eenvoudigste ...

Discussie in 'Flybarless' gestart door guyken, 18 dec 2014.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    Ja eigenlijk zou ik het ook moeten weten , nano tech blazen op na een tijd . Ga ook voor beters gaan . :cool:
     
  2. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Hoo, hoo,
    Ik wil geen reclame of anti-reclame maken
    voor bepaalde producten !

    maar als ik met no-name lipos in mijn 700er vlieg,
    en dan met mijn 'anderen' lipos,
    voel ik wel een groot verschil,
    voor al na 4 minuten, ...

    Groet
    Uwe
     
  3. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Wat ik vooral gemerkt heb met Turnigy lipo's (niet nano tech) is dat laden op 1C een wereld van verschil maakt.

    1 van mijn 2200mAh lipo's heb ik bij wijze van test een aantal malen op 2C geladen en die werd rap minder en boller terwijl alle andere lipo's gewoon nog goed zijn en ook nog totaal niet opgebold.

    Ook de 500 vlieg ik met Turnigy lipo's en ook daar geen problemen (worden ook altijd op 1C geladen). Je merkt wel dat ze aan het einde wat minder pit hebben, maar dat zijn geen noemenswaardige verschillen.
     
  4. Freddie1

    Freddie1

    Lid geworden:
    19 sep 2010
    Berichten:
    847
    Locatie:
    't Harde
    Denk dat ik voor Optipower of Revolectrix ga voor mijn logo 700Xx.
    De Revolectrix gebruik ik nu ook al voor mijn logo 480Xx en de logo 550SX.
    In beide heli bevallen ze erg goed tot nu toe.
    Ben eigelijk wel benieuwd of Optipower beter is.
    Binnenkort maar eens een belletje naar Rogier doen.

    mvg. Freddie
     
  5. Sven75

    Sven75

    Lid geworden:
    10 apr 2013
    Berichten:
    4.196
    Locatie:
    Deventer
    ik heb de turnigy's 3000 6s geprobeerd destijds op de Atom.

    Mwah, werd er niet echt warm van.

    Zelfs m'n oude gens ace pakketten met een dikke 100 vluchten voelden hetzelfde / misschien nog wel beter aan.

    En als je dan toch al een goede machine hebt, waarom bezuinigen op lipo's als je daarmee niet het beste eruit kunt halen.

    het is voor mij niet alleen het vermogen met vliegen, maar ook hoe ze zich houden met laden / balancen / storage e.d.

    Bij de turnigy's had ik na de eerste 5 ladingen al aardige onbalans in de cellen
     
  6. Heli-Uwe

    Heli-Uwe Forum veteraan

    Lid geworden:
    9 apr 2012
    Berichten:
    9.940
    Locatie:
    Leidschendam Zuid-Holland
    Gens en Optipower lijken me goed te zijn,

    trouwens lad ik mijn lipos de eersten 5 keer sowieso met 1C,
    ik vlieg ze niet vol power en niet te leeg,

    daarna laden met 1 tot 2 C,
    en de lipos zijn altijd goed in balans,

    onbalans kan ook de oorzaak in de lader zijn !
     
  7. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    Ik heb met mijn 2200mAh Turnigy's echt nog 0 problemen met onbalans, de cellen zijn altijd nagenoeg even ver ontladen en de lader heeft weinig tijd nodig om de pakketten te balanceren tijdens het laden.

    Er staan ook nog maar 8 tot 14 vluchten op per pakket, dat is het voordeel als je er wat meer hebt (kosten toch geen drol ;-)), minder- en gewoon op 1C laden , meer vliegen.

    Met de 6S pakketten (3300 en 3600mAh) heb ik bij 1 pakket wat problemen, bij het ontladen zijn de cellen nog mooi gelijk, maar de lader heeft aardig wat tijd nodig om het pakket te balanceren. Het gaat hier om een (ongebruikt) tweedehands pakket wat enige tijd op de plank heeft gelegen, ik gok dat dat de oorzaak hiervan is. Met de overige 3 pakketten wederom geen problemen.

    In totaal heb ik 4 stuks 6S pakketten, 2 stuks die ik zelf gekocht heb met resp. 6 en 9 vluchten op de teller en 2 tweedehands (ongebruikte) pakketten met ieder 3 vluchten. Waarvan er dus eentje wat problemen geeft bij het balanceren.

    Langdurig gebruik van de turnigy's kan ik dus nog niks over zeggen.
     
  8. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.948
    Locatie:
    Rotterdam
    Hoe weet je dat ze gelijk blijven bij ontladen?

    een onbalans die naar voren komt met opladen (1C of 2C..) zal tijdens de vlucht (10C of meer) zeer zeker naar voren komen...
    Het rottige is alleen dat na een tijd rust de voltages weer "bijkomen", en dan kan de rotte cel makkelijk rond hetzelfde punt staan als de rest.

