Eerste foto's en ervaringen met de E-sky HB King II

hela hola de kappen zijn eindelijk binnen. Had een mailtje gekregen dat er 2 nieuwe opgestuurd zijn. Krijg ik gisterenavond het pakketje binnen en wat blijkt............. Het is de eerst zending! Dus de 2e zending komt ook nog en heb ik er dus straks 4 voor de prijs van 2 hahahaha.
De paarse kap staat overigens enorm mooi bij de rest van het paars in de body en de gyro en staart. Het maakt de king " volwassen" zeg maar. Ik zal er morgen effe een foto op gooien.De weersvoorspellingen zijn goed voor de komende dagen dus dat wordt heeeeel veel oefenen.

gr,
Frans

Het probleem is dus niet dat ik de throtle niet krijg omgekeerd; dit gaat prima.
De pitch werkt dan alleen omgekeerd. Terwijl ik dit schrijf zit ik te bedenken dat ik dus de pitchcurve precies moet omdraaien. Is dat gebruikelijk?

Ik las ergens dat je ook nog eens twee servo's had om gedraaid...!!
Volgens mij had je gewoon de servo uitslag op - moeten zetten.
Ik weet het is soms een geklooi... maar je begint meestal met de zaak aan te sluiten volgens de beschrijving van de zender + ontvanger. daarna ga je pas klooien met reverse e.d.
Vaak zit het probleem in de mixer, daar moet je dan negative waarden invullen.

Kijk ook even in bij de basis helicopter instelingen van je zender... daar waar je ook aangeeft of je met 90 of 120 graden swash vliegt, hiet kun je dan ook nog een skiezen voor reversed throttle of niet.

Frans...W

hela hola de kappen zijn eindelijk binnen. Had een mailtje gekregen dat er 2 nieuwe opgestuurd zijn. Krijg ik gisterenavond het pakketje binnen en wat blijkt............. Het is de eerst zending! Dus de 2e zending komt ook nog en heb ik er dus straks 4 voor de prijs van 2 hahahaha.
De paarse kap staat overigens enorm mooi bij de rest van het paars in de body en de gyro en staart. Het maakt de king " volwassen" zeg maar. Ik zal er morgen effe een foto op gooien.De weersvoorspellingen zijn goed voor de komende dagen dus dat wordt heeeeel veel oefenen.

gr,
Frans
Hehe Frans.. Eindelijk is je wachten toch beloont:thumbsup: ..
Sluiten ze goed aan op het frame?

Gr Justin

Zooooo, vanavond voor het eerst sinds weken de king weer even de sporen gegeven. Nieuwe staartservo erop. Een digi van Esky. Hiervoor zat er een Towerpro SG90 op. Of het nu aan mij ligt, maar die Esky lijkt zo traag als dikke stront tegen de berg op !! Ook is hij volgens mij zwaarder dan de TP, want ik krijg de King zo snel niet eens afgesteld. Hij is staartlastig tot en met. De accu zo ver mogelijk naar voren gezet, zodat de canopy er bijna afgedrukt wordt en dan nog moet ik hem een fikse dosis trim naar voren geven om hem in balans te houden.

Verkeerde zuinigheid ? want ik heb nog drie van die geile servo's liggen !.

Toen maar verder gegaan met de Trex, maar helaas het werd al gauw te winderig en het begon te druppelen.

Hehe Frans.. Eindelijk is je wachten toch beloont:thumbsup: ..
Sluiten ze goed aan op het frame?

Gr Justin

Justin, ja ze sluiten prima aan op het frame en zitten niet los. De draaden van de lipo's zitten eindelijk niet meer in de knel. Geen verzwaring meer in de kap nodig omdat de batteij verder naar voren kan dus weer wat gewichts besparing. Net even 4 lipo's leeg gevlogen en het ging perfect ondanks de wind. Kan de wind nu ook goed opvangen.

