlijk ben ik er maar laat effe weten hoe laat je evt. wilt gaan vliegen.

Succes met de verdere bouw.

Tip :Kijk wel effe dat je de bec wat naar achter verplaatst;)

Mzl

Donderdag ochtend EN zelfs de aaf zal ik op het veldje zijn ;)

Dingentjes waar we het op het veldje over gehad hebben even nakijken thuis en dan komt het helemaal in orde.

Waar ik kan / weet zal ik de dingen even aanpassen. Kijken we donderdag wel verder wat er nog moet gebeuren.

Hallo Ruud,

bij deze nog een link mbt mijn bouw van de ESP.
Ik heb een paar mods toegepast zoals:
- 3e lagerblok om speling op de hoofdas te verminderen
- borgschroef op het staarthuis
- extra 'washers' op de seesaw om wrijving te reduceren
- canopy mounts om te voorkomen dat het tandwiel de canopy raakt.
deze zijn misschien nu nog wat te breed.

Kwa lipo heb ik gekozen voor een Hyperion G3 6S5000, deze kun je met 5C laden. Nu nog een fatsoenlijke lader zien te vinden die dat ook kan.

Building my ESP (with the (necessary) mods) - HeliFreak

Afgelopen zaterdag was het toch wel balen, stralend weer en niets te vliegen. Bij de raptor zit ik n.l. met een losse ball-link in de swash. Bij het controleren van de linkjes merkte ik dat de gehele schroefdraad weg was. Intussen een nieuwe swash besteld en dan is het weer wachten tot hij binnen is en ik hem kan vervangen... Wachten dus, maar blij dat ik het gecontroleerd heb!

Het heeft overigens even geduurd maar de nieuwe canopy is dan toch binnen. En nog meer goed nieuws, zelfs de stekkers zijn vandaag door TNT gebracht. Kan ik mooi een paar kabeltjes solderen en beginnen met de lipo's te laden. Verder nog twee gaatjes in het kapje maken en dan kan de Trex eindelijk weer de lucht in.

@ Klex

De borgschroef in het staarthuis zit er al in alsook de canopy mounts,
Heb je overigens een fototje van dat 3e lagerblok en de washer? Kan ik even zien hoe jij deze hebt zitten op je heli. Thx!

@ Klex

Heb je overigens een fototje van dat 3e lagerblok en de washer? Kan ik even zien hoe jij deze hebt zitten op je heli. Thx!

Beste 7eleven,

van het 3e lagerblok zal ik dit weekend een foto maken, ik zit nu in het buitenland.
Van de washer is dit helaas niet te doen. Ik zal een foto maken en met een pijl aangeven waar ik ze geplaatst heb. Standaard vond ik de seesaw holder namelijk veel te stroef draaien.

Groeten,
Alex.

@ Klex

bij deze de foto's:

60864a22af788e9b1.jpg

let op:
je hebt hier de langere as en het laagste plastic lagerblok van een normale T-Rex 600E versie voor nodig.
De as valt dan juist nog in dit blok wat de speling van de as in de bovenste 2 lagers verminderd.

60864a22af7934e05.jpg

Hier heb ik de dunste washers (die over waren ...) tussen de seesaw holder en de kop geplaatst. Het is wel een prutswerk maar het beweegt nu wrijvingsloos.

Laatst bewerkt door een moderator:
zippy flighmax zijn top ook voor heftig 3d ( tic tocs etc ) bij mij zitten er al heel veel cycly op en ze doen echt niks onder voor bv flightpower ook niet in levensduur naar mijn inzien. Ik denk dat zippy of Hyperion ( 5 C laden !!! ) "the way to go is"

Back