Een schitterend filmpje, maar.......

Citaat:
<TABLE cellSpacing=0 cellPadding=6 width="100%" border=0> <TBODY> <TR> <TD class=alt2 style="BORDER-TOP: 1px inset; BORDER-RIGHT: 1px inset; BORDER-BOTTOM: 1px inset; BORDER-LEFT: 1px inset"> Oorspronkelijk geplaatst door Jelte Keur
Ik weet bovendien goed wat ik doe. Deskundigen hebben ook al laten weten dat iemand met weinig ervaring nooit zulke beelden kan draaien.
</TD></TR></TBODY></TABLE>
Goh... volgens mij heb ik zoiets vaker gelezen...:sleeping:

En volgens mij is ervaring met beelden maken iets anders als ervaring met vliegen????

Groet, Bert<!-- / message --><!-- sig -->

Van vliegen kun je niet spreken met zo`n apparaat. Het zweeft niet, autoroteren kan niet, en als de auto-level uitvalt ben je met zo`n kleine drone kansloos en ligt hij binnen seconden op straat. Zelf heb ik de Blade 350QX en ben er blij mee. Het ding vliegt zichzelf, maar owee als dat uitgaat.

nou wordt nog extra leuk als andere partijen mee betalen.. kan die dat nog even opgeven aan de belastingdienst als extra inkomsten ;).

maar burp 300 euro gaat het niet worden, de boete licht wel wat hoger.
gangbaar zijn boetes tot 800 euro bij een eerste overtreding. bij herhaling gaat het rap omhoog.

uit eigen ervaring nee.. maar ik zit wel redelijk dicht op het vuur bij schiphol dus ik ken de gemiddelde sancties redelijk.

Zo lang je voor het, daadwerkelijk, doodrijden van drie mensen enkel 120 uur taakstraf krijgt..

Vader van doodgereden meisje gooit stoel naar rechter | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl

Lijkt het mij sterk dat je, enkel voor het maken van dit soort filmpes, een zulk zware straf krijgt.

De, kennelijk, "officiële" woordvoerder van de gemeente-Utrecht lijkt er ook al niet te zwaar aan te tillen.

Enkele vaste reaguurders, op dit onderwerp, kruipen weer op hun stokpaardje en hun grootste bijdrage is; dat dit deel van het forum weer beter wordt belezen.
Voor wat het waard is.

Een gevleugelde uitspraak, die je bij dit soort "discussies" ziet:
" Pakt chips en bier :celebrate:"

Met de Sinterklaas- en Kersttinkopen in het achterhoofd..
Zou "men" dan niet veel beter de komende zaterdagen bij de deur van Bart-Smit, Intertoys en Toysrus kunnen gaan staan om het volk te informeren?

beetje kromme vergelijking erwin.

De 8000 euro is de maximale boete die luchtvaart politie mag opleggen. Zodra het dermate erg wordt dan gaat het naar het OM en wordt het niet meer afgedaan met een boeite.

Er worden over het algemeen 2 boetes gegeven van beiden uit mijn hoofd 390 euro. 1 voor het filmen zonder de juiste vergunningen. 2. voor het geen direct zicht hebben op je model.

Daarnaast kan het model in beslag genomen worden voor verder onderzoek, indien daarbij illegale apparatuur wordt aangetroffen kan de boete nog verder oplopen.

Ik heb in het begin hiervoor gewaarschuwd maar helaas hebben veel mensen een dikke plaat voor hun kop. 2 jaar terug is op schiphol al een grootschalig onderzoek gestart naar de veiligheid in de lucht, en mogelijke verstoringen op communicatie systemen van schiphol.

Daaruit zijn 2 dingen naar voren gekomen:
-Mogelijk gevaar voor botsingen in de lucht met voornamelijk helicopters, sport vliegtuigen, kustwacht.
-Verstoring van operationele communicatie systemen van de luchtvaart.

Hierop wordt een zero tolerance beleid gevoerd door de luchtvaartpolitie en heeft zowel schiphol als de luchtverkeersleiding nederland hierom gevraagd.

het grote gevaar zit nog in het feit als het een keer wel mis gaat.. boven genoemde instanties zullen pleiten dat de luchtverkeer in gevaar is en dat er accuut moet worden ingegrepen. Dan zijn niet alleen de multicopters / drones in gevaar maar de gehele modelbouw vlieg hobby is in gevaar. Als men gaat kijken naar waar officieel echt gevlogen mag worden dan gaan een hoop vliegveldjes verloren. Ook zal er keihard opgetreden worden en veel meer controle komen.

het grote gevaar zit nog in het feit als het een keer wel mis gaat..

Zover gaan de gedachtenkronkels van de Jacobs'en en van Es'sen in deze hobby nu eenmaal niet, Alwin:(.

Tot nu toe hebben ze de kansen aan hun kant gehad, maar Murphy loert om de hoek natuurlijk.

Die "trent" is gelukkig ook weer overgewaaid.
Zo waren er stoeptegels van een brug op de snelweg gooien.
Of een staaldraad over het fietspad spannen.

Zieke geesten en hun ideeën; media-aandacht is voor hun als kunstmest en verbreidt zich.

Aan de andere kant; van zo'n prul lasertje heb je, als piloot, minder last dan van een vlieg op je neus.

Nou, met zo af en toe een vlieg op mijn neus wel.
Die zijn behoorlijk irritant. Niet levensbedreigend, maar best vervelend.

En de bedoelde laser is van dezelfde categorie als gebruikt in bouwlasers/waterpasinstrumenten.
Daar raak je echt niet verblind door. Ervaring mee? Ja echt wel.

Blijft natuurlijk het gegeven dat het heel vervelend is dat iemand jou probeert te hinderen, in een poging je te verblinden.
Nergens voor nodig, dus aanpakken die hap.

En de bedoelde laser is van dezelfde categorie als gebruikt in bouwlasers/waterpasinstrumenten.
Daar raak je echt niet verblind door. Ervaring mee? Ja echt wel.

Heu... als je bedoelt met verblinden: permanente oogschade, ja dat valt wel mee.
Maar als jij in het donker rijd (of vliegt), dus je pupillen maximaal verwijdt zijn, en iemand schijnt je van een kilometer afstand in je ogen, dan ben jij niet meer in staat je dashboard of instrumenten af te lezen, en je ziet buiten ook even helemaal niks meer.
De lichtintensiteit is dan genoeg om je hevig te desorienteren en een enorme schrikreactie uit te lokken. Dat wordt verergerd doordat de gene die de laser vasthoud altijd wel een beetje trilt, dus voor de gene die in zijn ogen geschenen wordt is dat een massieve verblinding met een zeer intens en heftig knipperend rood licht.

Ik denk dat je dat een klein beetje te licht inschat.
Een bouwlaser heeft meestal een hoge rotatiesnelheid en daardoor in je oog maar een heel lage lichtintensiteit, maar iemand die zo'n ding op je ogen gericht houd, daar word je echt niet blij van.
(en ja, daar heb ik dan weer ervaring mee: black-outs en mensen die denken juist dan grappig te moeten zijn met een IR thermometer)

Groet, Bert

Mijn vader is vliegtuig engineer en heeft er veeel ervaring mee.

Zo'n latertje is zo hoog in de lucht geen klein puntje meer hoor. Als je ermee op een muur schijnt komt er al een goede grote groene vlek te staan, lat staan zo hoog als een vliegtuig. Vergeet ook niet dat er er veel instrument glaasjes inzitten waar die Laser ook weer vanaf schijnt

Back