En ik kom vanmiddag thuis ligt er weer een pakketje klaar:bye::bye::bye:
Wat denk je jawel het 2e pakketje in 5 dagen thuis!!!!!:p:p:p:p:p
Heb er nu dus 4 voor de prijs van 2. Blijken de blauwe verschillende kleuren te zijn. Maar de paarse is zo afgrijselijk mooi dat de blauwe op de andere king gaat. Ik weet alleen niet of die ook zo mooi past want die heeft nog het standaard frame. Morgen komen de foto,s erop.

De sim komt er morgen aan Justin.

gr,
Frans uuuuuut H/lem

Zooooo, vanavond voor het eerst sinds weken de king weer even de sporen gegeven. Nieuwe staartservo erop. Een digi van Esky. Hiervoor zat er een Towerpro SG90 op. Of het nu aan mij ligt, maar die Esky lijkt zo traag als dikke stront tegen de berg op !! Ook is hij volgens mij zwaarder dan de TP, want ik krijg de King zo snel niet eens afgesteld. Hij is staartlastig tot en met. De accu zo ver mogelijk naar voren gezet, zodat de canopy er bijna afgedrukt wordt en dan nog moet ik hem een fikse dosis trim naar voren geven om hem in balans te houden.

Verkeerde zuinigheid ? want ik heb nog drie van die geile servo's liggen !.

Toen maar verder gegaan met de Trex, maar helaas het werd al gauw te winderig en het begon te druppelen.

Francis weet je zeker dat het daaraan ligt. Ik had de sg90 er ook op en nu de digi van esky. Echter geen enkel verschil?????

gr,
Frans

Kweetnie....Heb de laatste weken alleen met de Trex gevlogen, dus misschien dat het daaraan ligt.
Dat staartlastige is wel erg vaag. Moet hem echt helemaal opnieuw af gaan stellen.

Zo, probleem is opgelost hoor. Om trekkend gas te kunnen geven moet throttje natuurlijk reverse én bij het swash menu moet alleen pitch op -60 in plaats van + 60. Morgen maar even de DX6i maiden maken. Iedereen in de schuilkelder! :rolling:

King 2 samen met Robbe FX-18

Goededag mede king genoten,

Wie o wie heeft ervaring met de Robbe FX-18 zender...ik heb de basis setup nu goed, het gaat me nu nog om de fine tunning en tips.

Met vriendelijke groeten,

Dave P.

full
full

Nou wat vinden jullie ervan, ik vind hem vreselijk mooi geworden met die kap. Hij lijkt een stuk groter te zijn en de ruimte in de kap is enorm. De gele paddles gaan eraf en komen witte op die heb ik toch nog liggen

gr,
Frans uuuuuut H/lem

Laatst bewerkt door een moderator:
Heb nog even snel 3 lipo's leeggevolgen. helaas nog niet op het grasveld omdat het te hard waaide. Inmiddels is het nog harder gaan waaien dus moest ik stoppen. Windkracht is 4 nu hier. Dus maar even naar het postkantoor voor Justin.

gr,
Frans

Laatst bewerkt:
Alles eindelijk afgesteld en het werkte prima. Gevoeligheid van de servo's verbeterd en lekker gehooverd in de woonkamer. Andere Lipo er op, merk ik dat hij niet lekker van de grond wil komen. Nog voor ik de tijd heb om te testen en te kijke wat er nu aan de hand is, veranderd de heli in een rookbom. Ik als een gek de lipo losgekoppeld, blijkt de snelheidsregelaar in de brand te staan!?!? wat een stank zeg...

Kan iemand verklaren hoe dit kan? ik heb er al wat uurtjes mee gevlogen en nu opeens dit?
Heel de printplaat is vekleurd en de blauwe en zwarte motorkabelsoldering (scrabble :-) ) is uitgevloeid en tegen elkaar gekomen. De motor was voor het eerst ook warm..
Echt géén idee hoe dit nou kan.

Alles eindelijk afgesteld en het werkte prima. Gevoeligheid van de servo's verbeterd en lekker gehooverd in de woonkamer. Andere Lipo er op, merk ik dat hij niet lekker van de grond wil komen. Nog voor ik de tijd heb om te testen en te kijke wat er nu aan de hand is, veranderd de heli in een rookbom. Ik als een gek de lipo losgekoppeld, blijkt de snelheidsregelaar in de brand te staan!?!? wat een stank zeg...

