Eerste F3k vleugel, Tantalus 8c,

Welke lay-up gebruiken jullie precies voor deze vleugels?

Ik vermoed 50 grams glas en 3k roving voor de huid?
Wat gebruiken jullie voor de neuslijst en (werp)tip?
En waar vind ik een tekening van deze legendarische;-) vleugel?

Alvast bedankt, Patrick

ja, ik heb het zelfde als Robert, en idd 3K Disser

93 gram Koolstof onder 45 graden
Deel op de neuslijst via transfer tape
deel voor de webbing voorbehandeld met Epoxy
Deel voor de verstevigingen ( tip en topdrive) met 1:25 verdund met acceton

ja, ik heb het zelfde als Robert, en idd 3K Disser

93 gram Koolstof onder 45 graden
Deel op de neuslijst via transfer tape
deel voor de webbing voorbehandeld met Epoxy
Deel voor de verstevigingen ( tip en topdrive) met 1:25 verdund met acceton

verdund met aceton?? waarom met aceton?

Ehhh wacht even.....ik kijk net op loet zij site

Loet zegt verdunnen mat spiritus of methanol........

Ehhhhh...... Nou aceton ging ook dus..... Suf.......;-)

Huh, doe je de vleugeltips epoxien en laten uitharden voordat je de vleugel doet maken (het glasvezel erop, disser, baggen etc)

Waarom is spiritus of methanol beter? Bijt dat niet in het schuim?

Laatst bewerkt door een moderator:
De webbing behandel je voor met epoxy zodat deze hard wordt, dan snij je er een dun reepje van en lijm dat tussen de kern,

Als je dat met de tipversteviging ook doet dan is dat veel te hard en volgt het niet meer het profiel,

Door het voor te behandelen met sterk verdunde epoxy, kan je het na drogen gewoon knippen zonder dat het weefsel uit elkaar valt. Het is echter nog wel flexibel genoeg om het profiel te volgen.

Op de mylar verzadig je het pas met onverdunde epoxy, pas dan wordt het na uitharden echt hard en stijf, maar dat doe je uiteraard als het de zak in gaat

Hij doet het!!!

Vandaag op het NK een eerste zwiepje gewaagd, omdat ik geen balast mee kon nemen en het nogal turbulent was heb ik de wedstrijden met mijn twister gevlogen maar toch een vluchtje of tien met de T8c gedaan

Hij moet nog wel afgesteld worden maar ik ben helemaal blij!!!
Binnen kort de tweede maken!!!

Fijn weekend!!!

De webbing behandel je voor met epoxy zodat deze hard wordt, dan snij je er een dun reepje van en lijm dat tussen de kern,

Als je dat met de tipversteviging ook doet dan is dat veel te hard en volgt het niet meer het profiel,

Door het voor te behandelen met sterk verdunde epoxy, kan je het na drogen gewoon knippen zonder dat het weefsel uit elkaar valt. Het is echter nog wel flexibel genoeg om het profiel te volgen.

Op de mylar verzadig je het pas met onverdunde epoxy, pas dan wordt het na uitharden echt hard en stijf, maar dat doe je uiteraard als het de zak in gaat

sow, dat had ik niet verwacht!
bedankt voor de info:D

mooi man, dat je tantalus goed vliegt, heb je ook foto's videotje?

hoe doen jullie eigenlijk de snijmallen uitprinten? ( die in het dxf bestandje staan)
het lukt me namelijk niet om ze op de juiste schaal uit te printen

Umh... Via cad op print doen in schaal 1:1 en center to plot aanvinken.

Ik zet er altijd even een streep van 10 cm in om te controleren of hij echt 1:1 is.

full

Nog even staan slingeren met de hoogte meter in mijn Tantalus
het wordt langzaam beter maar ik ben er nog niet

de tip van vincent, denk alleen aan draaien helpt wel

44 meter het record

Laatst bewerkt door een moderator:
Top Niels. Heb je straks in Almere nog meer werkruimte. De stijgende lijn wordt doorgezet; maar je krijgt concurrentie in je klasse........ Not:D

Back