Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
ABSOLUUT NIET WAAR!!!!! op hoge snelheden (waarom begin je daar over?) kan een rudder nogsteeds veel effect hebben, ligt aan het model. En als je een beetje leert sturen dan ben je altijd allebei de knuppels aan het bewegen alle kanten op (maar HEEL ERG weinig).Bij snellere modellen of modellen met alleen elevons/tailerons is mode 2 ook handiger omdat je dan uitsluitend gas op de linker stick hebt. Het volledige sturen doe je dan met dezelfde stick. In principe heb je je richtingsroer niet echt nodig om leuk te kunnen vliegen. Richtingsroer doe je weinig mee (bij hogere snelheden merk je weinig meer van een richtingsroer, je zit even een "kwispel" en gaat vervolgens net zo hard bijna rechtdoor).
:rolling: Hoe snel kun je verwent raken, $3,45 voor geweldige servo's, een flinke stijging van 3,25 noemen...wow, sommige prijzen zijn flink gestegen bij UH de laatste tijd.. Twee maanden geleden kostten de HTX900's nog 3,25. Tsja, ook zij voelen de druk van de falende dollar..
Tsja, mijn Monsun BO209 en Easy Star deden verrekte weinig op hoge snelheid. Veel meer dan een duik van de staart naar links of rechts om vervolgens weer recht te trekken was er niet bij. Dit in tegenstelling tot de indoor vliegers waar je heeeeeel veel doet met het richtingsroer. Ik ben er ook heilig van overtuigd dat je door indoor vliegen veel beter leert sturen. Ik heb er veel van geleerd.ABSOLUUT NIET WAAR!!!!! op hoge snelheden (waarom begin je daar over?) kan een rudder nogsteeds veel effect hebben, ligt aan het model. En als je een beetje leert sturen dan ben je altijd allebei de knuppels aan het bewegen alle kanten op (maar HEEL ERG weinig).
Een standaard Monsun niet zo maar daar doen we niet aan in ons clubje. Een beetje Easy Star heeft wat extra carbon, rolroeren, 4000+Kv brushless, 60A ESC, dikke 3S LiPo op een 6x4 prop is dus ver voorbij alle specificaties maar gaat zo lekker vlotjes. Afgelopen zomer bij diverse high-speed low passes met radar gun geklokt op 116 km/u gemiddeld. 8O (dit is nog rustig gevlogen)Dat heeft allemaal met het ontwerp van het model te maken, niet zozeer de snelheid. (hoewel een Monsun BO209 en Easy Star nooit snel kunnen gaan)
Bezuinigen op de lader betekent een beperking in de ferquentie van vliegen. Wat je al aangeeft is dat het laden veel langer duurt. Dat betekent dat als je een beetje door wilt vliegen op een mooie zomermiddag, je ook extra accu's moet hebben en een week vantevoren moet beginnen met laden. Neem dat in overweging. Voor de Turnigy 6S lader zijn ook voor $10,00 12V/5A adapters te krijgen. Als je al een adapter hebt die tussen de 10,5 en 18V geeft, bijvoorbeeld van een notebook, dan ben je ook klaar (even controleren of de + aan de binnenkant zit).Nadat ik vanmiddag even beter keek naar de lader had ik ook al het idee dat er geen voeding bij zit/zat, ik heb er ook geen voeding voor (mn mieterse pc voeding lijkt me geen puik plan
).
Ik ben nu ook wel tevreden met de lader die ik gebruik voor m'n NiMhs, deze hoeft dan ook niet vervangen te worden.
Ik had die Turnigy 2S 3S Balance Charger. Direct 110/240v Input al gezien, als nog bedankt voor de link. De reviews vond ik positief. Duurt wat langer om te laden, maar ach... scheelt wel een hoopje €'tjes.
Alleen hoop ik niet dat (goedkope) lader als ontsteking zal dienen voor LiPo's... Ik heb me in ieder geval voor genomen om in de garage op een brandveilige plaats te laden.
Even over de zender, wat is er nou precies mis met die van hobby king?
Maar de hobbycity zender zo ongelofelijk goedkoop, en de ontvangers ervoor ook, dat wanneer je een nieuwe zender zou willen je je niet druk hoeft te maken over het geld dat je hebt uitgegeven voor iets wat je dan niet meer zal gebruiken... het is wel echt belachelijk goedkoop...
Voor mij was het gedoe met die kristallen (of synthesizer en scan-ontvangers) de belangrijkste reden om voor het autorijden een 2,4GHz zender te nemen. Dat is ondertussen drie jaar geleden en met de Spektrum DX3 bleek dat een beproefde techniek. Vervolgens overgestapt op de DX3R vanwege wat instelmogelijkheden (en meer modelgeheugens 8O). Dat heeft mij doen besluiten om ook voor het vliegen direct een 2,4GHz systeem te nemen. Door de goede ervaringen met Spektrum is het dus dat merk geworden. Als ik Futaba of Graupner had gebruikt voor autorijden dan was ik dat ook waarschijnlijk gaan vliegen.Ik denk dat ik liever begin met 2.4 GHz niet omdat ik denk 35 MHz minder goed is... maar eigenlijk omdat 2.4GHz gewoon makkelijker is, geen kanalen bezet en soms minder storing dan andere systemen. Ook niet op een modelvliegclub of meetings. Ookal heb ik geen 2.4GHz voor m'n rc auto, moet ik er toch maar een keer mee beginnen.
Die hobbycity 4kan heeft dat dus wel, Multi Flapperon, mixer, vtail, FPV.
Dus toch geen ge'mix.Multi Flapperon, mixer, vtail, FPV, robot controlling hobbiests do not order!