Kan iemand verklaren hoe dit kan? ik heb er al wat uurtjes mee gevlogen en nu opeens dit?
Heel de printplaat is vekleurd en de blauwe en zwarte motorkabelsoldering (scrabble :-) ) is uitgevloeid en tegen elkaar gekomen. De motor was voor het eerst ook warm..
Echt géén idee hoe dit nou kan.
Je bent niet de eerste en zeker niet de laatste..
Ik heb mijn orginele borstel ESC in rook op zien gaan en pas nog een walkera BL ESC zien veranderen in een rook bom.. Ook als je dit draadje terug leest zul je enkele voorbeelden terug kunnen vinden..

Ik denk dat de kleine hoog vermogen electronica gecombineert met chinese bouw wijze en een slechte OQC dit creeert en dat je regelmatig slechte uitfikkende ESC's zult aantreffen tussen alle goede goedkope waar..

Je hebt dus 2 opties..
veel geld voor een goede kwaliteit neer leggen of weer een goedkope ESC met kans op rook schade...

Ach ik denk dat je wel 5 ESC's kunt oproken voor de prijs van een duur merk...

Benno

Haha tja dat is toch wat. Het was een 'originele' esky 3800KV met 25A ESC. Wel vreemd dat dat na een maand gebeurt. Welicht ook een combinatie van tywraps en trilling? denk het haast niet want ik had juist foam er tussen gedaan om het te beschermen. Wel balen; weer €50,- naar de knoppen want ik neem ook maar gelijk een nieuwe motor of is er een veilige manier om te testen of de motor nog goed is?

back to basic

Na een crash van gisteren weer de schroeven van de mixing arms verneukt. Had ze vastgelijmd omdat de schroefdraad weg was, zo'n alu ding. Maar een nieuw setje besteld maar toen ik de schroef wilde losschroeven ging al meteen de schroefdraad mee. Dat was de druppel, vanavond snel naar 4rc gegaan om de standaard plastic head te gaan halen. Voor mij geen alu meer bij de king.

Heb ook een nieuwe kap binnen:
IMG_6534.JPG

Haha tja dat is toch wat. Het was een 'originele' esky 3800KV met 25A ESC. Wel vreemd dat dat na een maand gebeurt. Welicht ook een combinatie van tywraps en trilling? denk het haast niet want ik had juist foam er tussen gedaan om het te beschermen. Wel balen; weer €50,- naar de knoppen want ik neem ook maar gelijk een nieuwe motor of is er een veilige manier om te testen of de motor nog goed is?

>> Misschien geen 50,00 - in HK zijn ze goedkoper
>> Losse 25A ESC

Na een crash van gisteren weer de schroeven van de mixing arms verneukt. Had ze vastgelijmd omdat de schroefdraad weg was, zo'n alu ding. Maar een nieuw setje besteld maar toen ik de schroef wilde losschroeven ging al meteen de schroefdraad mee. Dat was de druppel, vanavond snel naar 4rc gegaan om de standaard plastic head te gaan halen. Voor mij geen alu meer bij de king.

Heb ook een nieuwe kap binnen:
IMG_6534.JPG
Bij mij zat de alu versie erop dat ik hem kocht. Tijdens de eerst vlucht vlogen de bouten alle kanten op. Gevolg een eerste crash.Al snel was her en der schroefdraad kapot maar omdat ik dacht dat de king er veel beter van ging vliegen een nieuwe gekocht. Beide liggen nu in de reserve bak stof te happen. Vlieg nu al weken met de plastic kop en na even wennen merk je dus geen verschil met de alu variant. Kortom de (paarse) alu variant is bagger en zijn geld absoluut niet waard. De zilver kleurige variant die het dubbele kost schijnt een stuk beter te zijn maar die 99 euro leg ik opzij voor de volgende heli.

ps. ook een errrrrruuug mooie kap

gr
Frans uuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut Haarlem

Back