een paar vraagjes.

hallo,
1)ik denk dan dat ik hem ga halen, een hoeveel mm schroef zou ik erop kunnen zetten? of is dit uitproberen,
2)als ik hem onderdompel krijg ik dan geen kortsluiting,?

1)Ik zou gelijk een aantal schroefjes meenemen, vanaf 29 tot 36mm en (uiteraard) met de kleinste beginnen.

2) alleen als je zout water gebruikt, zoet water geleidt niet.

Anders zou je borstelkoeling ook voor kortsluiting zorgen.
Als je op zout water vaart, is het verstandig, om de slangen naar de borstelkoeling elk een eigen inlaat te geven, de wegen zijn dan zó lang, dat de verliesstroom te verwaarlozen is.

Groeten, Jan.

hallo,

ik heb de 660 motor toch maar niet aangeschaft, ik heb een motor van mijn vriend overgenomen, het is een 13 turns motor/43.000toeren per minuut. get al stukken sneller, alleen moet ik nu ook van die dingen onderaan de boot doen, (stikes???) want als ik rechtdoor vaart gaat hij heel erg slingeren.

verder moet ik weer van die brushtab koeling er weer opdoen en de regelaar word ook gekoelt.

Niels

ik heb nu alles met waterkoeling en een dikkere slang genomen, en een buis met een diameter van 4mm.

verder heb ik nog een testvaart gemaakt, alles bleef lekker koel,
ik zal kijken of ik morgen een filmpje kan maken, en dan mogen jullie de snelheid schatten.

Mooi man!

Plaats even een (scherpe) foto van de onderkant van je romp, dan kunnen we zien, waar het slingeren op snelheid aan zou kunnen liggen.
Ook een plaatje van de spiegel en van de zijkant zou mooi zijn.

Groeten, Jan.

hallo,

ik zal morgen wat foto's maken, maar let maar niet op die bult onderaan de boot, daar heeft vroeger de waterkoeling gezeten, en deze heb ik verwijderd omdat de buisdiameter te klein was. de waterkoeling nu zit achter de prop. maar die bullt moet ikeens wegdremelen.

verder wil ik eens weten welke prop ik ht beste op deze motor kan nemen, ik weet niet uit welke serie de motor komt, maar de diameter is hetzelfde als de 540 serie alleen is deze een cm of 2 korter, ik vaar nu met een 32.5mm schroef met weinig spoed, naar mijn mening is deze veel te groot.

verder wil ik eens weten welke prop ik het beste op deze motor kan nemen, ik weet niet uit welke serie de motor komt, maar de diameter is hetzelfde als de 540 serie alleen is deze een cm of 2 korter, ik vaar nu met een 32.5mm schroef met weinig spoed, naar mijn mening is deze veel te groot.

Da's inderdaad op het randje, hoe warm wordt de motor na een akku leegvaren?

29-30mm tweeblad is gebruikelijk, zeker bij hoogtoerige motoren.

Groeten, Jan.

hallo,

ik ben niet aan filmen en foto's maken toegekomen,

de dag begon als volgt:

eerst wilde ik een nieuwe stekker aan de regelaar maken(van de regelaar naar de accu)
dit ging al met veel moeite,

daara had ik weer alles aangesloten en de motor deed niks, ik een uur liggen zoeken waaraan het lag, met de voltmeter kwam ik erachter dat het aan de regelaar lag, na zoeken was een kabbel van de regelaar los (van de regelaar naar de ontvanger) na deze gesoldeert te hebben raakte de andere 2 ook los. alles was weer netjes gesoldeert. en ik ging vol vertrouwen proberen. maar nu begon de ontvanger te dampen ''doorgebrand'' ik naar de modelbouw winkel voor een nieuwe ontvanger. daar durven ze zich 30 euro voor te vragen. ik heb maar een hele zenderset gekocht voor 50 euro, (3kanaals) toen weer alles aangesloten, en het was tijd voor te varen. maar in het 3e rondje nam ik een te scherpe bocht, de boot draaide 360 graden en lag stil (kruiskoppeling doorgebroken. ik had de bot ijdelijk uit het water, en weer stond ik in de modelbouw winkel, een nieuwe kruiskoppeling en gelijk een nieuwe as (zat speling op) weer een paar uur eraan gerommelt. en volgensmij moet alle nu werken.

morgen vroeg even proberen, want ik moet morgen middag naar school

zo'n rotdag heb ik nog nooit meegemaakt met modelbouw.

(wouw dit even kwijt)

Niels

Back