Een voorzichtige start.

Babysteps.
Het nadeel van het werken met ABS en MEK, is dat je elke keer moet wachten tot het oplosmiddel (voldoende) verdampt is, voor je verder kunt, dat schiet soms niet op...
Ik heb het achterste deel van de bovenzijde, dat de motor vasthoudt, los gezaagd en met twee extra boutjes aan de onderste helft vastgezet:
Zaagsnede.JPG

Zo heb ik beter zicht op hoeveel ruimte er overblijft voor de aansturing van de roeren:
Topless.JPG

Hoe dit te realiseren ben ik nog niet helemaal uit, evenals de benodigde uitslag.
Het opdikken van de duikroerdraaipunten is gedaan, evenals het afzagen van de stukken, die in de weg zaten van de as (1,5 mm carbon staf), die blinks en rechts gaat verbinden.

Dit gaat er dan zo uit zien:
Duikroeren..JPG

Op de foto ligt de as er boven op, die komt natuurlijk aan de onderzijde en de draaipunten, in de vorm van strips, lijm of schroef ik tegen de kopse kanten van de horizontale starre vlakken.

Groeten, Jan.
 
Met hoeveel uitslag moet ik rekenen voor de duikroeren?
E.e.a. in verband met de lengte van de servo hoorns en de hevel op het roer.

Groeten, Jan.
 
De duikroeren zitten bijna op hun plek, ik moet alleen eerst ruimte maken voor de aanstuurhevel, die loopt nu nog vast tegen het draaipunt.
Dat is het nadeel van er gewoon op los bouwen zonder goede tekeningen te maken, je komt jezelf dan wel eens tegen...
Duikroeren.JPG

Nu nog de plaats van de gaten voor de aansturing bepalen, dat is lastig, omdat de manier waarop de motor er in zit, grotendeels het zicht op waar je langs moet, blokkeert.

Groeten, Jan.
 
Back
Top