    Vaak zie je tijdens opladen ook dat 1 cel een tikkie achterblijft.. dat is de rotzak..
     
  9. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.616
    Locatie:
    belgium
    ooh , foei . wat een taaltje :oops: :rolling:
    Niettemin k'heb voor mijn Forza toch een turnigy besteld maar de "gewone" geen nano en geen A spec wel deze : 60 C heavy duty ( we shall see )



    [​IMG]
     
  10. floriske.nl

    floriske.nl

    Lid geworden:
    12 feb 2014
    Berichten:
    1.426
    Locatie:
    Oirschot
    @student: Had het wellicht anders moeten formuleren "Mijn cellen hebben keurige gelijke voltages direct na een vlucht", geen rotte cellen met lagere voltages dus.

    @Guyken: Ik vlieg mijn 450 met de 25- en 30C turnigy's en ben er nog niet tegenaan gelopen dat ze te kort komen.
     
  11. robbedoes

    robbedoes Guest

    Toch nog een vraagje over de Mini Vbar. Ik ben mij Logo 600 aan het afronden en heb met behulp van de vele filmpjes op Youtube de Mini Vbar netjes ingesteld. Bij de tab "Cyclic" aangekomen staat de pitch keurig op 0. Echter als ik op de knop measure duw gaat ie naar -8 graden in plaats van + 8 graden. Volgens mij maakt dit niets uit omdat het in mijn beleving om het verschil van 8 graden gaat. Is mijn gedachten in deze correct?

    image.jpeg

    Groetjes Robert
     
  12. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.948
    Locatie:
    Rotterdam
    Nee.
    Die gedachte is niet goed.

    Dan heb je waarschijnlijk een paar stappen eerder wat dingen verkeerd om gezet, of je unit hangt op zn kop terwijl jij hebt verteld dat hij rechtop staat.

    Hij moet exact doen wat hij zelf aangeeft.
    Anders krijg je het gezeur dat ie de verkeerde kant op corrigeert en zo.
     
  13. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Ik had altijd +8 graden , dus positief . En dat moet ook ,anders krijg je problemen.
    Hoe heb je je pitchgauge gemonteerd ?
     
  14. robbedoes

    robbedoes Guest

    Er bovenop. Maar ik zie de bladen ook duiken naar negatief. Toch wel apart want alle stuurbewegingen staan goed en hij doet precies wat hij zou moeten doen volgens mij. Ik dacht het zal wel om de delta van 8 graden gaan die de Vbar wil weten maar dus niet. :-(
     
  15. robbedoes

    robbedoes Guest

    Ik heb zojuist onderstaande link gevonden. Op 30 minuten heeft hij hezelfde als wat ik met mijn Logo 600 ondervond dus een pitch van -8 graden. Deze man praat er verder niet meer over en gaat zorgeloos verder met de volgende stap. Dus dan zou je toch denken dat het dan alleen over een verschil van 8 graden gaat?



    Groetjes Robert
     
  16. bones7

    bones7

    Lid geworden:
    13 feb 2016
    Berichten:
    240
    Locatie:
    Kranenburg
    Heb net een oude post van RV van Vstabi-support gevonden....
    Rainer zegt ook dat het niet uitmaakt of dat er 8 positief of negatief bereikt wordt.
    Als het maar een delta van 8 graden tov. nulpitch is. Heeft te maken met inbouwpositie van de vbar, servos etc...
    Ik stuur je een linkje per PM ( duits heli forum, geen idee of dat dit mag hier )
     
    Laatst bewerkt: 12 dec 2016
  17. pach1977

    pach1977

    Lid geworden:
    11 mrt 2010
    Berichten:
    657
    Locatie:
    breda
    Schiet al lekker op, ben benieuwd.

    Tot snel,
    Patriek
     
    robbedoes vindt dit leuk.
  18. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    15.948
    Locatie:
    Rotterdam
    hm. ik had eigenlijk altijd begrepen dat negatief en positief altijd correct moeten zijn..
    nu heb ik ergens ook wel eens begrepen dat de logo's wat bijzonder zijn in de vstab (vrij bijzonder, zelfde merk)
    dus dat was het blijkbaar.

    iig even goed de correctierichtingen nakijken..

    een linkje posten mag trouwens gewoon hoor ;-)
    het wordt anders als je andere fora alleen onder de aandacht wil brengen en zo.
    of alleen met linkjes reageert.
    hoofddoel van dit forum is een compleet archief, mensen helpen met de problemen.
    zodanig, dat ook later mensen met dezelfde problemen alleen maar terug hoeven te lezen (als ze dit topic vinden)
     
    bones7 vindt dit leuk.
  19. robbedoes

    robbedoes Guest

    bones7 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina